25 טיפים לרכישת רמקולים לקולנוע ביתי

Mariners-speaker

טיפים לרכישת רמקולים למערכת קולנוע ביתית

25 נקודות מנחות

האם נתקלתם בביטוי “המקום שבו הצמיג פוגש את הכביש”? הביטוי מדגים את החשיבות הקריטית בביצוע של אלמנט כלשהו. הביטוי התפתח באופן טבעי עקב החשיבות הרבה של הצמיגים ברכב. צמיגים לא טובים מובילים לאחיזה עילגת, היגוי לקוי, יכולות בלימה כושלים וביצועים גרועים, גם אם זה רכב נהדר בכל מובן אחר.loudspeaker

אז פשר השיח על מכוניות? מכיוון שרמקולים הם הצמיגים של מערכת הקולנוע הביתי שלך. הם המקום שבו קול פוגש את האוויר, כשהתחנה הבאה שלו הוא האוזניים שלך. מכאן, שהרמקולים שלך צריכים להיות הטובים ביותר שתוחכל להרשות לעצמך, והדבר יקבע אם הקולנוע הביתי שלך יוכל להשתוות למאזדה או למזראטי.

רמקולים של מערכת קולנוע ביתית יקבעו את טיב המערכת, לא משנה כמה איכותיים יתר רכיבי המערכת. רמקולים גרועים יפיקו צליל רע, נקודה. וכאשר יש לך קול רע, וכמובן, בלתי נמנע שכשהצליל המופק לא נעים לאוזן, לא תרצה להאזין למערכת הקולנוע הביתי בתדירות גבוהה.

ישנם סוגים רבים של רמקולים שמתאימים כמעט לכל צורך. יש רמקולים נתלים או רצפתיים גדולים, מודלים מדפיים, רמקולים שקועים בקיר או שקועים בתקרה, מודלים חדישים ודקים לתלייה על קיר, רמקול סאב-וופר רצפתי, שקוע ועוד ועוד. דגמי רמקולים מסוימים הם פשוט פונקציונלים, כמו מכונית טובה שלוקחת אותך מנקודה א ‘לנקודה ב’. לעומת זאת, דגמים אחרים ניתן להשוות ליצירות אמנות פיסולים, כמו מכוניות ספורט אקזוטיות או רודסטאר הקלאסית ורבים מהם איפשהו באמצע. מה שאתה לא רוצה זה רמקול שנראה מפואר אבל לא מתפקד כראוי.

רמקולים תלויים, רמקולים רצפתיים או מדפיים הם בדיוק מה שהשמות מרמזים: רמקולים שעומדים באופן עצמאי על הרצפה או מונחים בארונות או על מדפים. בקטגוריה זו נכלל הרמקול המרובע והמסורתי בעל מסגרת עץ . רמקולים גדולים בעלי תיבת תהודה גדולה יחסית בדרך מספקים את הצליל הטוב ביותר, בין אם מדובר בצרכי מוסיקה או כחלק ממערכת קולנוע ביתי. רמקולים רצפתיים משמשים לעתים קרובות בחדרים יעודיים, כגון חדרי מולטימדיה (המיועדים לקולנוע ביתי) בהם יש די מקום ושבהם ייתכן שתרצו להנות מהאיכות הטובה ביותר של מוסיקה, סרטים ועוד. אבל ברמת העיקרון אפשר להישתמש בהם בכל מקום.

רמקולים רצפתיים גדולים תופסים לא מעט שטח ובאופן כללי מהווים סיוט עבור בעל עם דגש אסתטי. עם זאת, רמקולים רצפתיים כבר לא חייבים speakers-closeup-spikeלהיות תיבות אפרוריות ומשעממות. דגמים רבים חדישים מעוצבים בצורה מרהיבה ויכולים להוסיף אלמנט עיצובים ייחודיים למרחב החדר שלך. רמקולים רצפתיים ומעוצבים רבים מגיעים בגימור עץ, בעוד אחרים מגיעים בגימורים מבריקים במיוחד כגון “גימור פסנתר” שחור, לבן וקרם. חשוב לשים לב שיש צורך בהרחקת הרמקול הרצפתי כמה ס”מ מהקיר אחרת צלילי התדרים הנמוכים יתעצם וישבש את נקיון יתר התדרים.

לא מעט רמקולים רצפתיים משתמשים בטכנולוגיות אחרות מאשר רמקול וופר מסורתי, טוויטרים ואלמנטים “Mid” עגולים. רמקולים חדישים משתמשים בטכנולוגיות אלקטרוסטטיות לייצור צלילים ממטענים חשמליים שנוצרו לאורך סרטים דקים. רמקולים אלה מתאימים במיוחד להשמעת מוסיקה ושירה קלאסיים. לעתים קרובות הם מעוצבים כפסלים יפים וכוללים וופרים בבסיסיהם כדי להפיק את התדרים הנמוכים.

רמקולי מדף (או רמקולים מדפיים) קטנים יכולים להיות מאוד יעילים כשתכנון החדר כולל מדפים או ארונות. עם הטכנולוגיה של היום, רמקולים מדפיים רבים מפיקים צלילים שלא נופלים רחוק מהצלילים המופקים מרמקולים רצפתיים. אז אל תניח לגודלם להטעות אותך, דגמים איכותיים הם מצוינים בהפקת איכות צליל שמפיק רמקול רצפתי מבלי לתפוס הרבה מקום.

רמקולים מדפיים יכולים לשמש כרמקולים היקפיים (סראונד) יעילים במיוחד כאשר הם מונחים לצידי אזור הישיבה או בחלק האחורי של חדר. כמו כן, הם יכולים לשמש כרמקולים קדמיים כאשר הם ממוקמים על מדף או על בידורית לצידי מסך הטלויזיה או מסך ההקרנה.

רמקולים שקועים בקיר או בתקרה הם בדרך כלל בחירה טובה כשאתה לא רוצה שהרמקול יהיה גלוי או אם אין לך די מקום לרמקולים רצפתיים ומדפיים גלויים. כשמם כן הם, רמקולים דקים אלה ממוקמים בתוך הקיר או התקרה, כאשר גריל הרמקול בלבד גלוי על פני השטח. לעתים קרובות הרמקולים השקועים ניתנים לצביעה על מנת להתאימם לצבע הקיר. רמקולים שקועים בקיר הם בדרך כלל מלבניים בצורתם, בזמן שרמקולים שקועים תקרתיים כמעט תמיד יהיו עגולים למיזג טוב יותר עם גופי תאורה בנוסף לעובדה שזריקת הצלילים שלהם יעילה יותר.

מודלים רבים של רמקולים שקועים זהים בצורתם אבל לא כולם “נולדו שווים”. רמקולים שקועים יכולים להכיל שניים או שלושה אלמנטים ואולי אפילו יותר אם מדובר ברמקולים מקצועיים פלוס.

חפש תכונות שחוצצות בין הרמקול השקוע לקיר. פרט זה חשוב כיוון שללא חוצץ במגע הקיר לרמקול, הקיר הופך לחלק מהרמקול – דבר שמשפיע בסופו של דבר על הצליל כך שהצליל שיתקבל, עלול שלא להתאים לצליל שאותו היצרן התכוון שתקבל.

הודות לגודלם הקטן יחסית, יצרני רמקולים שקועים בתקרה לעיתים נאלצים להתפשר בין עיצוב להפקת צליל באיכות גבוהה. אם ברצונך להנות מרמקול שקוע תקרתי איכותי, חפש רמקול שהטוויטר שלו ניתן לכיוונון. כך, תוכל לכוון את פלט הצליל בצורה אפקטיבית לאזור הישיבה המרכזי.

ישנם רמקולים שנוצרו על מנת להיטמע לחלוטין בתוך קיר מאחורי שכבה דקה מאוד של טיח או טפט. רמקולים אלה הם בלתי נראים לגמרי בחדר ועדיין, הצלילים חודרים דרך השכבה הדקה. הם מספיק טובים עבור מוסיקת רקע ברמה נמוכה אבל אין מנוס, איכות הצליל נפגע במידה מסוימת.

רמקולים דקים התלויים על קיר הם זן חדש של רמקולים, סוג של הכלאה בין רמקולים מדפיים ורמקולים שקועים. יחידות דקות אלה תלויות על הקיר ויכולות להשלים את מראה מסך הטלויזיה השטוחה. ברוב המקרים, שני הרמקולים הדקים הקדמיים תלויים לצידי המסך בעוד רמקול שטוח מרכזי נוסף תלוי למרגלות הטלויזיה. רמקולים אלה מגיעים בגימורים שונים שכוללים צבע כסף, לבן ושחור ולחלקם יצירות אמנות שונות מודפסות על הגריל להשגת מראה דקורטיבי יותר.

הקפידו על רמקול תלוי שנשמע לטעמכם. המארז הדק יכול להגביל את הצליל והביצועים של הרמקול, אם כי כמה חברות התגברו על המכשול הטכני הזה באופן ראוי לשבח.

רמקול סאב וופר נועד לייצר את תדרי הבאס הנמוכים שאתה שומע בפסקולי מוסיקה וסרטים, והם אחראים לטלטל אותך בפיצוצים וכדומה. הם מוסיפים אלמנט חשוב שאין כמותו להנאה מערוצי המדיה השונים שלך. ישנם סאב וופרים אקטיביים, הכוללים מגברים מובנים לשליטה באלמנט הוופר, וסאב וופרים פסיבים, ששואבים את כוחם ממקור חיצוני כמומגבר או רסיבר.

רמקול סאב-וופר ביתי מגיע בדרך כלל בתיבה מרובעת שיכולה להיות ממוקמת בפינה על הרצפה או מאחורי רהיט. כיום, הודות להתייעלות טכנולוגית והדגש הדקורטיבי, ניתן למצוא סאב וופר שקוע בקיר, חלקם דקים ביותר ולא עולים על עומק של 11 ס”מ.

סאב וופר לקולנוע ביתי מפיק צלילים נמוכים על ידי הזזת אוויר, כך שככל שהוופר גדול יותר, כך תגדל כמות האוויר שהוא יזיז. סאב וופרים נעים בקוטר שבין 5 אינץ’ ל- 18 אינץ’ כשרוב הסאב וופרים הנפוצים לשימוש קולנוע ביתי נע סביב טווח של 12 אינץ’.

בהתקנת מערכת קולנוע ביתי טיפוסית, יש צורך ברמקול סאב וופר אחד בלבד. אם אתם מתכננים להוסיף רכיבי THXמקוריים, ידרשו שני סאב וופרים.

רמקולים בדרך כלל מתחלקים לכמה קונפיגורציות כשהמקובלות ביותר הן two-way או three-way. מדובר למעשה בכמות האלמנטים שמרכיבים את הרמקול. two-way משמע אלמנט טוויטר לתדרים הגבוהים ואלמנט באס לתדרים הבינוניים והנמוכים בעוד רמקול three-way מורכב אלמנט טוויטר לתדרים הגבוהים, אלמנט Mid לתדרים הבינוניים ואלמנט באס לתדרים הנמוכים.

רמקול three-way שכולל אלמנט וופר, אלמנט mid וטוויטר לא בהכרח מצביע שהוא רמקול טוב יותר מרמקול two-way . היזהר במידה והרמקולים זהים במחירם. יתכן שהרמקול בעל שתי האלמנטים מורכב ממרכיבים איכותיים ואולי אף יקרים יותר מאלו של רמקול three-way. אם כך, הימנע מלהתפתות רק על סמך מספר רב של אלמנטים.

בניגוד לדעה רווחת, רוב הרמקולים לא “נשרפים” כתוצאה ממתח גבוה מידי. במקום זאת, הם עלולים להיפגע בגלל שהם לא מקבלים מספיק מתח חשמלי מהמגבר, מה 0שגורם למגבר לעומס יתר בעבודה ויצירת “קליפ”, או “פיק” של מתח שעלול לגרום לרמקולים להיכשל.

אם החלטת למקם רמקול, במיוחד רמקול סנטר מרכזי מעל למסך הטלויזיה, דאג שהרמקול יהיה מוגן מגנטית.

זכור כי תגובת התדר היא בעצם טווח הצלילים שרמקול יכול להפיק, מנמוך עד גבוה.

התאם את דרישות המתח של הרמקולים לדרישות של מגבר האודיו או הרסיבר שברשותך.

זכור כי רגישות חשובה יותר מהעוצמה של הרמקול. ברגישות אין הכוונה לאיכות הצליל, אלא על גובה הווליום שנדרש מהמגבר על מנת שהרמקול יעבוד בצורה היעילה ביותר.

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים