רסיבר לקולנוע ביתי

X
מגוון מובחר

רסיברים לקולנוע ביתי

X
ראה עוד

קטגוריות רלוונטיות

X

להלן 6 הרסיברים המומלצים ביותר לשנת 2022 (צור קשר לרשימה עדכנית)

אין כמו בידור וידאו ואודיו באיכות גבוהה אחרי יום עמוס שיעזרו להפיג את המתח. הטכנולוגיה מתפתחת במהירות והדרך הטובה ביותר לעמוד בקצב היא בין היתר רכישת מערכת קולנוע ביתית חדישה. מרכיב חשוב במערכת השמע הוא רסיבר אודיו\וידאו. להלן רשימת 10 הרסיברים המומלצים לשנת 2015.

6. רסיבר רשת 7.2 סוני  SONY STR-DN1080 4K

קבל את מיטב חוויית איכות השמע מרסיבר לקולנוע ביתי המכיל מערכת כיול דיגיטלית אוטומטית (Digital Cinema Auto Calibration). על ידי הצבת מיקרופון מיוחד (כלול באריזה) בדיוק במקום הישיבה שלך, הגדרות הרסיבר יותאמו לך באופן אוטומטי. כמו כן, הרסיבר מבטל את הצורך בכבלים מיותרים ומעביר את אות השמע והתמונה דרך כבל HDMI אחד. תומך ZONE2

5. רסיבר 7.2 ימאהה RX-V4A

לרסיבר RX-V4A של ימאהה 5 ערוצי סאונד עוצמתיים שתומכים בפיענוח קידוד אודיו HD. תמיכה מלאה ב- Dolby TrueHD, DTS-HD (רזולוציית HD גבוהה). הרסיבר כולל מקלט רשת שתומך ב- AirPlay. אפליקציית שליטה MUCICCAST של ימאהה, יש לו את היכולת לבצע המרה ל- 4K עבור תמונה ברזולוציית סופר HD, תומך קישוריות בלוטוס, SPOTIFY CONNECT AIRPLAY2 , טכנולוגיית עיבוד הנתונים המתקדמת של הרסיבר מבטיחה שתהנו מאיכות גבוהה ביותר של תמונה ושמע.

 

4. רסיבר 5.1 בלוטוס לקולנוע ביתי ימאהה RX-V385

אף על פי שמדובר ברסיבר ברמה בינונית, הוא כולל את כל התכונות החיוניות לצורך הנאה ממערכת קולנוע ביתית באיכות סבירה למדי. הוא תומך בתכונות פופולריות כמו כניסת USB לחיבור  iphone. יציאות השמע מצוינות ומשיגות רמות גבוהות של צליל. כמו כן, הרסיבר תומך במעבר אותות HD Ultra, מה שמבטיח הנאה מאיכות גבוהה של תמונה. חסרונות: אינו כולל אפליקציית שליטה, SPOTIFY CONNECT  , AIR PLAY

3. רסיבר 5.2 ערוצים דנון AVR-X250BT

תומך מיתוג 4K 5 רמקולים וסאב, קישוריות בלוטוס, הצפייה בסרטים באיכות HD היא מהנה בהחלט, אבל הרסיבר הזה הכין את עצמו לעתיד על ידי התאמה למערכת HDMI 2.1 והדור הבא בעולם ה- HD בפורמט 4K אולטרה HD. אם תרכוש רסיבר מהסוג הזה, זכית בטעימה מן העתיד. תכונות קידוד ה- Dolby digital TrueHD \ DTS-HD מספקות את הצליל הטוב ביותר. הודות לטכנולוגיית בלוטוס, ניתן להזרים מוסיקה ישירות מהמכשיר הנייד לרסיבר והוא כולל סייען להתקנה והגדרה נוחים ביותר. חסרונותאינו כולל אפליקציית שליטה, SPOTIFY CONNECT  , AIR PLAY ועוד….

2. רסיבר 7.2 ימאהה RX-V6A

מחפשים ליהנות מצלילי מוזיקה איכותיים? הרסיבר הבא תומך באיכות שמע HD ותומך בפורמט פיענוח אודיו כגון DTS-HD, Dolby TrueHD, FLAC/WAV 192 kHz. כמו כן, הרסיבר הפנטסטי תומך AirPlay להנאה ממוסיקה מוזרמת ממכשירי  ה- ipod, ipad, iphone של אפל או מספריית המדיה iTunes שעל גבי המחשב. מערכת הסינמה DSP החדשה (יצירת מעטפת קול נוספת שיוצרת הדמיית מקורות קול שנמצאים מעבר לתחום הפיזי של החדר – Sources Sound Virtual) מספקת צליל היקפי 7.1 בעזרת הרמקולים הקדמיים בלבד. יציאת ה- MHL מספקת מסוף לחיבור טלפונים סלולרים תואמים. מדובר ברסיבר מומלץ ויחסית במחיר לכל כיס.

1. רסיבר 7.2 אונקיו TX-NR696

מי לא אוהב בידור? הרסיבר הבא של אונקיו מעניק לך  תמורה טובה עבור הכסף. עם שני אזור שמע נפרדים ZONE 2, רסיבר שכולל טכנולוגיית Bluetooth ו- SPOTIFY CONNECT, APPLE AIRPLAY2 אפליקציית שליטה ועוד… 6 כניסות HDMI וכניסות התומכות ARC שיכולות לתמוך במעבר תלת מימד ו- 4K. במידה והתמונה באיכות ירודה, היא תעבור המרה ל- 1080p על ידי טכנולוגיית עיבוד. יחסית לתכונותיו, המחיר של הרסיבר הזה בהחלט מציאה. 

רסיברים ימאהה

רסיברים פיוניר
רסיברים דנון

מהו תפקידו של הרסיבר?

מטרתו של רסיבר, הכולל כמה רכיבים אלקטרוניים בסיסיים וחשובים כגון מגבר ומעבד אותות הוא לקלוט את אותות השמע ולנתב אותם מחדש, לרמקולים המחוברים אליו. יחד עם זאת, רסיבר יכול לשמש כפונקציה נוספת על פני היותו “נתב”. לדוגמה, באפשרותו לשנות צלילים בעלי מאפיינים מסוימים, להדגיש אותם יותר ואפילו לעבוד במצב מיוחד בו רסיבר מקטין את ההפרשים בין הצלילים הגבוהים לנמוכים (פונקציה מאוד יעילה במצבים כגון: תינוק ישן בבית, כשהקירות בין הצופה לבין השכן דקים ומעבירים כל צליל וכו’). סטריאו סאונד משווקת מגוון רחב של רסיברים בעלי שם. בין הרסיברים המשווקים: רסיבר אונקיו, רסיבר סוני, רסיבר פיור אקוסטיקס, רסיבר ימאהה ועוד.

מה יכול לבצע הרסיבר בימינו?

כל רסיבר קולנוע ביתי של היום מאפשר לך גישה לרכיבים מחוברים כגון נגן בלוריי, ממיר כבלים או לווין פרטי, קונסולת משחקי וידאו, נגן תקליטורים וכו’ כמו כן, ניתן גם להאזין לרדיו הודות למקלט רדיו מובנה בכל רסיבר.

בכל הנוגע לדגמים המתחברים לרשת ביתית, זה כולל גם תחנות רדיו באינטרנט. עם זאת, רסיברים מודרניים רבים מציעים הרבה יותר. התכונה העיקרית שמייחדת את הרסיבר מול מגבר מסורתי היא היכולת לספק צליל היקפי איכותי.

לכל רסיבר למערכת קולנוע ביתי יהיו לפחות חמישה ערוצי הגברה הנחוצים להפיק צליל היקפי 5.1. רסיברים מסוימים אף כוללים ערוצי הגברה נוספים ויכולים לתמוך 7.1 או אפילו 9.2.

קולנוע ביתי בקצות האצבעות

נמאס מכל השלטים? רוצים שליטה מלאה על מערכת הקולנוע הביתי ממכשיר הטאבלט או הטלפון החכם? סטריאו סאונד מעניקה שירות הגדרת אפליקציות מדהימות, שהפכו את השליטה בקולנוע הביתי לנוחה וקלה מתמיד!

גלו כיצד האפליקציות המובילות בעולם הקולנוע הביתי מיועדות לפשט את שליטתכם במערכת השמע הביתי. סקירת אפליקציות קולנוע ביתי פיוניר, דנון, ימאהה ואונקיו…

האם רסיבר טוב משפר את איכות התמונה?

כיום, רוב הרסיברים מגיעים עם יציאת hdmi שמאפשרת את חיבור כל מכשירי המדיה לרסיבר וניתוב ביניהם בלחיצה על כפתור השלט של הרסיבר.

משמע, כל המכשירים מחוברים לכניסות הרסיבר כשכבל hdmi אחד מוציא את האות למסך הטלויזיה \ מקרן. רסיברים משוכללים יותר מציעים עיבוד וידאו מתוחכם כדי לשפר את איכות התמונה של כל המקורות שלך, בין אם המקור סטנדרטי או ברזולוציה גבוהה.

מודלים אלה מסוגלים להמיר אות אנלוגי לרזולוציית 1080p או אפילו 4k ויכולים לנקות הרבה מהתמונה “המגורענת” והרעש מוידאו דחוס. הרסיבר המשוכלל מכייל כל מקור וידאו באופן עצמאי, כך שכל מקור יכול לזכות לשדרוג ולהיראות טוב בהרבה.

לא די בזה, כבונוס נוסף, רסיברים אלה שולחים כל אות לטלויזיה או למקרן דרךa כבל hdmi בודד (רצוי באיכות גבוהה).

איך בוחרים רסיבר ולמה הוא מיועד?

בשנים האחרונות נעשה פחות ופחות נדיר להיתקל במערכות שמע מרשימות וקולנוע ביתי, כאלו הגורמות לנו לסמן את בעליהן בתור מקום מפגש להתכנסויות חברתיות לצפייה בסרטים או הופעות מוזיקליות (או סתם להנות מביצועי מערכת שמע מתקדמת כשמשחקים בקונסולות משחק).

אין ספק שמערכות אלו בהחלט דורשות השקעה כספית (במיוחד אם לא רוצים להתפשר על האיכות), אך הן מזמן לא נחלתם של בני המאיון או העשירון העליון בלבד, ולא נמצאות רק בחדרים מפוארים בוילות מרשימות.

היות ומערכות שמע איכותיות הפכו להיות מוצר צריכה די נפוץ גם עבור שכבת מעמד הביניים, ניתן למצוא אותן בחנויות רבות המוכרות ציוד אודיו ווידאו כסטנדרט.

על מנת לבחור את המוצר המתאים לנו ביותר מכל המבחר המוצע לנו בחנות (או בין דפי האינטרנט) כדאי לעשות שיעורי בית מקדימים בנושא ולהתמקד בעיקר בכל הנוגע בסוג הרמקול וסוגי רסיבר (בכל הקשור למערכות שמע).

איזה רסיבר מומלץ ונפוץ?

ישנם סוגי רסיבר המגיעים מובנים בתוך מערכת שלמה הכוללת, חוץ מהרסיבר עצמו, גם את הדי.וי.די, את הרמקולים הנלווים אליו וגם אביזרים אחרים, כמו הסאב וופר. מערכות אלו לרוב נקראות “מערכות מיני”.

הן בהחלט נופלות באיכותן ממערכות רגילות, לא “מובנות” (אף על פי שהמחירן לרוב אטרקטיבי). חיסרון נוסף של “מערכות משולבות” אלה מתבטא בכך שהיות והחבילה לא ניתנת לפירוק, לא ניתן יהיה להשתמש בה באותה צורה אם מבקשים לשדרג את המערכת בשלב כלשהו בעתיד.

במקרה בו נרצה לשדרג את הרמקולים לרמקולים איכותיים יותר, יכול להיווצר מצב בו הרסיבר לא יתאים עקב חוסר יכולתו לעבוד בהספקים הנדרשים. למעשה, ניתן להשוות את הסיטואציה לבחירת מחשב נייח הניתן לשדרוג לעומת מחשב נייד.

בין המותגים הנחשבים ביותר נכללים – רסיבר אונקיו, רסיבר סוני, רסיבר פיור אקוסטיקס, רסיבר ימאהה ועוד..

איך אפשר למקסם את ההנאה ממערכת קולנוע ביתית?

מכיוון שלרובנו אין סלון מבודד אקוסטי אידיאלי, ישנם לא מעט מכשולים שיכולים להשפיע על הצליל שמופק מהרמקולים. לדוגמא, למרות שכורסה הסמוכה לשולחן עשויה באמת לקשור את החדר יחדיו מבחינה עיצובית, היא עלולה לספוג יותר מדי מהצליל  המפוק על ידי הרמקולים ולהשפיע על הצליל ההיקפי באופן ניכר.

זו הסיבה שרוב הרסיברים למערכת קולנוע ביתית מגיעים עם יכולת כיול רמקולים אוטומטי. כל שנדרש הוא לחבר את המיקרופון החיצוני הכלול עם רכישת הרסיבר, להניח אותו באזור הצפייה האהוב עליך ולהגדיר כיול (ישנם רסיברים שביכלתם לכייל שש עמדות או יותר).

הרסיבר שולח צלילי בדיקת טווח מלא לכל רמקול, כאשר הוא מנסה לזהות שינויים בתגובת תדרים, עיכובי עיתוי קלים ופגמי שמע אחרים. אז הרסיבר מכייל את האותות שהוא שלח לכל רמקול במטרה להשיג את סוג הצליל שהיית שומע בחלל אקוסטי אידיאלי יותר.

הכיול האוטומטי נועד להקל על התקנת מערכת קולנוע ביתית ולספק אפשרות נוחה וקלה להגיע לרמת ביצועים אידיאלית.

עם זאת, ראוי לציין שמערכת הכיול האוטומטי, על אף שעובדת מצויין ברוב המקרים, לא אפשקטיבית כמו אזניו וניסיונו של מתקין מערכות קולנוע ביתי הלא הוא איש סאונד מקצועי.

איפה כדאי לרכוש רסיבר?

באופן כללי, המלצתנו היא כמובן לרכוש רסיבר דרך בעל מקצוע שמתמחה במערכות קולנוע ביתי.

באופן כללי, בעל מקצוע מתמחה ומכיר לעומק את המוצרים שהוא משווק. לא רק שמכיר לעומק, הוא מתמצא במציאת פתרונות ולרשותו התמריץ להעניק ללקוחותיו את הפיתרון האולטימטיבי שיעניק ללקוח את מקסימום התמורה עבור ההוצאה הכספית.

אחרי הכל, מוניטין זה הכל ועבור בעל מקצוע, המוניטין חשוב יותר מאשר לאיש מכירות באחת מרשתות השיווק. אם ברצונך במלא התמורה עבור רכישת רסיבר, אין ספק שעליך לפנות לחנות מתמחה במערכות סטריאו וקולנוע ביתי או איש מקצוע מומחה סאונד עצמאי.

על מנת להבטיח את ההתאמה הטובה ביותר בין הרסיבר למערכת הרמקולים, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום לפני רכישת רסיבר.

לייעוץ מקצועי, מחירים מעודכנים, מבצעים, המלצות ופרטים נוספים, פנו אל המומחים למערכות אודיו וידאו בישראל – צוות סראונד סאונד.

טיפים והמלצות

מאמרים בנושא רסיברים לקולנוע ביתי

X

משפצים? מתחדשים? כנסו כאן לטיפים והמלצות בעולם האודיו וידאו

רסיבר קולנוע ביתי

9 סיבות להחלפת הרסיבר שלך

הגיעו אלינו לחנות להתייעץ ולבחור את הרסיבר המומלץ עבורכם 9 סיבות למה כדאי להחליף את הרסיבר של מערכת הקולנוע הביתי שלכם מעוניין בצליל טוב יותר?

קרא עוד »
אפליקציה לרסיבר דנון

אפליקציה לרסיבר קולנוע ביתי

אפליקציה לרסיבר עבור סמארטפונים וטאבלטים תגרום לך להיראות כמו אשף קולנוע ביתי הרסיברים של ימינו מחוברים לרשת יותר מאי פעם, ואחת היתרונות של החיבור היא

קרא עוד »
זקוקים לעזרה?

יצירת קשר מהירה

X