כבל HDMI לקולנוע ביתי

קטלוג

כבלי HDMI איכותיים

X

כבל HDMI פשוט או איכותי?

שים לב: יתכן ולא כל המוצרים מוצגים באתר יתכן ומחירים השתנו ולא הספקנו לעדכן. מומלץ ליצור קשר לפרטים מדויקים.

סראונד סאונד

סראונד סאונד יבואנית ומשווקת כבלים HDMI איכותים מבית מיטב המותגים בעולם, ומבצעת פרויקטים של חדרי קולנוע ביתי למגזר הפרטי.

ליעוץ מקצועי ומחיר מחירון מדויק ועדכני, צור קשר בטופס או בטלפון ישיר: 050-7958164

כבל HDMI פשוט או יקר? האם יש דברים בגו?

גשו לקיר מלא כבלים HDMI בחנות מוצרי האלקטרוניקה והקולנוע הביתי הקרובה לביתכם, או סקרו את אתרי האינטרנט העוסקים בתחום מערכות האודיו וידאו, ותראו מגוון כל כך רחב של מותגי כבלים HD שמציעים תמונה חדה יותר ואיכות שמע גבוהה יותר מהמתחרה. אכן, כמו בתעשיות רבות, לקוחות רבים מוטעים על ידי דיסאינפורמציה או מידע שגוי בתעשיית הכבלים.

כמעט בלתי אפשרי להתנגד לפיתוי הוצאת כסף רב במרדף אחר חוויית הקולנוע הביתי הטובה ביותר. אבל האם קיים באמת הבדל בין כבלים HDMI יוקרתיים לפשוטים יותר? להלן תגובת המומחים אצלנו בסטריאו סאונד.

“במונחי איכות תמונה, לכאורה, לא אמור להיות הבדל כלל – התמונה דיגיטלית, מה שהופך את הסיטואציה להכל או לא כלום”.

אם כך כיצד תדעו האם וכמה להשקיע בכבל HDMI? מה לבדוק ואיזה מותג לרכוש? האם לרכוש לפי מפרט כבל שמציין 4K, 8K או לפי תקן הכבל המפורסם 2.0 או 2.1?

בכל הקשור לבחירת דגם/מותג, אם כן התשובה הקצרה והחד משמעית היא, לרכוש כבל HDMI בעל תקן של חברת “HDMI”, חברת HDMI שמעגנת את התחום בוחנת כבלים וכל דגם בנפרד בזכוכית מגדלת ומנפיקה תעודות לכבלים שעברו אצלה את כל המבחנים המחמירים בהצלחה, הבדיקות שהחברת מבצעת מקיפים ויסודיים מאד ומקיפים את כל התכונות שהחברה היצרנית מתחייבת עליהם.

כך נראה תו התקן מטעם חברת HDMI העולמית

 

באופן עקרוני “בין אם ברשותך כבל בשווי 100 שקלים או 1,000 שקלים, במידה והם זהים בדרישת המפרט הטכני, לא צריך להיות שום הבדל בפלט הכבל לכאורה. מנקודת מבט טכנית, אין ביניהם הבדל.” הבעיה שרק לעיתים רחוקות הכבל באמת מספק את הביצועים שהחברה מתחייבת עליהם. מעבר לזה, כבל איכותי לא נמדד רק בביצועים בעת הרכישה, אלא ביכולת שלו לספק ביצועים לאורך זמן של שנים.

מהם דירוגי HDMI ומה ההבדלים ביניהם?

כבלים מדורגים לפי מהירויות תעבורה של אינפורמציה והתקן שלהם מספר את הסיפור;

כבל בתקן HDMI 1.0 הסטנדרטי, המיועד לשידור HD ראשוני כמו 720p ותמיכה ב- 1080i די נדירים כיום.

עם כניסת תקן HDMI 1.3, הכפלנו את פס הרוחב מ- 4.9 גיגהבייט לשניה, ל- 10 גיגהבייט, והכבלים הללו נקראים כבלי ‘High Speed HDMI’, או בעברית, ‘HDMI במהירות גבוהה’. כל כבל שטוען להיות במהירות גבוהה חייב לתמוך בפס רוחב מלא.כבל HDMI איכותי

HDMI 2.0 הופך את שיטת האותות ליעילה יותר, כך שאם בשיטה הישנה כבל HDMI במהירות גבוהה יכל להתמודד עם 10.2 Gbps, כעט יוכל להתמודד עם 18 Gbps ואף 48Gbps ו- 8K

המשמעות היא שכבלים HDMI במהירות גבוהה שקיימים כיום ואמורים להיות מסומנים שכאלה הן על גבי המארז והן על גבי הכבל עצמו, מסוגלים להתמודד עם תוכן 4K ב- 60 פריימים לשניה (fps). אם הנכם רוכשים מסך טלויזיה 4K וכבר יש ברשותכם כבל במהירות גבוהה, אין צורך ברכישת כבל חדש.

אנשים לא מבינים זאת אבל האמת היא שתמכנו ב- 4K במהירות של עד 30fps עוד בשנת 2009.

אם ברשותכם כבל HDMI (תקני) במהירות גבוהה, אתם מוכנים לצפייה בכל תוכן עד 4K כבר עכשיו, והמחיר לא הולך להשפיע על איכות התמונה. אולם, האם ישנן סיבות נוספות ותקפות להוצאה על כבל יקר יותר?

הערך המוסף בכבלים תקניים

ישנם הבדלי עמידות גבוהים בין יצרני כבלים שונים, וחברת HDMI המנפיקה את התקן עבור כל ספק עושה מגוון מבחנים לכל מוצר כולל תכונות נוספות מעבר ליכולת העברת אות HDMI שיכולות להוסיף ערך לעלות. במונחי איכות אודיו ותמונה, יתכן ולא תהינה סיבות לכבל יקר יותר למרות שבר”כ יש, אבל להלן כמה סיבות שמומלץ לשקול בהוצאה על כבר יוקרתי.

שיקולי איכות

גם אם הנך מעצב את הכבל המושלם, לייצר אותם זהים לחלוטין זו משימה לא פשוטה. כבל HDMI כולל 19 פינים ותהליך הייצור מורכב – מאתגר למדי לייצר אלפי יחידות תוך שמירה על אחידות, שלא נדבר על הסחר בכבלים מזויפים.

גם לנו בתור משווקים, יצא לא פעם לרכוש כבלים שלאחר בדיקה של צוות ההתקנות שלנו, מצאנו כבלים בהם חסר חיווט(!).

השוק מספק רגולציה טבעית וספונטנית בתחום ה- HDMI ועומד לרשותו צוות ייעודי שמפקח על התעשייה, ושמורכב מכמה גופים וחברות שונות שמבינים את האחריות לספק ללקוח את מלוא התמורה עבור כספו.

הרשות המפקחת לא מהססת לסגור חברות שעוסקות בזיופים ועובדת עם קמעונאים גדולים על מנת להבטיח שכל מוצר שהם מציעים עומד בתקן HDMI. עם זאת, תמיד חל הסיכון מזיופים שיזלגו לשוק וללקוח הסופי.

כבלים אקטיבים

חלק מהכבלים הם אקטיבים, במיוחד כבלים דקים וארוכים, ויש להם אלקטרוניקה אקטיבית בצידו של הכבל במטרה לסייע להגברת האות ושמירה עליה.

כבלים ארוכים יותר יקרים יותר באופן בלתי נמנע והם הופכים מבוקשים יותר בזכות תליית מסכי טלויזיה על הקיר והצבת מיכשור המדיה הביתי בחדר אחר או ארון.

כבלים דקים הם ניידים יותר ולכן פופולרים לשימוש עם מחשבים ניידים, אולם ככל שהכבל דק יותר, כך קשה יותר לשמור על שלמות האות.

כבלי המרה (Upscaling)

ישנם כמה כבלי HDMI שביכלתם לבצע המרה משידור 1080p ל- 4K. משמעות הדבר היא שתוכלו לחבר את הכבל לנגן בלוריי שמשדר 1080p בצידו האחד ואת הצד השני לחבר למסך טלויזיה 4K והכבל יבצע את ההמרה בהתאם.

יצרנים טוענים כי הכבלים מבצעים עבודה טובה יותר בהמרת האות משמסך הטלויזיה יכול לעשות בכוחות עצמו. כבלים מסוג זה עשויים לדרוש חיבור USB כמקור מתח.

סיבות אפשריות נוספות

  • עמידות – אם אתם מחברים ומנתקים את חיבור ה- HDMI בתכיפות, תגלו שכבלים זולים או כבלים תקניים לא עמידים לאורך זמן. במקרי טלויזיות תלויות על הקיר, כבל זול עלול להוות בעיה במידה ומחובר באופן מסוים או אם יש עליו לחץ כלשהו. במקרים כאלו, עדיף לרכוש במחיר מעט גבוה יותר כבל איכותי יותר בעל ראש יצוק חזק יותר שיוכל לעמוד בלחץ.
  • אחריות – חלק מיצרני הכבלים האיכותיים מציעים אחריות מורחבת או אחריות לכל החיים. אם הנכם מעוניינים בכבל שיאריך ימים, או כזה שתוכלו להחליף בקלות במידה ויהרס, מומלץ לרכוש כבל איכותי יותר.
  • סמל סטטוס – יתכן ולא תראו בכבל סמל סטטוס מיוחד, אולם יש אנשים שמוצאים חן בציפוי כל דבר שזז בזהב. יש אנשים שפשוט רוצים לרכוש את המוצר היקר ביותר בין אם המחיר מציע תועלת אמיתית יותר מהאפשרות הזולה.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים