מגמות קולנוע ביתי 2023

קולנוע ביתי מומלץ 2016

רשימת מגמות צפויות ומומלצות של עולם הקולנוע הביתי לשנת 2023

כל שנה, ‘CE פרו’ (CE pro), מגזין הסחר המוביל עבור אינטגרטורים של טכנולוגיות ביתיות, מדווח על המגמות המובילות בטכנולוגיות צרכניות שתשפיענה ביותר על תעשיית האלקטרוניקה המותאמת אישית בשנה הקרובה. המגמות הכלולות בדו”ח עשויות לכלול אודיו, וידאו, אוטומציות ביתיות (בתים חכמים) וטכנולוגיות נוספות, כמו גם מגמות בדמוגרפיה, התנהגות צרכנים וכל מה שקשור לאינטגרציית מערכות ביתיות.

לאחר התיעצויות עם ספקים מובילים, אינטגרטורים מוכרים ויצרנים בינלאומיים מעולם הטכנולוגיות לקולנוע הביתי, ‘CE פרו’ מצאו כי המגמות הצפויות בתעשייה לשנת 2016 הן כדלקמן.

5 המגמות המובילות לשנת 2023

1. אנליטיקות אודיו וידאו

בשנת 2016, נראה ירידה בשימוש בחיישנים וגלאים ייעודיים שמנטרים טמפרטורה, תנועה, עשן ואש, ואפילו מצבים אישיים כמו נפילות, נדודי שינה ומחלות למיניהן. זאת משום שמרבית המצבים ניתנים לניטור באמצעות גלי קול ווידאו. תחשבו על זה כך: מיקרופונים שמאמצים טכנולוגיות שיכולות לבודד בכי של תינוק, יריות אקדח, נפילה וצנרות דולפות; מצלמות שמסוגלות לזהות פנים, דפוסי שינה, טמפרטורות ואש בעזרת מיפוי והדמיה תרמית לפני שהיא מפעילה את גלאי העשן ואת מערכת האזעקה; ואפילו שילובי טכנולוגיות שמסוגלות להעריך אם מבוגר ששוכן במקום מראה סימנים של אלצהיימר ודמנציה.

קרא עוד על מצלמות אבטחה לבית המשתמשות בטכנולוגיה המתקדמת.

2. רישות מתח DC

שנת 2022 לא תהיה השנה בה נשתמש ב- AC המסורתי עבור יישומי PoE (ראשי תיבות: power over cat 5 wiring – Power over Ethernet) במערכות תאורה וסוללות ביתיות גדולות כמו טסלה ורוזווטר. 2016 תהיה השנה שנראה את מומחי הטכנולוגיות הביתיות מתחילים לחשוב על דרכים חדשים לחיווט והקצאת מתח בבתים. הסיבה היא כיוון שסיכוי גדול שנראה אפשרויות רבות יותר להפצת חשמל DC בחמש שנים הבאות.

3. מערכות 4K אולטרה HD ו- 8K

צוות CE Pro הודיעו על 4K כאחת מ-5 המגמות העולות בשנת 2022. בשנת 2015, הוא כלל את 4K ברשימת המגמות החשובות ביותר בעולם הקולנוע הביתי שכלל רזולוציה UHD (ראשי תיבות: ‘Ultra-high-definition television’), ושמע מונחה עצמים, תלת מימד ומציאות מדומה. שנת 2016 תהיה שנת מערכות 4K שמקבלות חיזוק רחב הודות לבנייה סביב הפורמט: בכל הקשור בתכנים להורדה, הפצת מדיה, כבלים HDMI איכותיים, סטנדרטים טכנולוגים גבוהים יותר, והמשכנע ביותר לתמוך בטיעון: הטווח הדינמי הגבוה (HDR) של סוני שמאפשר שיפור בביצועי הצבע והניגודיות.

4K - אולטרה HD

4. העצמת אוטונומיה למשתמש באוטומציות ובתים חכמים

“העצמת המשתמש” היא המשך למגמה מ- 2015 “אוטומציות ובתים חכמים”. בשנה שעברה, הודגשו מוצרים חדשים ופילוסופיות תעשיות חדשות שהובילו ליותר שליטה על מערכות “מותאמות אישית” שלהם. כיום, צרכנים יכולים להגדיר סצנות תאורה, להגדיר תוכניות תפעול מותאמות מראש של מוצרי חשמל בבית, וכל זאת ללא צורך בקריאה לאינטגרטור. המגמה הזו צפויה להמשך בשנת 2016.

מגמות קולנוע ביתי כלליות 2022 והלאה

עבור חדשים בזירת הקולנוע הביתי, הטכנולוגיה והמבחר עלולים להרתיע. עבור מי שכבר מנוסה, עולם הקולנוע הביתי לא מפסיק להפתיע. מה חדש בעולם הקולנוע והבידור הביתי? ובכן, מה לא. הודות למחירים היורדים של טכנולוגיות ומוצרי אלקטרוניקה בכל עת, יותר ויותר אנשים מפנים מקום בבתיהם מזמינים חברות התקנת קולנוע ביתי ליעוץ, חציבת תשתיות והתקנה בפינת המולטימדיה שבבתיהם.

בעוד קולנוע ביתי נשאר בקטגוריה משלו, הקווים מתחילים להטשטש. אוטומציות ביתיות (בית חכם), אפליקציות מבוססי אינטרנט והזרמת תכני רשת מתכנסים. חוויית הקולנוע הביתי הופכת למרכיב הבידור המשולב במערכת ‘בית חכם’ שכולל מערכת אזעקה ואבטחה, תאורה חכמה, חימום, קירור, אוטומציות תפעול מכשירי חשמל, מתגי חשמל חכמים ועוד ועוד – כל המערכות נגישות, נתונות לתכנות בלחיצת כפתור ומגניבות בהחלט.

אם כך, כשהטכנולוגיה גואה קדימה, מה מצופה לחובבי מערכות הקולנוע והבידור הביתי המושבעים? חלק מהמגמות כוללות:

1. ריבוי מסכים

מגמה מעניינת לשנת 2016 היא שימוש במסכים כפולים או מרובים. המגמה משקפת את האפשרויות ההולכות וגדלות בבידור הביתי. מסכים מרובים יכול להתכוון לזוג מסכים דקים, או יותר, תלויים על הקיר זה לצד זה. מסך בודד לצפייה יומיומית בטלויזיה והפעלת כל המסכים להקרנת סרטים או משחק הכדורגל החשוב. למה כל כך הרבה מסכים? ובכן האפשרויות שלנו כל כך עצומות היום והמחירים כל כך זולים שאנשים לא רוצים להגביל את עצמם למסך אחד בחדר.

2. המרחב ההיברידי

קולנוע ביתי, חדרי תקשורת, חדרי משחקים, פינות מדיה בסלון.. לא משנה איך תקראו לזה כל עוד המרחב כולל שני מרכיבים עיקריים – מערכת שמע וצג. לאחר שני הקריטריונים הללו, הגדרת חדר מדיה משתנה במידה רבה.

אנשים רבים משלבים את חדר המדיה שלהם עם חדרים אחרים כמו חדר המשחקים ואפילו הסלון. המגמה באה כתוצאה משלל מקורות תקשורת שונים. הבתים של ימינו משתמשים במסכיהם להנות מתכנים שמוזרמים בעזרת קונסולות משחקים, מכשירי בלוריי ומערכות ניגון מדיה אחרות.

במקום המראה המסורתי של הקולנוע הביתי הייעודי, יותר ויותר אנשים מאמצים את הגישה ההיברידית – כלומר שילוב של מערכות ישיבה מסורתיים יותר (ספות וכורסאות) במקום הגדרת ריהוט קולנוע ביתי ייעודי מיוחד. מדוע הגישה ההיברידית? ובכן אנשים רבים מעוניינים בחווית הקולנוע הביתי אבל לא מוכנים להקדיש למטרה חדר שלם משלל סיבות, כשהעיקרית היא תקציב וייעול. התקנת מערכת מולטימדיה בסלון מבטיחה שימוש רב יותר על ידי יותר בני משפחה.

3. רשתות חברתיות

ככל שאנחנו נעשים יותר ויותר מחוברים עם חברים ובני משפחה, אנחנו רואים יותר ויותר חדרי מדיה שמשמשים כחדרי מדיה חברתית. יתכן שלא תשקיעו הרבה מחשבה על איכות הרשת בזמן תכנון מערכת הקולנוע הביתית שלכם, אבל מומלץ מאוד לחשוב על המיקום ממנו מוזרם המדיה. כשמוסיפים מכשירי הזרמת מדיה ייעודיים, טלויזיות ‘סמארט’ (‘Smart’) וקונסולות משחקים בחיבור לרשת האינטרנט, ברור שהאינטרנט הוא המקור החשוב ביותר לרוב האנשים. הטענה שהזרמת מדיה אינה איכותית כמו בלוריי באיכות גבוהה אבל 2016 עשוי להכיל הפתעות רבות בתחום. כל הנתונים מצביעים על דחיפת רשתות ביתיות אל הקצה, במקביל למחירים יורדים שמבטיחים נגישות רחבה יותר.

אפליקציות סמארטפונים וטאבלטים לא משמשים אותנו רק להגברת עוצמת שמע והעברת תחנות, הם משמשים גם כמסכי צפייה משניים. רשתות חברתיות מניעות הרבה מהמגמה הזו, כשמשתמשים מצייצים או מפרסמים עדכונים בעת צפייה בסרטים ותוכניות טלויזיה.

4. רמקולים רצפתיים ומקרני קול

סוג הרמקולים שמשמשים בעלי מערכות קולנוע ביתי משתנה גם הוא. מגמת 2016 תצביע על שינוי דווקא לכיוון לא מצופה – אימוץ רמקולים רצפתיים ומדפיים במקום רמקולים שקועים בקיר. חדר המדיה הוא עדיין יעד מועדף, ומשתמשים מחפשים את החוויה הטובה ביותר. רמקולים שקועים הם נהדרים אם רוצים להסתיר את הרכיבים, אבל רמקולים רצפתיים או רמקולים לקולנוע ביתי שתלויים על הקיר, עדיין מספקים את הצליל הנקי ביותר הודות לתיבות התהודה שלהם.

5. ערך מול מחיר

עלול להיראות מפוקפק לקרוא לכך “מגמה” אבל העובדה היא שמחיר מוצרי קולנוע ביתי יורד באופן מתמיד במקביל לשיפור ביצועים ותכונות.

מקרני קולנוע ביתי למשל. חברות כמו אפסון, מיצובישי, JVC, מציעות מקרני תלת-מימד במחצית המחיר ממקרנים דומים לפני שנתיים.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים