מערכת סטריאו ביתית

X

לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את המערכת שתענה לכם על הצרכים, הרגישו חופשי להתקשר ולהגיע אלינו לאולם התצוגה והדגמה לפגישת הדגמה חינמית. 

סראונד סאונד שמה דגש על אפיון מדויק לצורכי הלקוח, בתקציב סביר ועלות תועלת גבוה.

כיצד לבחור מערכת סטריאו ומהן מידות החלל בו תוצב המערכת?

לפני שעורכים סקר שוק, ולפני ששומעים על המאפיינים של כל מערכת כזו או אחרת, חשוב למדוד את מידות החלל בו מתכננים להציב את המערכת. אם החדר בו מתכננים להציב את המערכת קטן בגודלו, לא מומלץ לרכוש מערכת סטריאו בעלת רמקולים גדולים מידי. רמקול גדול בחלל קטן יצור אפקט מופרז של בסים (תדרים נמוכים היוצרים ויברציות לא רצויות), דבר שעלול לעוות את הצליל שתפיק המערכת שתוצב בחלל זה. רמקולים של מערכות סטריאו לבית יפיקו את הצליל האופטימלי ביותר כאשר הם מרוחקים מן הקיר במרחק של 20-90 ס”מ לערך. בדוק האם מיקום זה אפשרי בחדר המיועד, ואם לא, אפילו שקול  מיקום המערכת בחדר אחר, במידה והדבר אפשרי כמובן.

מה מומלץ לבדוק לפני רכישת מערכת סטריאו לבית?

כלל ידוע הוא, כי סוחרים רוצים למכור. ואם כבר למכור, אז במחיר כמה שיותר גבוה. הלקוח לעומת זאת, מחפש את המוצר שייתן לו מקסימום תמורה במינימום הוצאה אבל האמת היא שהתכווננות נכונה תהיה לקבלת עלות תועלת גבוה. לכן, למרות שמוכרים בחנויות האלקטרוניקה ינסו לשכנע אותך לרכוש מערכת שמע ביתית משוכללת ויקרה, אין ספק שכדאי לעשות מעט שעורי בית על מנת לוודא שהמוכר אכן מונע יותר משירות ללקוח מאשר שירות לכיסו שלו. ככלל, אם ברצונך לרכוש מערכת סטריאו העונה להגדרה זו במלוא מובן המילה, חסוך את הנסיעה לרשת אלקטרוניקה וכוון עצמך למפיץ ייעודי המתמחה בסאונד. מערכות שמע הם לא דבר של מה בכך והתחום הינו מקצוע בפני עצמו. נכון, ליווי אישי של רכישת מערכת עולה לא מעט כסף אבל התמורה שווה את המחיר. מנקודת מבט אובייקטיבית, שמו הטוב של איש הסאונד הולך לפניו ואף על פי שברצונו למכור, ברצונו שתהיה מסופק יותר מכל. חשוב על זה כך – עבור מחיר סימלי, הנך שוכר את מצבור הידע הנרכש עם השנים והניסיון של בעל המקצוע על מנת שיספק עבורך את מלא התמורה ממערכת הסטריאו העתידית שלך, מה שנקרא “High value for money” (תמורה גבוהה ביחס להוצאה).

מבוא לרכישת מערכות סטריאו ביתיות – מה מומלץ וממה מומלץ להימנע?

  • מומלץ לערוך סקר שוק מינימלי מבעוד מועד. להשכיל מעט אודות מערכות השמע השונות (מקצועיות מול “מיקרו”) לבית ומאפייניהן, ולהחליט מהם הקריטריונים החיוניים, על מה ניתן להתפשר ועל אילו עקרונות לא תוותר.
  • נקודה חשובה לא פחות היא להחליט האם באפשרותך להתקין רמקולים שקועים בקירות או שתעדיף רמקולים עומדים רצפתיים מסיבה זו או אחרת.
  • מומלץ לבצע סקירת מחירים, ולדעת מה המחיר המקובל לגבי סוג המערכות בהן מתעניינים. זכור עם זאת שכמו בכל שוק אחר, המחיר בדר”כ משקף איכות אבל לא תמיד. יש לוודא שהמוכר הניצב מולכם אכן מבין במערכות הסטריאו הביתיות עליהן ממליץ. נקודה חשובה נוספת היא, להשוות מחירים גם מול התמחור בחו”ל לשם קבלת פרופורציות בלבד.
  • למרות המלצות המוכר הסובייקטיביות, חשוב שהלקוח יסמוך על עצמו ויתרשם מאיכות צליל המערכת באופן אישי. אין צורך בהבנה עמוקה עד לרמה המיקרו-טכנית במערכות על מנת להבחין אם הצליל מוצא חן בעיניך או לא או אם הסאונד שהרמקולים מפיקים נעים לאוזניך או לא.
  • מומלץ להביא מוזיקה או סרט מהבית. כיוון שאתה מכיר היטב את הצלילים, תוכל להאזין להם תוך שאתה משווה בין הצלילים המוכרים לך לבין הצלילים שהמערכת בה הנך מתעניין, מופקים עבורך. צלילים מוכרים, יאפשרו התרשמות טובה ואובייקטיבית יותר מאיכות הצליל שמערכת סטריאו זרה מפיקה לך.
  • לעתים, מוכרים ממליצים על מערכות דו-ערוציות מקצועיות ומשוכללות, מרובות כפתורים ופונקציות אך לא בהכרח ששכלולים אלה נחוצים לך כלל. וודא את בקיאות הידע של המוכר, אחרי הכל, תרצה לדעת שהאדם העומד מולך מקצועי בתחומו וממליץ לך על מערכת ספציפית מתוך היכרותו את המערכות אותן הוא משווק.

בונוס – טיפים קטנים שיעזרו לכם ברכישת מערכות שמע

בתחומים רבים ההנחה הצרכנית היא, שככל שהיצרן יותר ידוע ומהווה “מותג” בשוק, כך הסחורה שלו יותר טובה. אבל בשוק מערכות האודיו כלל זה אינו תמיד נכון. לעתים, דווקא יצרנים קטנים ופחות ידועים, יספקו את התמורה הטובה ביותר, קרי, מערכת סטריאו איכותית במיוחד במחיר סביר במיוחד.

כלל חשוב נוסף ברכישת מערכת: “אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו”. לא תמיד הרמקול הכי גדול בעל כמות הוואט הגבוה ביותר הוא בהכרח הטוב ביותר. הכנה מוקדמת לפני רכישת מערכת סטריאו מבטיחה רכישה מושכלת שתענה על צרכיך. מומלץ לשאול את המוכר כמה שאלות טכניות אודות המערכות על מנת לחוש מעט את מקצועיותו בנושא.

מה אמורה לכלול מערכת סטריאו ביתית?

  1. מגבר – כמו כל מערכת הראויה להגדרה זו, תכלול מגבר אליו מחוברים מכשירי המדיה.
  2. זוג רמקולים קדמיים – על פי הגדרה, סטריאו, הוא מושג בטכנולוגיית קול ושמע המתייחס להקלטת או השמעת צליל בשני ערוצים נפרדים.
  3. נגן מדיה – כמו כל מערכת שמע אחרת, תכלול מקור שמע (cd player, , סטרימר, מחשב וכו’..)

מערכת סטריאו היא חלום של רבים אך היא לא בהכרח מתאימה לכל אחד ולכל תנאי: ראשית, עבור מערכת איכותית, ההוצאה הכספית גבוהה ועלולה להגיע גם לכמה עשרות אלפי שקלים. כמו כן, אין כל כך טעם ברכישת מערכת סופר יקרה שכזו במקרה שלא מדובר על חלל גדול שמתאים לאקוסטיקה איכותית ועל מקום מספק לאלמנטים השונים. אם אינך נמנה בין חובבי הז’אנר מומלץ שתשקיע את הכסף בגורם אחר שיספק יותר רווח. במידה והנך מעוניין ברכישת מערכת שמע,, שאל את עצמך, מהם הצרכים והדרישות שלך מהמערכת, במה אתה בעיקר צופים (סרטים או הופעות מוזיקה לדוגמה), מהם אילוצי החלל ומהי מגבלת התקציב המיועד לעניין?

הרכבת מערכת שמע מקצועית או לא, העונה על דרישות הלקוח, עומדת במסגרת תקציבו ואשר לא תפגע בשם הממליץ הינה עסק לא פשוט, מאחר ובמשפט אחד , היא מורכבת: ממגבר , מקור שמע (נגן מדיה: CD, סטרימר, ממיר וכו’..), רמקולים, חיווט, עמדה, חשמל ואקוסטיקה נכונה. להבין לעומק את כלל המרכיבים והיחוס הנכון ביניהם לבין הרכבתם הלכה למעשה הבדל משמעותי הדורש תכנון נכון, זמן ולא מעט סבלנות. מערכת הסטריאו מחולקת למספר חלקים כאשר לכל חלק (מקור, הגברה, חיווט) יש תפקיד מסוים וחשוב לא פחות ממשנהו כאשר אין קונצנזוס באשר לחשיבותו היתרה של מגבר וכל רכיבי המערכת חשובים באותה המידה.

איך לחבר מערכת סטריאו 

חיבור והרכבת המערכת היא משימה פשוטה שאינה מצריכה ידע טכני רב או כל ניסיון קודם. תוכלו להיעזר בשלבים הבאים: 

  • תכנון – ראשית, תכננו את מיקומם המיועד של כל חלקי המערכת. שימו לב כי ברשותכם כבלים ארוכים דיי הצורך. 
  • חיבור חלקי המערכת – כעת, ניתן לחבר את הרמקולים למגבר. על מנת לעשות זאת בבטחה, יש לוודא כי המגבר אינו מחובר לחשמל. במרבית המקרים חיבור הרמקולים למגבר יעשה בעזרת כבל רמקול הכולל שני צבעים – אדום ושחור או אדום ולבן. חברו את הכבלים הנכונים למקומם המיועד. 
  • חיבור נגן המדיה – השלב הבא הוא חיבור נגן המדיה. מדובר על כבלים נפוצים וחיבור פשוט, כל שעליכם לעשות הוא למצוא את המיקום הנכון עבורם ולחבר בעדינות. 
  • חיבור לחשמל – רק לאחר שכל חלקי המערכת מחוברים להם יחדיו, ניתן לחבר את המערכת לרשת החשמל ולהתחיל ליהנות מסאונד מקיף ואיכותי. 

היכן ניתן לרכוש מערכת סטריאו איכותית?

ראשית, לא לרכוש לפני שאתה מקשיב לציוד בחדר הדגמה. שנית ככלל, בכל חנות המתמחה במערכות אודיו מתקדמות. במידה וברצונך במערכת איכותית, תפנה לחנות המתמחה באודיו. סאונד הוא מקצוע לכל דבר ואם כי אין בכוונתנו להכליל, לרוב, רכישה באמצעות אתר אינטרנט כזה או אחר עשויה להסתיים במפח נפש המלווה להוצאה כספית גדולה אשר אינה עונה על הציפיות.

טיפים והמלצות

מאמרים בנושא מערכות סטריאו

X

משפצים? מתחדשים? כנסו כאן לטיפים והמלצות בעולם האודיו וידאו

HT780

HT780

רמקול סטליט *בודד* 2way דגם HT780 קטן במיוחד מבית PURE-ACOUSTICS למערכת קולנוע ביתי מחיר: 299.00 ש”ח (כולל מע”מ) HT780 מומלץ לשימוש כרמקולים אחוריים סאונד מדהים המתאפשר

קרא עוד »
מערכת סטריאו איכותית

מערכת סטריאו איכותית

בעידן הטכנולוגי המתפתח והמתחדש בו אנו חיים, אנו עדים חדשות לבקרים למוצרים ולחידושים שנשמעים כמו עוד חלום שהתגשם. אין שנה בה לא יוצאים לשוק מגוון

קרא עוד »
זקוקים לעזרה?

יצירת קשר מהירה

X