מה זה OHM?

ohm

מה זה OHM (עכבה)?

ה- ohm מזוהה על ידי הסמל: Ω ומכונה לעיתים קרובות “התנגדות”. למען כל מי שאינו מתמצא בתחום החשמל, ההתנגדות המדוברת היא למעשה זרם חשמלי שנתקל בהתנגדות של החומר שדרכו הוא עובר ובכך מקשה עליו לעבור. איך כל זה קשור לקולנוע ביתי אתם שואלים? ובכן, דרך הרמקולים, עובר חשמל שדוחף את הפקת הצלילים, והחשמל למעשה נתקל בהתנגדות מצד החומר ממנו עשוי הרמקול. ככל שהתנגדות הרמקולים (בעקבות החומר שממנו עשויים המוליכים בו) גדולה יותר, הזרם החשמלי יתקשה יותר לעבור, דבר שיגרום להשפעה על פלט הצליל שמופק.

ohm

עכבת רמקול היא נושא מבלבל בקרב צרכנים רבים, ובצדק, הרי לא מצופה מהם להבין את תחום האודיו וקולנוע ביתי לפרטי פרטים. אי לכך, ניצבת בפניהם האופציה ללמוד את הנושא או למצוא מתקין קולנוע ביתי ואיש מקצוע אמין בעל מוניטין. לאלו המעוניינים להעמיק מעט, המשיכו לקרוא.

במקום לשעמם אתכם בפרטים טכניים, ניגש ישר לעניין הרלוונטי לכם.

כיצד משפיע OHM על שדרוג מערכת הקולנוע הביתי ומדוע זה חשוב?

כדי לענות על השאלות, נתייחס לשאלה בה אנו נתקלים לא מעט (דוגמה):

“ברשותי מערכת קולנוע ביתי של חברת ימאהה שרכשתי בזמנו ואני מעוניין לשדרג את המערכת עם רמקולים איכותיים יותר. ערכתי לא מעט חיפושים, קראתי המון סיקורים והבנתי שאם יש לי רסיבר 6 ohm אני מוגבל משמעותית במותגים שאני יכול לחפש בחנויות קולנוע ביתי.”

כולנו בעד שדרוג המערכת אבל הקטע שקשור ברסיבר וה- 6 ohm פשוט מבלבל. שואל השאלה שוגה לחשוב שהוא מוגבל לרמקולים 6 ohm בלבד. טעות! כל רמקולים בעלי התנגדות של 8 ohm יעבדו מצויין, והודות לעובדה שרוב הרמקולים מדורגים 8 ohm, מבחר הרמקולים מגוון ביותר.

נחזור לשאלה: עכבת רמקול, היא אף פעם לא ספרה קבועה. רמקול 6 ohm יכול להיות בממוצע 6 ohm, אולם העכבה האמיתית שלו בפועל משתנה בהתאם לתדרים שהרמקול מפיק בכל רגע נתון. למשל, הרמקול יכול להיות 4 ohm ב- 50 Hertz, מגיע לפיק של 21 ohm ב- 100 Hertz, יורד חזרה ל- 7 ohm ב- 1,000 Hertz ושוב עולה ל- 9 ohm ב- 10,000 Hertz. במילים אחרות, לא ממש ניתן “להתאים” רמקול לרסיבר. עכבה היא “מטרה נעה”.

בין אם מדובר ברמקולים שקועים, רמקולים סטליטים או רמקולים רצפתיים, בכל הנוגע לעכבה בעולם האמיתי, הדאגה מגיעה כאשר משתמשים ברמקול בעל 4 ohm עם רסיבר בעל צריכת חשמל נמוכה, אבל אפילו במקרה הזה, רק במידה ומדובר בצרכן שמתכנן לנצל עוצמה משמעותית ממערכת הקולנוע הביתי. רמקול בעל עכבה נמוכה (4ohm או פחות), דורש יותר מתח באשר רמקול בעל עכבה של 8 ohm בנגינה בווליום גבוה – בנקודה הזו הרסיבר עלול שלא לעמוד בעומס. בתרחיש “חוסר התאמה” טיפוסי, מעגל ההגנה של הרסיבר יכנס לפעולה ויכבה את הרסיבר.

חשוב לזכור: לא כל רסיבר 100 וואט הוא אפילו קרוב להיות חזק למשנהו.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים