15 טיפים אודות רמקול חוץ – טיפים והתקנה

רמקולים לגינה מוגני מים CL-50 MONITOR AUDIO

רמקולים לגינה במבצע

רמקול חוץ – תכנון וטיפים להתקנה

להלן 15 נקודות ששוות התייחסות בטרם בחירה והתקנה של מערכת שמע בחצר הבית:

  1. הבחן בהבדלים בין רמקולים חיצוניים. רמקולים חיצוניים רבים דורשים מיקום מתחת לשולי הגג להגנה מפני פגעי טבע. לעומת זאת, רמקולים חוץ באיכות גבוהה יכולים להיחשף באופן מלא ולכן ניתן למקם אותם כמעט בכל מקום, מה שמאפשר יותר גמישות בתכנון מערכת השמע וביצועים משופרים ללא חשש.
  2. במידה והנך בעיצומו של שיפוץ או מעבר דירה, השתדל להפוך את ההוצאה עבור רמקולים למערכת קולנוע ביתי חלק מהתקציב. הבדלי המחירים בין רמקול חוץ זול לרמקול איכותי (שגם יאריכו ימים) הם זניחים במרבית תקציבי שיפור / שיפוץ הבית. כמו כל הדבר אחר, כשזה מגיע לאיכות, אתה מקבל מה שאתה משלם עבורו.
  3. הזמן הטוב ביותר לתכנן ולהתקין מערכת שמע חיצונית הוא תוך כדי תכנון או עיצוב הגינה. העברת חיווט רמקולים חוץ אידיאלית כשהשטח פתוח. הדבר מאפשר את קבירת החוטים עמוק יותר ותכנון אפקטיבי יותר של מקסום ביצועי הצליל. כמובן שעדיף להעזר ביועץ סאונד מקצועי.
  4. כמעט שמיותר לציין – את הכבלים יש להעביר בצנרת, עדיף קשיחה ועמידה. כמו כן, להקלה על שינויים עתידיים, מומלץ להוסיף תאורה ליד הרמקולים.
  5. התקנה מקצועית של רמוקלים חוץ מוגני מים תעשה ע”י איטום חיבור הכבלים לרמקולים בעזרת שכבה של סיליקון.
  6. כשקרבה לשכנים מהווה בעיה, שקול להתקין את הרמקולים לאורך היקף הגינה וקרוב לקרקע כשהרמוקלים מופנים כלפי פנים הבית. בניגוד להתקנת רמקולים כשהם מופנים כלפי חוץ, הצליל המופק מהרמקולים פחות זולג לשכנים ואם התקנת אותם קרוב לרצפה, תהנה גם מתפוקה גבוהה יותר של בס.
  7. היה מאד סקפטי לגבי רמקולים לגינה במחירי מבצע המתיימרים להיות עמידים במים ותנאי מזג אוויר קשים. רמקולים חוץ עמידים באמת ולאורך זמן, יעלו יותר מתעמולות המבצעים למיניהן. הוצאה איכותית עבור רמקול איכותי, אלא אם כן אין לך בעיה להחליף רמקולים פעם בשנה – שנתיים.
  8. קח בחשבון את מאפייני פיזור הקול של הרמקולים שאתה שוקל לרכוש. רמקולים רבים מותאמים לפיזור רחב ואחרים לפיזור עמוק וממוקד יותר. מתקין מערכת קולנוע ביתי מקצועי אמור להיות בקי בפרטים הללו. בעוד מיקום מסורתי של רמקולים מניח שהמאזין ממוקם בין זוד רמקולים סטריאו, לא בהכרח שכך יהיה המצב ביישום רמקולים חוץ.
  9. קבע את “הארכיטקטורה הקולית” של המערכת שלך. במידה ואתה מעוניין במוזיקת רקע בלבד, עדיף ללכת על זוגות רבים של רמקוליםבעזרתם תקיף את החצר או תתקין על קיר הבית. עם זאת, צירוף רב מידי של רמקולים שמאל וימין חופפים עלולים להוות בעיה מבחינת תפוקה אפקטיבית של קול. הפיתרון העדיף הוא לקבוע אות “מונו” לכל רמקול, כך, שכלל המאזינים שומעים את אותו הצליל, כל הזמן.
  10. אם אתה רוצה ליצור “כלוב צליל” סטריאו זהה לזה של מערכת סטריאו ביתית נורמלית, נסה לבצע את אותה ההתקנה כפי שהיית עושה למערכת סטריאו מקורה.
  11. מערכות סראונד חיצונית אפקטיביות מותקנות באמצעות טלויזיות שטוחות עמידות ורמקולים חיצוניים מותאמים לתנאי מזג אויר משתנים. הקפד לכלול סאב וופר חיצוני מוגן מים במערכות כאלה כדי להבטיח הנאה מאפקטים מיוחדים. אך יש לזכור, אפקט הבאס שמפיקה מערכת קולנוע ביתית מחוץ לבית לא זהה לזו שמופקת בפנים. כיוון שנפח החלל גדול יותר, סאונד עלול לברוח, סיבה טובה להתייעץ עם יועץ סאונד מקצועי.
  12. במערכות היקפית חיצוניות על רמקול הסאב וופר להיות ממוקם בסמוך לקיר הבית לצורך מיקסום תפוקת הבאס והשפעתו. רמקולי הלווין צריכים להיות גדולים מספיק כדי לאפשר crossover 100Hz או מתחת. crossover מעל 120Hz עלול להוביל ליצירת “תמונה” קולית קטועה כאילו קול גברי מופק מרמקול הסאב וופר והרמקול הלוויני יחדיו.
  13. ביישום קולנוע ביתי מחוץ לבית, על הערוץ המרכזי להיות מסוגל להפקה משמעותית משום שנדרש ממנו ליצור מידה רבה של הפסקול. המגבר חייב להיות מסוגל לייצר מספיק כוח עבור כל הרמקולים הסטליטים והסאב וופר על מנת להעניק את מלוא התפוקה הנדרשת במרחב פתוח. 20 עד 35 אמפר לכל ערוץ אומנם טיפוסי למערכת קולנוע ביתית אבל לא יעשה את העבודה במערכת חיצונית.
  14. פשרות ללא פחד. תהיה יצירתי בהתקנה שלך. שקול טכניקות חלופיות כמו התקנת רמקולים נמוך בצמוד לקרקע וכיוונם מעט כלפי מעלה. הרעיון העיקרי הוא ניצול מקסימלי של כושר הפקת הסאונד של הרמקול במרחב פתוח (למשל – במקרים של הפקת חתונה בטבע ובאזורים פתוחים מחוץ לאולם האירועים עצמו).
  15. השתדל להשתמש בכבל רמקול איכותי ועמיד לשימוש חיצוני. לרוב, כבל רמקול לשימוש חיצוני יורכב מבידוד כפול ולפעמים אף משולש.

תגיות: רמקול חוץ, רמקול מוגן מים, רמקול לחצר, רמקול לשימוש חיצוני, רמקול חיצוני.

מחפשים רמקולים לקולנוע ביתי במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון רמקולים בתצוגה: רמקולים שקועיםרמקולים רצפתיים איכותיים ועוד. צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים