רמקולים מומלצים למוזיקה – כיצד בוחרים

מגוון רחב של

רמקולים מומלצים למוזיקה

X

סראונד סאונד יבואנית ומדגימה בחנות את כל סוגי הרמקולים ומערכות השמע לבית

בעולם השמע קיימת הפרדה בין קהלים שונים על פי השימוש העיקרי שלהם במערכת השמע. ישנם אלו אשר משתמשים במערכת שלהם להאזנה למוזיקה וגם להעצמת החוויה של קולנוע ביתי, ישנם אלו המסתפקים ברמקול קטן בחדר המאפשר להם להאזין לרשימת השירים האהובה שלהם ממכשיר נייד.  הכל על פי מגוון צרכים והעדפות.

בתוך שלל השימושים, קיימת קבוצה שעיקר שימושה ברמקולים הוא למטרת האזנה למוזיקה. הפעם נתמקד בהם ובפתרונות השונים שיש לעולם מערכות השמע להציע להם בבואם לבחור רמקולים. אילו רמקולים מומלצים עבור האזנה למוזיקה? מהם רמקולים טובים? איזה רמקול מומלץ לבית? המשיכו לקרוא.

התכונות (הניתנות למדידה) המפרידות או מבדילות בין הרמקולים השונים בבואנו לבחון (על הנייר) מה הכי מתאים לנו על מנת ליהנות מהאזנה איכותית למוזיקה הן העוצמה של הרמקול, מספר הרכיבים שבו, גודלו של הרמקול ומספר האלמנטים שלו. אבל למרבה הצער פרמטרים אלו אינם בכדי להצביע על האיכות האמתית של הרמקולים, כדי לבחור רמקולים איכותיים, הדבר הראשון (והכי חשוב) שאתם צריכים לעשות, זה לשמוע אותם.

מהי עוצמת רמקולים והאם קשורה לאיכות? העוצמה של רמקול ואיכות הצליל שהוא יפיק אינם תלויים זה בזה. וכנ”ל גם לגבי התנגדות, נצילות ותחום התדרים שלו.
ההספק נמדד ב-RMS, ומבטא את עצמת הצליל שניתן להפיק ללא עיוותים מן הרמקול. לשימוש ממוצע בחדר רגיל, הספק 40 וואט RMS אמור להיות די והותר. אם מדובר בחלל גדול או אם אינכם בטוחים, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע. עוד סיבה לקבלת ייעוץ מקצועי היא ההתאמה הנדרשת בין נתון ההספק של הרמקולים לזה של המגבר אליו יחוברו. התאמת הרמקולים למגבר חשובה לא רק ברמת ההספק אלא בעיקר ברמת גוון הצליל, לדוגמא לא נשדך מגבר בהיר לרמקולים בהירים.

תחום התדרים של הרמקול, כשמו כן הוא: זהו טווח התדרים שהרמקול יכול להפיק. תחום התדרים שאוזן האדם יכולה לשמוע נע בדרך כלל בין 20Hz לבין 20KHz. במקרים רבים טווח התדרים של רמקול רצפתי יחל ב- 45 Hz וזה מספק בהחלט לרוב השימושים. עבור מי שמחפש אחרי רמקולים איכותיים במיוחד יש להעדיף כאלו המסוגלים להיות יותר קרובים ל-20Hz, כאשר רמקולים כאלו יהיו בדרך כלל יקרים יותר.

רמקולים רצפתיים מומלצים, לדוגמה ACOUSTIC ENERGY דגם AE309 , הם דוגמא לרמקולים לאהבי המוסיקה אשר יודעים לספק ביצועים גבוהים במגוון סגנונות מוסיקה רבים כגון: ג’ז, בלוז, רוק, ומוסיקה קלאסית, הרמקולים מתאימים לחללים בינוניים עד גדולים. רמקולים אלה זכו בתישבוחות רבים במגזינים המדרגים רמקולים למוסיקה ובנוסף בפרס רמקול השנה.

נתוני ההתנגדות, המוכרת גם כעכבה, והנצילות הן גורמים שגם עשויים להשפיע לעיתים על תפקוד נכון ומיטבי לאורך שנים של המערכת שמע ותלויים מאד במגבר בו משתמשים ולכן מומלץ, לפני שרוכשים רמקולים למערכת שמע, להתאים אותם למגבר קיים או לרכוש מגבר שיתאים לרמקולים הרצויים.

לסיכום, אם אתם מאלו שאוהבים במיוחד להאזין למוזיקה ואתם שוקלים עריכת שינוי או חידוש במערכת השמע הביתית הקיימת, משתוקקים לשדרג אותה או אם אתם עומדים לשפץ את ביתכם ומעוניינים להטמיע בו טכנולוגיית בית חכם, אנחנו ממליצים ראשית, לא לרכוש מוצר דרך האינטרנט אלא להגיע לשמוע אותו באולם הדגמה, שנית, מוטב להתייעץ עם מומחה סאונד בעל ניסיון. אנו, ב״סראונד-סאונד״, נשמח לייעץ ולעזור לכם בבחירת מערכת רמקולים לבית, בהתאמה לצרכי ההאזנה שלכם, לגודל החלל וגם נסייע בבחירת המיקום האופטימלי. בקרו באתר  והגיעו לאולם תצוגה לקבלת הדגמה  או צרו עמנו קשר טלפוני.

 

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים