סאב וופר

X

קטגוריות מוצרים נוספות

מוצרים מומלצים

Products not found
REL סאב וופר T-ZERO
17%

REL סאב וופר T-ZERO

2,900
סאב וופר KEF KC62
8%

סאב וופר KEF KC62

7,990
סאב וופר KEF T2
3%

סאב וופר KEF T2

3,380
14%

סאב וופר B&W ASW610

3,990
סאב וופר B&W PV1D
7%

סאב וופר B&W PV1D

8,290
10%

YST-FSW150-YAMAHA

1,750
REL T5 סאב וופר
21%

REL T5 סאב וופר

4,450
21%

SW-110 BLK CE סאב וופר

4,450
20%

SUB-8X מורל סאב וופר

2,350
22%

Sub Movie 90

1,450
16%

XSW-8 סאב וופר של TANGENT

2,850
13%

RADIUS 380 סאב וופר

3,480
9%

REL – G1 סאב וופר

19,500
14%

Encore Sub 8 סאב וופר

1,590
15%

ENCORE SUB 10 סאב וופר

1,790
22%

AS65.2SC סאב וופר CANTON

3,650
9%

AE108 סאב וופר

4,190

איך לבחור את הגודל והעוצמה הנכונים?

הרעשים של הפיצוץ, הרעם, צליל הבום של תוף – חלק מהאפקטים המרגשים ביותר במערכת קולנוע ביתי מופקים על ידי רמקול סאב וופר. הסאב וופר הוא יחידת רמקול בודדת שכולה מוקדשת להפקת צלילים בתדר נמוך, מה שהופך אותה לרכיב חיוני בסך כל חוויית השמע. מדריך סאב וופר זה נועד להקל עליכם בבחירת רמקול סאב וופר למערכת השמע הביתית שלכם.

מי זקוק לסאב וופר?

טווח התדרים הממוצע עבור שמיעת בני אדם הוא בין 20-20,000Hz. מערכת קולנוע ביתי אמורה להיות מסוגלת להפיק את מרבית התדרים בטווח זה. כיוון שהרמקולים הקדמיים והסנטר מתקשים בהפקת התדרים הנמוכים, רמקול סאב וופר הכרחי על מנת לתפקד כספק הצלילים בטווחים הנמוכים ביותר.

מומלץ לזכור שגלי קול בתדרים נמוכים הם ארוכים מאוד, דורשים דרייברים (אלמנטים) גדולים ולא מעט אנרגיה על מנת להפיק אותם כראוי. על ידי הקצאת התפקיד הקשה ליחידה בודדת, תוכלו להנות מהחבטות הקלות על הלב והשאגות העמוקות שהופכות את שוברי הקופות ההוליוודים לכל כך מרגשים.

במידה והנכם נהנים מהאזנה למוסיקה במערכת בת שני רמקולים (סטריאו), אז רמקולים רצפתיים גדולים מסוגלים לספק תגובת בס טובה. עם זאת, במידה והנכם משתמשים בהם עבור מערכת קולנוע ביתי, מומלץ לשקול את הוספתו של רמקול סאב וופר שיפיק מנה נוספת של בס עמוק כתגבור בריא. כמו כן, קחו בחשבון שלרמקולים מדפיים קשה עוד יותר להפיק תדרים נמוכים, ובאופן כללי מספקים תגובת בס פחותה. עבור רמקולים אלה, תוספת של סאב וופר היא קריטית.

המלצות ושיקולים בחיפוש אחר רמקול סאב וופר

השוק מלא במגוון רחב של סאב וופרים. על מנת לעזור לכם בבחירה, מומלץ לשים לב לנקודות הבאות בזמן סקירת החנויות:

אחד הדברים הראשונים שכדאי לשקול בעת רכישת סאב וופר הוא כמה כוח נחוץ לכם? במידה וברשותכם חדר גדול (או אם אתם ממש משתוקקים לחוויית קולנוע ביתי אמיתית), ככל הנראה כדאי שתחפשו סאב וופר בעל מגבר מובנה חזק. ככלל כללי נוסף, ככל שהאלמנט גדול יותר, הבס עמוק יותר – אז לכו על סאב בעל קונוס וופר גדול בין 10 – 12 אינץ’.

מארז הרמקול יכול להגיע גם בגרסה אטומה. העיצוב של סוג זה יכול להשפיע משמעותית על תפקודו של הסאב וופר. שתי הסוגים הנפוצים ביותר נקראים: בס ריפלקס (bass reflex)והשעיה אקוסטית (acoustic suspension).

וופרים בעלי השעיה אקוסטית משתמשים בתיבה אטומה להענקת תגובת בס. השיטה מספקת בס מדוייק והדוק, אבל בדרך כלל דורשת יותר כוח מעיצובי בס ריפלקס.

מארז בס ריפלקס מוסיף רכיב שמגדיל ומרחיב את תגובת הבס. האלמנט הנוסף הוא למעשה חור במארז שעוזר בשחרור חלק מהאנרגיה שנוצרת בתנועת קונוס הוופר פנימה. סאבים בעלי בס ריפלקס הם יותר יעילים יותר מבחינת נצילות כוח מאשר סאבים בעלי השעיה אקוסטית, אבל הם מקריבים דיוק בתמורה לתוספת הבס.

עוצמה וגודל

אלמנט רצפתי או קדמי?

רוב הוופרים כוללים קונוס וופר יחיד שנע קדימה ואחורה כדי ליצור גלי קול בתדר נמוך. הקונוס בדרך כלל מורכב בחלקו התחתון של רמקול הסאב וופר (“ירי-תחתון” – down-firing) או בצד הרמקול (“ירי-קדמי” – front-firing). אף שיטה לא טובה יותר מהשניה באופן אבסולוטי – הכל תלוי בעיצוב הספציפי של הרמקול וההעדפתכם האישית.

מיקום

גלי קול בתדר נמוך הם “רב-כיווניים” (באנגלית: omnidirectional), אז יש לכם גמישות רבה בכל הנוגע להחלטה על מיקום הסאב. אם יש לכם כבר נקודה בחדר שבחרתם, מומלץ לבדוק את מימדי הגומחה והרמקול הנבחר כמה פעמים לוודא שלא טעיתם והוא יתאים.

מארזי סאב וופר שונים

תוספות מעניינות שמומלץ לבחון בבחירת סאב וופר לקולנוע ביתי

כל סאב וופר ממלא תפקיד בסיסי זהה – הוא מפיק את התדרים הנמוכים של מערכת קולנוע ביתי. אולם, כמה מהסאבים כוללים תכונות שמשפרות את ביצועיהם והופכים אותם לקלים יותר לשימוש.

אין בעיה – סאבים קומפקטים וסופר-קומפקטים נועדו לספק בס נהדר במארז מינימלי. סאבים מסויימים אפילו מעוצבים כך שימוקמו על או בתוך רהיטים בסלון, ורהיטים מסויימים אפילו מגיעים עם רמקול סאב וופר מובנה. ואם אין לכם בעיה עם ההתקנה, סאב וופר שקוע יכול להיות אופציה נהדרת. הוא משתמש במקום שמאחורי הקיר או התקרה בתור מארז ענק ומפיק בס עוצמתי ועמוק בלי לתפוס מקום ברצפה.

אין לכם מקום לסאב וופר?

סקרו את הסאב וופרים בעלי מצבים מוגדרים מראש (preset mode) – הם מתאימים את תגובת הבס, תלוי במה אתם בוחרים להאזין (משחק בקונסולה, סרט, מוסיקת רוק, ג’אז, קלאסי וכו’). כמו כן, סאבים רבים כוללים אקולייזר מובנה שעוזר לכם להתאים אישית את הסאב לאקוסטיקה של חלל ההאזנה הספציפי שלכם. סאבים מסויימים אף מאפשרים לכם לציין את המיקום במפורש (פינה, אמצע קיר, בתוך מזנון בסלון וכו’). רמקולים סאב וופר מתוחכמים יותר (High-End) מאפשרים לכם לבצע דגימות קוליות של החלל באמצעות מיקרופון כלול שבאופן אוטומטי יתאים את הסאונד לחלל החדר.

סאב וופר שמגיע עם שלט רחוק יעזור לכם להגדיר את תכונות הסאב מבלי לשפשף את הברכיים. אתם באמת תעריכו את הנוחות כשלא תאלצו לקום מהכיסא כדי לכוון את הווליום של הסאב בעזרת הכפתור החבוי מאחוריו, בכל ערב כשבן, בת הזוג או הילדים שלכם הולכים לישון.

אפילו אם ברצונכם למקם את הסאב הרחק מרסיבר הקולנוע הביתי, יתכן שלא תרצו כבל ארוך משתלשל בין השתיים. אל דאגה. יש לא מעט סאב וופרים שמסוגלים להתחבר למערכת באופן אלחוטי. מודלים מסויימים כוללים מתאם אלחוטי מובנה (או חיבור אופציונלי) שמקבל אותות אודיו ממשדר נפרד שמחובר ליציאת הסאב וופר ברסיבר הקולנוע הביתי שלכם. סאבים אחרים מגיעים עם כל המתאמים הנחוצים לחיבור אלחוטי. ישנם אפילו ערכות אלחוטיות שעוזרות לכם להפוך כמעט כל סאב וופר לסאב וופר אלחוטי, כך שתוכלו להנות מהרגשת בס מרעידה מבלי למעוד על כבל כשאתם קמים להכין עוד פופקורן.

גלי קול בתדר נמוך הם ארוכים מאוד. כשהגלים מתנגחים על קירות החדר שלכם, הם חוזרים לעבר הסאב וופר ועלולים לחפוף עם גלי הקול המקוריים. בנקודות מסויימות, הגלים יתנגשו ויבטלו זה את זה וייצרו “צומת” (node) או “נקודת אפס” (null point). זה אומר שחלקים מסויימים בחדר יסבלו מתגובת בס חלשה באופן משמעותי ביחס לנקודת אחרות.

הוספת וופר נוסף יכולה למלא את אותם פערים בהם תגובות הבס חלשות. המשמעות בהוספת סאב וופר נוסף היא שכל מושב ומושב במערכת הקולנוע הביתי שלך נהנה מכמות בס מספקת להנות באופן שווה ובס עשיר ועמוק – ובכך להנות מחוויית קולנוע ביתי אולטימטיבית.

אם אתם מעוניינים בשימוש בשני סאב וופרים במערכת הקולנוע הביתי שלכם, מומלץ לשקול רסיבר קולנוע ביתי בעל יציאת סאב וופר כפולה – זו תכונה די נפוצה בימינו (2023), אבל לא בדגמי רסיברים ישנים.

מעוניינים בבאס הטוב ביותר?

לא מתחשק לכם לרדת על הברכיים לצורך התקנה וכוונונים?

מעוניינים בנוחות אלחוטית?

שקלו הוספה של סאב וופר נוסף לצורך איזון והשפעה

מחפשים רמקולים לקולנוע ביתי במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון רמקולים בחנות תצוגה: רמקולים שקועיםרמקולים רצפתיים איכותיים ועוד. צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164