איזה גודל טלוויזיה אני צריך?

רוצה ליהנות ממערכת קולנוע ביתית משובחת? באתר/חנות של סראונד סאונד מוצע מבחר איכותי ועכשווי של מערכות קולנוע ביתי איכויות וחדישות מבית היצרניות הטובות בעולם. מבקש לבחור עבור מערכת קולנוע ביתית טלוויזיה בגודל מתאים? מתלבט איזה גודל טלוויזיה אתה צריך?  כדאי שתקרא את המאמר הבא.

לא תמיד הכי גדול הוא הכי מתאים

בתקופת השפע בה אנו חיים, רבים בוחרים לקנות למערכת הקולנוע הביתית שלהם את הטלוויזיה הכי גדולה שיש בשוק, של 80 אינץ’ ויותר. זאת מתוך שאיפה לזכות בחוויית צפייה כמה שיותר טובה ומרשימה, הדומה לזו שבקולנוע. למעשה מדובר בגישה מוטעית מכיוון שיש לבחור גודל טלוויזיה לפי מרחק צפייה נתון ולא בטלוויזיה הכי גדולה שיש, אחרת תתקבל חוויה לא נוחה של זווית צפייה, קושי לכסות את כל המסך וסיכוי לכאבי צוואר וראש. לכן, בעת בחירת מידות טלוויזיה יש להעדיף מכשיר בהתאם למרחק הצפייה הנתון, באופן שהמסך יכנס לכ- עד 40 מעלות של שדה ראיה שלנו.

 חישוב גודל טלוויזיה לפי מרחק צפייה

כאמור, גודל אידיאלי של טלוויזיה צריך לתפוס ארבעים מעלות משדה הראייה שלנו. נתון זה מוכתב ממידות מסך הטלוויזיה באינצ’ים, עם הכפלה ב- 1.2. לדוגמא חישוב זה יעניק לכם את התוצאות הבאות:

  • גודל טלוויזיה 65 אינץ’ מתאים למרחק צפייה מינימלי של כשני מטרים.
  • גודל טלוויזיה 75 אינץ’ ידרוש מרחק צפייה מינימלי של כשני מטרים ושלושים ס”מ.
  • בטלוויזיה 80 אינץ’ המידות הנדרשות למרחק צפייה יעמדו על כשני מטרים וחצי.

מהו גודל הטלוויזיה ומרחק צפייה בס”מ?

בעולם מכשירי הטלוויזיה כולם מדברים באינצ’ים, שלא אומרים לכם כלום, ולכן אנשים רוצים לדעת את מידות הטלוויזיה בסנטימטר. בתור התחלה יש לדעת כי כל אינץ’ אחד שווה ל- 2.54 ס”מ ובנוסף המידה היא אלכסונית, כלומר מהפינה הימנית התחתונה ועד הפינה השמאלית העליונה. למשל, אם תרצו לדעת מה גודל טלוויזיה 50 אינץ’ עליכם להכפיל מספר זה ב- 2.54, הווה אומר שגודל אלכסון של טלוויזיה 50 אינץ’ הוא 1.27 מטר. לעומת זאת, גודל טלוויזיה 65 אינץ’ הוא מעט יותר מ- 1.65 מטר, ואילו הגודל של טלוויזיה 75 אינץ’ הוא מעט מעל 1.90 מטר. ומכאן כדי לחשב רוחב רגיל של המסך עליכם לעשות חשבון “פיטגורס” פשוט

לדעת קודם כל היכן הטלוויזיה תמוקם

מכיוון שמרחק הצפייה הינו הפרמטר העיקרי הקובע את גודל הטלוויזיה, לפני שאתה ממהר לקנות מכשיר חדש חשוב שתבין בדיוק היכן הטלוויזיה תמוקם, ומאיפה אתה עומד לצפות בה.

למשל, יתכן ותרצה להעמידה על מזנון בסלון, או אולי תרצה לתלות אותה על זרוע בחדר השינה. אחרי שבחרת במיקום מתאים, מדוד את המרחק בין מקומה של הטלוויזיה לנקודת הצפייה וחשב את גודלה, או שאל את המוכר בחנות איזה גודל של מסך טלוויזיה יתאים למרחק הצפייה המתוכנן.

בחירה נכונה של מיקום לטלוויזיה

בבואך לבחור מיקום לטלוויזיה החדשה, יש לבחון את נתוני החדר השונים לרבות גודל וצורת החדר, הרהיטים והחפצים השונים שיש בו ומיקומם, וכן קירות החדר ותמונות שיש עליהם, נקודות חשמל ותאורה, מיקום של דלתות וחלונות וסוג גופי תאורה. על סמך נתונים אלו יש להחליט היכן הטלוויזיה תוצב, ליד איזה קיר ובין אם על גבי מעמד או בתלייה. כמו כן יש לוודא כי ניתן לארגן סביב הטלוויזיה מספיק נקודות צפייה כמה שיותר נעימות ונוחות.

בנוסף, יש לארגן את המרחב בין נקודות הצפייה לטלוויזיה כך שיהיה כמה שיותר פתוח ונקי, ללא נקודות עניין שייצרו הסחה לעיניים. יש גם לדאוג שהרקע מאחורי הטלוויזיה יהיה כמה שיותר נקי ללא הסחות דעת, למשל של גוף תאורה מסנוור או תמונה מבריקה. עוד יש לבחון את גובה תליית מסך הטלוויזיה, הנדרש להיות בזווית נוחה לצפייה נטולת מאמץ.

פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון

מלבד מרחק צפייה, ישנם עוד ספר פרמטרים המשפיעים על איכות הצפייה במסך הטלוויזיה שחשוב להכירם. למשל יש להבין מהן מידות מסך הטלוויזיה בפועל לאחר שהורדת את מידות המסגרת שלה. כמו כן, בייחוד אם אתה קונה טלוויזיה גדולה, שים לב שיש עבורה מספיק שטח פנוי בחדר ושסידור הרהיטים אכן נוח ואסטטי.

בנוסף, חשוב לדעת שככול שהמסך שתקנה יהיה יותר גדול, כך צריך שמידת הרזולוציה ומספר הפיקסלים יעלה. זאת מכיוון שככול שיש למסך הגדול רזולוציה יותר גבוהה תקבל תמונה יותר ברורה, אמינה וחדה. כדאי גם לשים לב לסוג והמיקום של הרמקולים ולפרמטרים נוספים, ולכן

בכל הקשור לבחירת טלוויזיה ומערכות קולנוע ביתיות כדאי לפנות לאנשי מכירות המבינים בתחום.

פרט חשוב מכל לחוויה כללית מושלמת, היא מערכת קולנוע ביתית שתתמוך ותפיק את הצלילים שישלימו עבורכם את התמונה הצלולה של המסך החדש שלכם, זכרו הסאונד חשוב לא פחות מהתמונה ולכן ללא מעטפת סאונד טובה החוויה לא תהיה מושלמת.

לקבלת מידע נוסף

לקבלת מידע נוסף אודות בחירת גודל טלוויזיה ומערכות קולנוע ביתיות, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם סראונד סאונד בטלפון 050-7958164.

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים