רמקולים לקולנוע ביתי

X
סט רמקולים לקולונע ביתי עם

רמקולים סטליטים

X
ראה עוד

קטגוריות רלוונטיות

X
  • רסיברים קולנוע ביתי

    רסיברים קולנוע ביתי (28)

    רסיברים לקולנוע ביתי רסיבר הוא לב ליבה של מערכת קולנוע ביתית. הודות והרסיברים של היום מתקדמים ביותר טכנולוגית, בחירה נכונה מסייעת במניעת מפח נפש והחלפת רסיבר שלא מתאים לצרכי העתיד. סראונד סאונד שמחה לסייע לך בבחירת הרסיבר שיתאים לעבודה לאורך זמן. התקשרו עכשיו להתייעץ עם איש אודיו מקצועי , או צור קשר בטופס או בטלפון ישיר: 050-7958164.
  • מערכת סטריאו

    מערכת סטריאו (27)

    מערכת סטריאו ביתית אם אתם מחפשים מערכת סטריאו? הגיעו אלינו לחנות סטריאו להתרשם ממבחר מערכות סטריאו לבית, מערכות שמע לבית, רמקולים מומלצים למוזיקה לסלון, מובטחת לכם חוויה מדהימה. תמצאו בהדגמה בחנות מערכות סטריאו בתקציבים שבין 3,500-90,000 ש"ח

למה סראונד סאונד?

אם לשים זאת בכמה מילים – מקצועיות, אחריות, אמינות. לזכותנו קהל לקוחות רחב, פרטי ועסקי כאחד, אותם אנו משרתים נאמנה מזה שנים. חברת סראונד סאונד מתמחה בשיווק מערכות סטריאו | רסיברים | רמקולים סאב וופר | מקרנים לקולנוע ביתי ועוד.

סוגי רמקולים למערכת קולנוע ביתי

רמקולים שקועים

(הנקראים גם in wall ): רמקולים אלה מותקנים בתוך הקיר עד שהם נראים כחלק מהקיר עצמו. לעתים אף ניתן לצבוע את הרמקול בהתאם לצבע הקיר על מנת להסתיר רמקולים לקולנוע ביתי אותם לחלוטין מעיני המתבונן.

רמקולים אלה אינם תופסים מקום בחלל ואינם פוגעים באסתטיקה של החדר. רמקולים למערכת סטריאו (קרי, 2 רמקולים בלבד) יכולים להיות שקועים אך חשוב להקפיד על רמקולים אשר מפיקים באס (תדר נמוך) חזק ואיכותי ביותר או לחילופין, לרכוש רמקול סאב וופר להשלמת המערכת.

רמקולים לווייניים

(הנקראים גם satellites או “סטליטים”) הם רמקולים קומפקטיים במיוחד. הם מאד נוחים להסוואה בחלל, ומתאימים במיוחד לחללים קטנים כאשר לא רוצים שהרמקול יבלוט יותר מדי או יתפוס יותר מדי מקום.

רמקולים לקולנוע ביתי אלה גם מעוצבים בדרך כלל בצורה אסתטית ונקייה צבועים בשלל צבעים מבריקים. גם כאן, ניתן להרכיב מערכת סטריאו מרמקולים סטליטים במידה ורוכשים רמקול סאב וופר להשלמת המערכת.

הן לגבי הרמקולים הלווייניים והן לגבי הרמקולים השקועים ניתן לומר כי איכות הצלילים המופקת מהם גבוהה במיוחד ולרוב מסתכמת בהפקת הצלילים הגבוהים בלבד.

כיוון שהרמקול בנוי מאלמנטים המפיקים צלילים וכיוון שגודלם קטן יחסית, לרוב, רמקולים אלה לא מכילים את האלמנט האחראי על אפקט הצלילים הנמוכים הנחוצים ביותר במערכת קולנוע ביתית.

לכן, רמקולים לקולנוע ביתי מגיעים בסטים הכוללים 5 רמקולים (שקועים או סטליטים) + רמקול סאב וופר. על כן, מערכת רמקולים לקולנוע ביתי נקרא “מערכת רמקולים 5.1”.

רמקולים רצפתיים

רמקולים אלה הם בעלי איכות צליל גבוה ביותר. חסרונם המשמעותי הוא גודלם והמגושמות שבהם. רמקולים אלה בולטים מאד בחלל החדר ותופסים בו מקום רב. הם עלולים להוות בעייתיות רבה בהצבתם בחללים קטנים.

גודלם הוא כזה שכן הם מכילים את כל האלמנטים הרצויים ברמקול. הן האלמנטים האחראיים על הפקת הצלילים הגבוהים והן הנמוכים.

רמקולים מדפיים

הם למעשה מעין שילוב בין רמקולים לווייניים ורמקולים רצפתיים. רמקולים אלה קטנים בגודלם באופן משמעותי לעומת רמקולים רצפתיים.

הם מיועדים להנחה על מדף או במקרים מסויימים אף התקנה על הקיר, ולכן לא אמורים לתפוס מקום רב בחלל החדר.

עם זאת, איכות הצליל שהם מפיקים גבוהה במקצת מזו המופקת מרמקולים סטליסים כיוון שהם כוללים אלמנט המפיק צלילים נמוכים, על אף גודלו הקטן יחסית.

רמקול סאב וופר

אולי הרמקול הדומיננטי ביותר במערכת הקולנוע הביתית. סאב וופר אחראי להפקת התדרים הנמוכים (דציבל נמוך – db) ומעניק את תחושת עומק הסאונד שבלעדיו, לא יוכל הצופה בסרט הקולנוע להנות מטון דיבור עמוק או אפקט הפיצוצים ויתר הרעשים שהופכים את חווית הקולנוע הביתי לתחושת סראונד שמקיף את הצופה.

  • חשוב לציין כי את רמקול הסאב וופר ניתן לשלב בכל עת ואינו חייב להיכלל בסט רמקולים לקולנוע ביתי.

עם זאת, אנו ממליצים בחום לשקול את הוספתו ובמקרה של שיפוץ להכנה לרמקולים לקולנוע ביתי, לכלול את האפשרות להוספת סאב וופר ולהכין עבורו תשתית מתאימה (אנא צרו קשר לייעוץ).

במידה וברצונכם לחסוך את הוספתו של הסאב וופר למערכת השמע שלכם, מומלץ בחום לרכוש רמקולים בעלי אלמנט וופר (המפיק צלילים נמוכים) איכותיים. ללא אלמנט הוופר, איכות הצליל נפגעת באופן ניכר.

האם לבחור מערכת רמקולים 5.1 או זוג רמקולים למערכת סטריאו?

סט רמקולים לקולנוע ביתי

חשוב להבחין בהבדל במונחים על מנת לבוא בשפה משותפת כשדנים בנושא ספציפי.

כשזה נוגע למערכת סטריאו מול מערכת סראונד (המורכבת מ- 6 רמקולים היקפיים), ההבדל העיקרי הוא במספר הרמקולים שמשפיעים על תחושת הצופה או המאזין.

רמקולים לקולנוע ביתי

קולנוע ביתי מורכב לרוב מ- 6 רמקולים כפי שצויין מעלה. 2 רמקולים קדמיים לצידי מסך המקרן או הטלויזיה, רמקול מרכזי (סנטר), 2 רמקולים אחוריים (סראונד) ורמקול סאב וופר (המפיק את צלילי הבאס).

רמקולים למערכת סטריאו

סראונד סאונד משווקת רמקולים למערכות סטריאו באיכויות שונות ומתאימה עצמה לצרכי הלקוח תוך מתן ייעוץ אישי ומקצועי.

מתוך ויקיפדיה“סטריאו (Stereo) הוא מושג בטכנולוגיית קול ושמע המתייחס להקלטת או השמעת צליל בשני ערוצים נפרדים”. משמע, 2 רמקולים בלבד. כיוון שהמערכת מונה 2 רמקולים, חשוב להבין שעל מנת להפיק את מכלול התדרים הנחוצים לאיכות שמע ראויה, על הרמקולים להכיל 3 אלמנטים (Mid, Low, High).


 

אילו אלמנטים כוללים רמקולים למערכת סטריאו לעומת קולנוע ביתי?

Low (נמוך)

משקף את טווח התדרים הנמוכים שבאים לידי ביטוי באלמנט ה”באס” (Bass). מבין 6 הרמקולים לקולנוע ביתי, הרמקול אשר יפיק את צלילי הבאס יהיה רמקול ה”סאב-וופר”.

רמקול בודד זה יפיק את התדרים הנמוכים הנחוצים לתחושת עומק הצליל בעט צפייה בתוכנית האהובה. שוב, גם כאן, כשמדובר ברמקולים למערכת סטריאו, הרמקולים כוללים בתוכם את אלמנט הסאב וופר שמעניק את עומק הצליל.

Mid קיצור ל- Middle (אמצע)

“מִיד” משקף את טווח התדרים המרכזי בין הגבוהים לנמוכים. טווח תדרים זה מרכז בתוכו את רוב קולות הדיבוב.

מבין 6 הרמקולים לקולנוע ביתי, הרמקול אשר יפיק את צלילי הדיבוב יהיה הסנטר, הרמקול המרכזי המיועד במיוחד למטרה זו. כשמדובר ברמקולים למערכת סטריאו, התמונה מעט שונה.

הרמקולים מונים את כל 3 האלמנטים השונים, כולל האלמנט שמפיק את תדרי ה”מִיד”.

High (גבוה)

משקף את טווח התדרים הגבוהים. אלמנט זה מפיק את הצלילים הדקים והגבוהים בסולם התדרים.

כשמדובר ברמקולים לקולנוע ביתי, 4 רמקולים יפיקו את הצלילים שבטווח זה – 2 הרמקולים הקדמיים בנוסף ל- 2 הרמקולים האחוריים.

שוב, גם כאן, כשמדובר ברמקולים למערכת סטריאו, הרמקולים כוללים בתוכם את הלאמנט שמפיק צלילים אלו.

מה כוללים בתוכם רמקולים למערכת סטריאו?

רמקולים למערכת סטריאו כוללים בתוכם את כל 3 האלמנטים הנחוצים להפקת 100% מטווח התדרים ועל כן גודלם הגדול יחסית. מושבעי סאונד מסורתיים, לרוב יעדיפו זוג רמקולים למערכת סטריאו.

אין בכך לקבוע שמערכת המורכבת ממספר כזה או אחר של רמקולים “טובה” יותר ממערכת אחרת.

כשזה נוגע לסאונד, אכן יש סטנדרטים הקובעים איזה סאונד נחשב ל”טוב” או “לא טוב” אך אין סטנדרט הקובע כי סטריאו עדיף על סראונד, הכל מתרכז בהעדפה אישית ו\או המלצת איש הסאונד בהתחשב באופן השימוש ברמקולים וחלל החדר.

טיפים והמלצות

מאמרים בנושא רמקולים לקולנוע ביתי

X

משפצים? מתחדשים? כנסו כאן לטיפים והמלצות בעולם האודיו וידאו

קולנוע ביתי מדריך

גלו מהיכן להתחיל, למה תזדקקו, וכיצד לבחור את הציוד שיביא לכם את הסאונד הטוב ביותר של מערכת הקולנוע הביתי שלכם, במסגרת התקציב. מערכת קולנוע ביתי

קרא עוד »
זקוקים לעזרה?

יצירת קשר מהירה

X