איך מכינים חדר קולנוע ביתי? טיפים והמלצות

חדר קולנוע ביתי
קטלוג

מוצרים לקולנוע ביתי

X
  • מערכות קולנוע ביתי

    מערכות קולנוע ביתי (38)

    מערכות קולנוע ביתי | חנות קולנוע ביתי רשימת מערכות קולנוע ביתי אשר נבחרה בקפידה על ידי מומחי הסאונד של סראונד סאונד. ליעוץ מקצועי והתאמה אישית, מומלץ ליצור עמנו קשר ולהגיע לחנות. מערכת אודיו מותאמת, מורכבת ממגבר ורמקולים כאשר יש לבחור בקפידה את היחידות המרכיבות אותה ורמת התאימות בין הרכיבים.

מהו המונח “חדר קולנוע ביתי רב תכליתי”?

הקולנוע הביתי נרקם לחדר המדיה. מה זה אומר? זה אומר שיותר אנשים מהססים להזניח את הרעיון של חדר למטרה אחת ספציפית של צפייה בסרטים, אבל הם עדיין רוצים לחוות את חווית מערכת הקולנוע הביתי. פשרה זו היא מה שהרבה אינטגרטורים עכשיו מכנים “חדרי מולטימדיה”, “חדרים רב-תכליתיים” או “חדרי בידור היברידי”.

זה נשמע סביר, נכון? אז מה ההבדל? ראשית, חדר מולטימדיה בדרך כלל לא כולל שורות על גבי שורות של מושבי קולנוע ביתי. “כל מושב הוא בשורה הראשונה,” אמר ג’ון קלנסי מ”Audio Command Systems” בוובינר שעסק בחדרים רב-תכליתיים. הישיבה בחדר מולטימדיה לא כל כך שונה מרהיטים בסלון. ספות וכורסות נוחות, לפעמים מסודרות בחצי העיגול כדי לעודד שיח, במקום צורת הסידור המסורתית שכל הכיסאות פונות כלפי מסך הקולנוע הביתי. יתרה מכך, מושבים מסתובבים הניתנים לכוונון בקלות הם יתרון בחדרים רב-תכליתיים.

בעוד חדר מדיה מותאם אישית או קולנוע ביתי היברידי נשמעים כמו הטוב שבשני העולמות, יש כמה עניינים שכדאי לקחת בחשבון. ג’ורג’ וולטר מ”כריסטי” אמר לנו שמקרנים בעלי יכולות “זריקה ארוכה” יכולים לעזור להתגבר על סיבוכי עיצוב או מיקום. בקולנוע ביתי ייעודי, כשהאורות כבויים, זה לא ממש משנה אם המקרן תלוי מהתקרה באופן גלוי או לא. אבל בחדר שמשמש גם למפגשים משפחתיים אחרים, מקרן גלוי לכל הוא מפגע בל יעבור. מקרנים בעלי עדשה “לזריקה ארוכת טווח”, כפי שהוא אוהב לכנות זאת, מאפשרים את התקנת המקרן על קיר מרוחק או אפילו בתוכו.

חדר קולנוע ביתי

איך מומלץ להתקין את המקרן?

אחד המאפיינים החשובים ביותר של מקרן בחדר רב תכליתי הוא פלט אור גבוה. ככל שהחדר בהיר יותר כך על המקרן להקרין ביתר בהירות. לחדר חשוך, מקרן צריך להיות מסוגל להקפיץ כ- 16 * “foot-lamberts” של המסך. וולטר ממליץ על לפחות 40 “foot-lamberts” לחדר רב תכליתי בו קיימת תאורה מסויימת.

למרבה הצער, חברות שמייצרות מקרנים לקולנוע ביתי משתמשות ב lumens (או lumens ANSI) כמפרט הבהירות שלהם. בדרך כלל המספר שנמדד לא מכויל וברמת הארה מקסימלית – לא המצב האידיאלי לקולנוע ביתי. וולטר מציע לקחת 20-30 אחוזים מהמספר, ולאחר מכן לחלק אותו על ידי שטח המסך למספר foot-lambert שיותר קרוב למדויק (אך לא מושלם).

דבר נוסף שממליץ וולטר לעתים קרובות הוא מקרנים בעלי מנורה כפולה. כך, משתמשים יכולים להשתמש במנורה אחת כאשר הם מעממים את האורות בלילה לטובת תמונה נקיה יותר בצפייה בסרט, לא לחשוש מהכנסת אור לחדר בעת צפייה בתוכנית ספורט במהלך היום ולהשתמש בשתי המנורות לתמונה בהירה יותר לפי הצורך.

למה חשוב להקפיד על מסך הקרנה איכותי?

מסך ההקרנה אף הוא עושה הבדל גדול. לעיתים קרובות נעשה שימוש במסכים שדוחים תאורה. סלונים מן הסתם נוטים להיות צבועים בצבעים בהירים יותר מחדרי קולנוע ביתי, כך שיש סיכוי שהרבה אור “מקפץ” בחדר. מסכי הקרנה דוחי תאורה נוטים להיות בעלי זווית צפייה צרה, אבל יכולים להוות פתרון יעיל מאוד בנסיבות אלה. למשל: Vutec SilverStar, Darkstar מסכי עלית, Black Diamond, מסכי סימור אקסלנס אמביינט -Visionaire, High Performance XS850E של דרייפר וG4 סטיוארט FireHawk כל מסכים הללו נועדו לדחות את אור הסביבה.

אם לבסוף נראה שהתקנת מקרן לקולנוע ביתי הופך לעסק מסובך מדי עבור החדר הרב תכליתי שלך, תוכל להסתפק במסך טלויזיה שטוח גדול. ניתן למצוא טלוויזיות HD Ultra חדשות בדגמי 85 אינץ’ ו- 105 אינץ’, אם כי אלה עלולים לעלות יותר ממערכת הקרנה שוות ערך בגודל מסך ההקרנה.

*איך מודדים “foot-lamberts”?

Foot-Lambert:

מידה למדידת ההארה (luminance) האמיתית שמתקבלת – והיא 1 לומנס לרגל מרובע (square foot)

השיטה לחישוב:

(Ft-Lambert = (Ansi-Lumens*Gain)/(Square Ft

עוצמת ההארה המבוקשת משתנה מאדם לאדם, יש אנשים שמסתפקים ב-10ft-lambert ויש כאלו שרוצים אפילו 25ft-lambert. הסטנדרט המקובל הוא של 16ft-lambert (על פי THX). בתי הקולנוע מציגים לרוב בעוצמות של 8-12ft-lambert כשמעטים מגיעים עד ל-16ft-lambert ויש אולמות בהם הנתון יורד אפילו עד 5ft-lambert. מומלץ לזכור שהאישונים שלנו מתרחבים ומתכווצים לפי עוצמת ההארה הממוצעת הנוכחית, ולכן אנחנו מתרגלים מהר יחסית לעוצמות הארה שונות. לכן, עוצמת הארה מעל 20ft-lambert היא מיותרת לגמרי, גם אם בהשוואה של מקרן-מול-מקרן התמונה מהמקרן הבהיר תראה יותר פאנצ’ית ומלאת חיים.

דוגמה:

נניח ויש לנו מקרן 4:3 בעל עוצמת הארה של 600 אנסי לומנס, ומסך 4:3 ברוחב 2 מטר שהוא מט לבן (gain של 1.1). השטח של המסך הוא 6ft*4.5ft=27ft² (בערך). אז: Ft-Lambert = 600*1.1/27 = 24.44 שזה די והותר (ואפילו מעל ומעבר) עבור רוב האנשים. עבור מסך דומה ברוחב של 2.5 מטר, החישוב יהיה: 600*1.1/50.4=13.1 וזה יכול להיות טיפה חשוך עבור חלק מהאנשים (עבור חלק גדול זה יהיה מספיק בהיר!), ולכן עבור גודל מסך כזה יתכן שעדיף מקרן עם עוצמת הארה של לפחות 750 אנסי (ואז מתקבלת תוצאה של 16.3ft-lambert) או החלפה למסך עם gain של לפחות 1.4 (ואז מקבלים 16.7).

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

 

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים