רמקולים שקועים vs רמקולים רצפתיים

רמקולים שקועים למערכות שמע ביתיות

רמקולים שקועי קיר

כשרמוקולים שקועים בקיר הוצגו לשוק האודיו לראשונה אי שם בשנות ה-80, הם מילאו תפקיד מרכזי בתעשיית יצרני ציוד לקולנוע ביתי רבים ואף הובילו ללידתן של חברות ייעודיות רבות שמקדישות את עיקר משאביהן לעיצוב ושיפור חוויית מערכות שמע ביתיות.

הייתה זו הפעם הראשונה שניתן היה ליהנות מצליל עשיר שהוא גם ידידותי מבחינה עיצובית ומוטמע בקיר מאחורי גריל שאינו בולט במיוחד.

בימינו, מגוון רחב מאוד של רמקולים שקועים בקירות ובתקרות זמינים למעשה על ידי כל מותג רמקולים ובטווחי מחירים שנעים ממאות בודדים של שקלים עד כמה אלפים טובים.

רמקולים שקועים או רמקולים רצפתיים

רמקולים רצפתיים

רמקולים רצפתיים למערכות סטריאו נמצאים עימנו עוד משנות ה-50. רמקולים אלו למעשה סללו את הדרך לשוק סטריאו המוני בשלהי שנות ה-60 ובמובן מסויים עדיין מהווים ערוץ מרכזי באופן האזנת רבים מאיתנו למוסיקה.

יתרונות וחסרונות רמקולים רצפתיים

יתרונות

היופי ברמקולים קופסה הוא שהם מגיעים בשלל רחב ביותר של צורות, צבעים, גימורים, גדלים ועיצובים – החל מקוביות קומפקטיות קטנות, דרך רמקולים מדפיים מלבניים ועד עמודי רמקולים רצפתיים נחשקים על ידי אודיופילים. סגנונות וגימורים נעים בין קופסאות פשוטות לתיבות תהודה דקורטיביות בגימור ויניל איכותי.

אז בנוסף לבחירת רמקולים שמתאימים פיזית לחדר נתון, ביכולתכם לבחור דגמים שמשלימים את עיצוב החדר או הופכים למוקד העניינים. כמו כן, בין אם מדובר ברמקולים רצפתיים גדולים או רמקולים קטנים – בינוניים מדפיים להנחה על מדף או תלייה, ניתן להזיז את הרמקולים לשיפור השמע או להתאים לעיצוב המשתנה.

חסרונות

מיותר לציין שרמקולים רצפתיים תופסים מקום, וזה יכול להוות בעיה לא קטנה בחדרים צפיפים, בטח ובטח בחדר שכולל מערכת קולנוע ביתית מורכבת 5 רמקולים היקפיים, רמקול סאבוופר רצפתי, מכשיר dvd bluray, קונסולת משחקים וכו’. גם אם נניח בצד את אלמנט הנוחות, אנשים שאינם אודיופילים פשוט לא מוכנים להתפשר על חזות לטובת איכות שמע ומעוניינים להפיק את מיטב השמע במראה מינימלי – מה שמביא אותנו לרמקולים השקועים בקיר.

יתרונות וחסרונות רמקולים שקועים בקיר\תקרה

טבעם המוטמע ודיסקרטי של רמקולים שקועים הפך אותם לחביבים ביותר עבור מי שמבקש להתקין מערכת קולנוע ביתית תוך שמירה על עיצוב מקסימלי.

יתרונות

הודות והם מתלבשים בקו אחיד עם הקיר או התקרה, אין צורך ממשי לאתר מיקום “נכון” עבור הרמקול השקוע, מה שהופך אותו לרמקול מושלם עבור חדרים קטנים יחסית ואנשים שבכנות, לא מעוניינים לראות את הרמקול.

הרמקולים השקועים מושלמים במיוחד במקרים של התקנת קולנוע ביתי היקפי. התקנת רמקולים אחוריים מהווה אתגר לא פשוט עבור רמקולים רצפתיים או תלויים.

אחת הטענות נגד רמקולים שקועים היא שהם לא מאפשרים כיוונון לאופטימיזציה טובה ביותר מבחינת הסאונד. אבל זו לא ממש בעיה בימינו הודות לטוויטרים מובנים על ציר מתכוונן שמאפשר הגדרה אופטימלית להפקת איכות צליל מקסימלית.

רמקולים שקועים בתקרה מעולים במיוחד עבור מי שחפץ לנצל את מלוא אפשרויות הרסיבר שברשותו במידה והוא תומך דולבי אטמוס, שמעניק חוויית שמע עילית ולא רק היקפית.(דגמי רסיברים מסויימים לא כוללים את האופציה).

חסרונות

במקרה הרמקולים השקועים, נדרשת התקנה, שאורכת זמן ואם אינכם אנשים טכניים, תעלה לכם כסף. יש צורך בחיתוך הקירות או התקרה, הרצת חוטי רמקול לאורכו ורוחבו של החדר – התמחותם של מתקיני מערכות קולנוע ביתי, ובגרע שהרמקולים מותקנים במקומם, אין אפשרות להזזתם. משמע, יש צורך לשקול את מיקום ההתקנה בזהירות טרם חיתוך הקיר. (מומלץ מאוד להתיעץ עם מתקין קולנוע ביתי מקצועי).

מבחינת איכות השמע, לא מומלץ להתקין את הרמקולים במרחקים גדולים מידי אחד מהשני אם ברצונכם לשמור על חוויית קולנוע ביתי מהסרטים.

מחפשים רמקולים לקולנוע ביתי במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון רמקולים בתצוגה: רמקולים שקועיםרמקולים רצפתיים איכותיים ועוד. צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים