קולנוע ביתי, הטרנדים החמים ביותר של שנת 2017

קולנוע ביתי, הטרנדים החמים ביותר של שנת 2017

קולנוע ביתי, הטרנדים החמים ביותר של שנת 2017

במאה הקודמת לא היו בידי האדם הפשוט אפשרויות רבות. אם רצינו לצפות בסרט שאינו עתיק, היה עלינו לרכוש כרטיס קולנוע. אלא שמאז השתנו כמה דברים, וכמעט כל סרט חדש שיוצא ניתן לצפייה תוך זמן קצר במערכת הקולנוע הביתית. בעבר היה צורך להמתין ליציאת ה-DVD או ה-Blue Ray, אך כיום קיימים סטרימרים שדרכם ניתן לצרוך תכנים רבים.

גם מערכת הקולנוע הביתית השתנתה לאורך השנים. מערכת כזאת כוללת אמנם נגן DVD או Blue Ray, אך ברוב התכנים צופים באמצעות הסטרימרים. מלבד הסטרימרים תכלול מערכת כזאת גם טלוויזיה מאחד הסוגים הבאים: Plasma, Led או Lcd. לכל אחד מסוגי מסכים אלו יתרונות וחסרונות, אך כמו תמיד, מה שבאמת חשוב זה כמובן הגודל, כשלצידו מגוון פונקציות שונות, שהופכות את חיינו לנוחם הרבה יותר כמו למשל האפשרות להתחבר למערכת המחשב הביתית ולהוריד קבצים במהירות.

מי שממש רוצה לשחזר את אווירת בית הקולנוע יכול כמובן להיעזר במקרן שמכונה “ברקו” על שם החברה המייצרת ומסך. את החבילה הזאת סוגרת מערכת הסאונד שכוללת רסיבר ורמקולים איכותיים. מערכת קולנוע ביתית ניתן להרכיב באלפיים עד שלושת אלפים שקלים בלבד, אך ניתן גם להשקיע כמובן עד עשרות אלפים ויותר.

מסך הטלוויזיה כיצירת אמנות

במאה הקודמת מסכי טלוויזיה היו מעין מפלצת כעורה שתפסה את החלק המרכזי במזנון הסלון. הן היו רחבות מספיק בשביל שחתול או אפילו כלב קטן יתחממו עליהן. עם השנים הפכו המסכים ליותר ויותר דקים ואלגנטיים, חלקם אפילו ניתנים לתלייה על הקיר ללא צורך בהצבה על גבי מזנון.

כעת חברת סמסונג הכניסה חידוש נוסף לתמונה – הפיכת המסך ליצירת אמנות. כשהטלוויזיה לא עובדת או כשמגיעים אורחים שאנחנו מעוניינים להרשים אותם, ניתן להעביר את מסך הטלוויזיה למצב של “Art Mode” ולהציג תמונה. במאגר קיימות כמאה תמונות כך שבעת הצורך ניתן להתאים בין התמונה לבין צבעי הספה החדשה.

טלוויזיה מסוג זה ניתן להתקין באופן שיסתיר את הכבלים כך שייווצר מראה נקי ואלגנטי. ישנן כמובן חברות אחרות המציעות דגמים דומים. חברת LG למשל יצרה סדרה של “מסכי טפט” שעוביים אינו עולה על 2.6 מ”מ וההתקנה שלהם על הקיר יוצרת גם היא אשליה של תמונה. כיאה ליצירות אמנות, המחירים כמובן בהתאם ויכולים להגיע עד כמה אלפי דולרים. כן, דולרים.

טלויזיה סמסונג - ארט מוד Art mode

טלוויזיה חכמה בבית חכם

כמובן שלא מספיק שהטלוויזיה תהיה יפה, עליה להיות גם חכמה. טלוויזיות מסוג זה מצוידות ביכולות הזרמה של תכנים לסמארטפון ובסאונד איכותי יותר. סוני XBR למשל הוציאה בסדרת הפרמיום שלה טלוויזיה הפועלת על פי טכנולוגית LED והיא מצוידת בממשק הפעלה קולי של גוגל.

הממשק עובד באמצעות מיקרופון המובנה בתוך השלט-רחוק, דרכו ניתן לתפעל את הטלוויזיה. כשמדובר בבית חכם ניתן לשלוט בפונקציות השונות  – להדליק את המזגן לעמעם את האור ולסגור את התריסים. טלוויזיות מדגם זה ניתן למצוא החל מאלף דולר, אך מי שמעוניין במסך הגדול המתפרש על פני 75 אינץ’, ייאלץ להיפרד מקצת יותר מ-8000 דולר.

סוני bxr פרימיום
מקור: sonypremiumhome.com

רזולוציה חדשה ומסך קעור

לאט לאט אבל בטוח, מצליח עולם הקולנוע הביתי ליצור חווית משתמש הקרובה מאוד לביקור בבית הקולנוע. לאחרונה נוספו סוגים חדשים של מסכים בעלי רזולוציה של 4k, שהיא הרזולוציה של המקרנים הדיגיטליים בבתי הקולנוע. הטכנולוגיה החדשה הזאת מכניסה לתמונה גם מרחב צבעים חדש שטרם נראה לפני כן על המסך הביתי. מי שבוחר במסכים מסוג זה צריך להתייעץ עם איש מקצוע על מנת לוודא שיש בידו את כל התשתית והכבלים התומכים בטכנולוגיה חדשה זו.

חידוש נוסף הוא המסך הקעור, המאפשר תמונה חדה הרבה יותר בצבעים “חיים” הרבה יותר. כך נוצרת תחושה של תמונה שהיא כמעט תלת-ממדית. הזווית של המסך מאפשרת צפייה מן הצד תוך כדי שמירה על בהירות התמונה ועל פרטיה.

יחד עם זאת, אולי בגלל שמדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית, יש לה גם כמה חסרונות. כדי ליהנות באמת מיתרונותיו של מסך זה, חייבים  לרכוש אחד שהוא בגודל של לפחות 60 אינץ’ ולדאוג כי מרחק הצפייה יהיה בהתאם להמלצות היצרן. קיימות גם הגבלות נוספות – כדאי מאוד שלא להתקין תאורה ישירה על המסך מכיוון שהמסך הקעור מאופיין בהשתקפות גבוהה יחסית. חשוב מאוד גם שהמסך יותקן בגובה העיניים כיוון שזווית הצפייה האנכית היא נמוכה יותר.

מסך קעור סמסונג
מקור: samsung.com

 חידושים בתחום התוכן

אחד החידושיים המרכזיים הוא אופן צריכת התכנים. כמעט כל סרט חדש שיוצא היום ניתן לצפייה דרך “סטרימינג” באמצעות ספקיות התוכן השונות. החברה המובילה היא כמובן חברת נטפליקס, כשחברת אמזון מנסה אף היא את כוחה בשוק. ספקיות התוכן הללו מאפשרות צפייה בסדרות טלוויזיה ובסרטים שכלל אינם מופצים בארץ. אם בלונדון “יש טלוויזיה מצוינת” הרי שהיא זמינה כעת גם בארץ.

חברות התוכן הללו מספקות גם תכנים נוספים, אפליקציות ומשחקים כשברוב הטלוויזיות המוצעות היום כבר ניתן להתחבר לאינטרנט. נטפליקס מציעה מספר מסלולים שעלותם תלויה במספר מכשירי הטלוויזיה המחוברים לנטפליקס ובאיכות הצפייה. ככל שאיכות הצפייה גבוהה יותר וככל שעולה מספר הטלוויזיות המחוברות לנטפליקס – כך עולה גם מחיר המנוי לחודש.

יחד עם זאת, על מנת לקבל גישה לתכנים רבים וחדשים אין בהכרח צורך בנטפליקס. הסטרימרים הנמכרים היום מצוידים בתוכנת KODI הכוללת גישה להרחבות וידאו ובהם סרטים שיצאו לא מזמן לאקרנים וסדרות חדשות שלא מוקרנות בדרך כלל בארץ.

סטרימר כזה עולה בין 200 לבין 800 ₪ (תלוי באיכות המעבד ובליבת הזיכרון) ויכול בהחלט לשדרג את חווית הקולנוע הביתי. כדאי לשים לב כי באמצעות KODI ניתן אמנם להגיע לתכנים החדשים ביותר, אך מכיוון שהצפייה תלויה במקור שממנו מוזרם התוכן, יש לעתים שיבושים במיוחד כשמדובר בסרט שאך זה יצא. צפייה נעימה.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים