טכנולוגיות חדשות בתחומי האודיו וידאו

טכנולוגיות חדשות אודיו וידאו

אחד מהתחומים בו אפשר לזהות התקדמות של ממש בשנים האחרונות הוא דווקא התחום של טכנולוגיות אודיו וטכנולוגיות וידאו, וכמובן השילוב ביניהן.

עליית השימוש בווידאו הייתה ברורה לנו עוד מימי ההתפוצצות הדמוגרפית של יוטיוב וקיבלה משנה תוקף עם המקום המרכזי שתופס הווידאו ברשתות החברתיות ובשלל אפליקציות למיניהן, בהן משתמשים בעיקר בני ובנות הדור הצעיר ועם התפתחות טכנולוגיות חדשות של מציאות רבודה ומציאות מדומה, המבוססות ברובן על וידאו.

את אותה המגמה אפשר לזהות גם בשימוש באודיו, החל מפודקאסטים, המרת טקסט לדיבור ודיבור לטקסט וכלה בהפעלה באמצעות הוראות קוליות, כדוגמת סירי של אפל או העוזר אישי של אלקסה של אמזון. בשורות הבאות נסקור מספר טכנולוגיות חדשות בתחומים אלה.

מציאות רבודה ומציאות מדומה

מציאות רבודה ומציאות מדומה הן שתי טכנולוגיות שמבוססות על עקרונות דומים בעולם הווידאו. המדובר על טכנולוגיות המאפשרות לנו להבנות מציאות דיגיטלית על גבי המציאות המוחשית שמקיפה אותנו באמצעות טכנולוגיות ריבוד מתקדמות.

התועלת של טכנולוגיות אלה מתמקדת ביכולת שלנו לבחון השתלבות של פריטים שונים עם המרחב הפיזי שסביבנו. כך למשל, אנחנו יכולים לעמוד במטבח הריק בבית החדש שלנו, ובאמצעות מסך מיוחד לראות את חדר המטבח כאילו היה בו מטבח מאובזר שכבר מותקן בו.

בלחיצת כפתור נוכל להחליף את המטבח כולו ולבחון אינספור דגמים, וזוהי רק דוגמה אחת פשוטה שיכולה להתרחב גם ליישומים בטחוניים, צבאיים, תעשייתיים וכן הלאה.

מציאות מדומה היא טכנולוגיית וידאו המיועדת לאפשר לנו להרגיש כאילו אנחנו ממש בתוך הסצנה הדיגיטלית שבה אנו צופים. כך למשל, אם אנחנו משחקים משחק פעולה במחשב, אז במקום לשחק אותו על גבי מסך דו ממדי רגיל, נוכל לצפות בתמונת המשחק באמצעות משקפי מציאות מדומה ולהרגיש כאילו אנחנו ממש נעים במרחב הדיגיטלי המוצג על גבי המסך, מה שיעניק לנו תחושה של הימצאות פיזית בסצנה.

לטכנולוגיה זו יש השלכות דרמטיות על עולם הגיימינג אבל גם על עולם ההדמיה ביישומים צבאיים ואזרחיים שונים.

עיבוד תמונה לרכבים אוטונומיים

אחד התחומים שבהם ממוקד כרגע עיקר תשומת הלב של תעשיית הווידאו הוא התחום של רכבים אוטונומיים. רכבים אלה מבוססים על היכולת של הרכב האוטונומי לקלוט את הקורה בסביבתו בדיוק רב, ובהתאם לכך להתנהל בדרך בצורה מדויקת ומהימנה.

יכולת זו יכולה להיות מושגת באמצעות שלושה רכיבים מרכזיים: לידאר, שהוא אותו אמצעי המותקן ומסתובב על גג הרכב האוטונומי, שולח קרני לייזר בכדי לקרוא את הסביבה ונחשב לאמצעי הבטוח, האמין והמהימן ביותר, אך גם היקר ביותר. בנוסף יש את טכנולוגיית הרדאר המסורתית שנחשבת גם היא מהימנה יחסית אך לא כמו הלידאר, ויש כמובן את עיבוד התמונה באמצעות מצלמות וידאו פשוטות – הטכנולוגיה הזולה ביותר אך גם הכי פחות מהימנה.

כיום, מתמקדת התעשייה בשיפור היכולות של עיבוד הווידאו עבור מצלמות אלה כך שניתן יהיה להוזיל מאוד את עלויות הרכב האוטונומי ועדיין לשמר יכולת מקסימלית של קליטת וניתוח הסביבה על ידי מחשבי הרכב.

המרת שקופיות

תחום נוסף שאולי לא מייחסים לו את הערך הראוי הוא התחום של המרת שקופיות, שמבוסס על מכשור שעושה שימוש בטכנולוגיית וידאו על מנת לפענח את תוכן השקופית ולהמיר אותה לקובץ דיגיטלי. בהשוואה לרכב האוטונומי ולעוזרים האישיים של אפל ואמזון, כנראה שהמרת שקופיות הוא דווקא התחום שבו הערך שאנו עשויים לקבל הוא הרבה יותר ממשי ומיידי.

אם אתם רוצים להבין כיצד זה עובד ובאותה הזדמנות גם להמיר את כל השקופיות שלכם לקבצים דיגיטליים שבהם תוכלו לצפות יחד עם כל בני המשפחה, היכנסו לקבלת מידע נוסף.

העוזר האישי והוראות קוליות

אחת המגמות הבולטות בעולם האינטרנט והדיגיטל בכלל, היא המגמה של שימוש הולך וגובר בהוראות קוליות כתחליף להקלדה על גבי מקלדת. יותר ויותר אנשים עורכים חיפושים קוליים בגוגל ונעזרים בעוזר הקולי האישי של המכשיר שלהם בכדי לבצע פעולות שונות, בדרך כלל מובנות ופשוטות.

כיום, ישנו מאמץ ניכר בפיתוח היכולת של המכשירים הדיגיטליים לקלוט הוראות קוליות בצורה מדויקת, לפענח אותן ולבצע את תוכנן במהירות ובפשטות. סירי ואלקסה הן דוגמאות בולטות, אך ישנם עוד פרויקטים רבים בתחום זה.

בכל שאלה, ניתן ליצור עמנו קשר

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים