רמקולים

רמקולים הינם הגורם המשפיע והמושפע ביותר במערכת, הם הרכיב הקובע והשונה ביותר מהשאר. בי ן זוג רמקולים זהים הסאונד לעולם ישמע שונה בין רמקול לרמקול אם הם מאותה חברה, סדרה, רעיון, פילוסופיה, מבנה, ואפילו אלמנטים. הדבר נובע מכך שהתוצאה הסופית שמתקבלת מורכבת משילוב של הרבה גורמים החוברים יחד: החל מהתיבה, דרך האלמנטים, קרוס אובר ועד לאקוסטיקה הספציפית של החדר בו מושמע הרמקול.

רכישת רמקול לקולנוע ביתי מהווה את אחד השלבים החשובים ביצירת החוויה הרב חושית שמספקת מערכת זו

לפני רכישת רמקול, כדאי להגדיר מראש את הצרכים. למה בעצם מייעדים את המערכת? האם לצפייה במשחקי כדורגל? צפייה בסרטים? האזנה למוסיקה? איזה סוג של מוסיקה? כמו כן, יש למדוד (פחות או יותר) את החלל ולבדוק איזה גודל של רמקולים ומסך יתאימו לחלל זה. לפעמים, רמקול עלול להישמע מעולה בחנות אך אינו מתאים לצרכי הלקוח, או שהרמקול יקבל סאונד שונה עקב שינוי האקוסטיקה בבית לעומת החנות או להיפך.

ניתן לחלק רמקול לשתי אסכולות של אלמנטים:

1. גדולים = קוטר יחידת באס/ מיד באס מעל “5
2. קטנים = קוטר יחידת באס/ מיד באס עד “5 ומקסימום 5.5″

ההבדל העיקרי והמשמעותי ביותר בין הקטגוריות הוא בעיקר בצליל ה”באס” שהם מפיקים. הדבר בא לידי ביטוי בטווח התדרים הנמוך {הבאס}. ככל שאלמנט ה”באס” גדול יותר, נצפה לסאונד עמוק יותר.

נהוג לחלק את הרמקול לשני סוגים:

חלקי רמקול
חלקי רמקול – תמונה להמחשה
  • רמקול פאסיביים – לא מכיל מגבר, דורש מגבר חיצוני.
  • רמקול אקטיביים – שמכיל בתוכו מגבר המחזק את האותות החשמליים הנכנסים. אות הכניסה של הרמקול מגיע ישירות ממגבר קדם וללא כל הגברה. האות מקבל הגברה ומועבר לרמקול. השימוש ברמקול אקטיבי נועד למספר מטרות:

נוחות – כאשר המגבר והרמקול מגיעים ביחידה אחת הם מתחברים ישירות למקור הצליל.
הגברת תחום תדרים מסוים – לדוגמה – סאבוופר במערכות קול המגביר את תחום התדר התחתון.
התאמת ההגברה ואיכותה לתחום תדרים מסוים.

מבנה רמקול סטנדרטיים:

אלמנט וופר – הוופר שברמקולים הוא אלמנט המשמש לשמיעת הצלילים הנמוכים, בדרך כלל בין 40 הרץ לבין כמה קילו-הרץ

רמקול - מפרט טכני
רמקול – מפרט טכני

בודדים. סאב-וופר הוא אלמנט המשמיע צלילים אף יותר נמוכים מהוופר הרגיל, אך שמו נטמע בתור האלמנט היחיד האחראי לתדרים נמוכים.

טוויטר – הטוויטר ברמקולים הוא אלמנט לשמיעת צלילים גבוהים, בדרך כלל בין 2 קילו-הרץ לבין 20 קילו-הרץ. בעבר היו נוהגים לייצר טוויטרים כוופרים מוקטנים. עם הזמן התברר שההתנגדות גדולה מדי ומגבילה את הטוויטר, שאמור לבצע רעידות קטנות באוויר כדי ליצור קול בתדרים גבוהים, ולכן כיום טוויטרים בנויים בצורת כיפה, ופועלים באופן דומה לוופר אך נתקלים בפחות התנגדות.

פול-ריינג’ – הפול ריינג’ הוא אלמנט המשמש למערכות שמע בעלות אלמנט אחד בלבד לכל יחידה. הפול-ריינג’ מיועד על מנת להשמיע את טווח התדרים המרבי שאלמנט יחיד יכול להפיק ולכן התדרים הקיצוניים סובלים מחוסר יעילות בהשמעתם.

מיד−ריינג’ – המיד ריינג’ (בלועזית: “mid-range”) מיועד להשמיע את טווח התדרים בין הוופר לטוויטר, בדרך כלל בין 500 הרץ ל-5 קילו-הרץ. ישנם שני סוגים של מיד ריינג’:, 1. הוא מסוג הקונוס הפועל באופן דומה לוופר, 2. הוא מסוג הכיפה שהוזכר אצל הטוויטר ופועל באופן זהה. אלמנט המיד ריינג’ נמצא רק במערכות שמע שבהן שלושה אלמנטים או יותר, מפני שכאשר משתמשים רק בשני רמקולים רוצים לכסות את תחום התדרים המרבי ולכן ישתמשו בטוויטר ווופר.

מחפשים רמקולים לקולנוע ביתי במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון רמקולים בתצוגה: רמקולים שקועיםרמקולים רצפתיים איכותיים ועוד. צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים