איך לבחור כבל HDMI לקולנוע ביתי

כבל HDMI מומלץ

איך לבחור כבל HDMI לקולנוע ביתי

אנשים רבים תוהים אם איכות כבל HDMI שבחרו תשפיע על איכות התמונה שיקבלו בתצוגה שלהם. באופן כללי, איכות ירודה של כבל HDMI שגורמת לאיכות ירודה בתמונה זה לא משהו שקורה לעיתים תכופות.

החשש לגבי האיכות בדרך כלל מקבל חיזוק על ידי חנויות שמוכרות כבלים HDMI יקרים, וברווח נאה במיוחד, כגון Monster Cable למשל, אשר מקדמים את הכבלים שלהם ככבלים איכותיים יותר מכל האחרים.

זה נכון שלא כל הכבלים זהים. אם כך, מה העניין? הבעיות שאנו מזהים בתחום כבלים ה- HDMI כוללות:

  • כשל בהעברת תמונה בשיעורי תעבורת נתונים גבוהה.
  • חיבורים רופפים בין הכבל למכשיר.
  • העדר תמיכה בתמונות ברזולוציות מסוימות.
  • פיקסול צבעוני בתמונה.
  • נזק למחבר הכבל.
  • נשירת אודיו.

ישנן 4 סיבות נפוצות לבעיות הנ”ל

  1. כבלים חכמים שאינם תואמים לציוד קולנוע ביתי שבשימוש.
  2. הכבל לא עומד בקצב העברת הנתונים הנדרש.
  3. כבלים עבים וכבדים אשר גורמים לפגיעה במחבר ה- HDMI (ראש הכבל) ובהכרח לבעיות בחיבור למכשיר.
  4. מחברים ארוכים אשר מונעים רדיוס עיקול תקין של הכבל.

מומלץ להימנע מכבלים “חכמים” אקטיבים (מוגברים) – אמנם מדובר במערכות שעלולות להיות נחוצות אם מדובר בהשחלת כבלים באורך 15 מטרים ומעלה, אבל כשמדובר במרחקים קצרים מזה, סיכוי יותר מסביר שכבלים פשוטים יותר יספקו.

באופן מפתיע, כבלים HDMI יקרים פחות אשר עונים לדרישת מערכת הקולנוע הביתי נוטים לעבוד מצוין. במידה ואורך ההשחלה לא עולה על 5 מטרים, אנחנו לא רואים סיבה מיוחדת לדאוג לכבל HDMI עבר יותר מעובי של עיפרון. מומלץ לבחור בכבל דק יחסית ולא אקטיבי כשניתן, במידה והוא עונה על דרישות ציוד המערכת – וזאת על מנת למזער את הסיכוי לפגוע במחבר הכבל או החיבור שבציוד. יש לבדוק את תאימותו של כל כבל HDMI שמתוכנן לעבור השחלה בקיר לציוד הנתון.

ידוע לנו על שתי בדיקות עצמאיות שנעשו לבדיקת ההבדלים בין כבלים HDMI פסיבים לאקטיבים: תאגיד בשם CBC (תאגיד השידור הקנדי) וחברה בשם Audioholics. שתי הבדיקות העלו כי אין הבדל בין הכבלים עד שמגיעים למרחקים גדולים.

 

דרך פשוטה ויעילה לוודא שאכן שהקבל שאתם עומדים לרכוש אכן יבצע את המוטל עליו זה לוודא שהוא נושא תו תקן מטעם חברת HDMI  הנקרא Certified Cable   או התקשרו אתנו לקבלת הנחיות ומוצרים תואמים

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים