שאלות נפוצות רסיבר קולנוע ביתי

רסיבר קולנוע ביתי פיוניר VSX-1022

רסיברים למערכת קלנוע ביתי – שאלות נפוצות

הלוואי שסיכום כל הצרות שלנו יהיה איזה רסיבר מתאים למערכת השמע שלי בבית. הקמנו את המאמר הבא מתוך צורך להעניק לך, הגולש, את התשובות הטובות ביותר לשאלות הנשאלות ביותר מתוך עולם הקולנוע הביתי. הנך מוזמן לסקור את השאלות ואולי נצליח להקל על בחירתך כשיגיע העת ותרצה להשתדרג למאה ה-21.

באופן כללי, ככל שאתה נהנה מהאזנה עוצמתית, ככל שהחדר גדול יותר וככל שהרמקולים פחות רגישים, כמות הכוח שתצטרך תגבר. עם זאת, כשאתה סוקר את השוק לבחירת רסיבר, יש לזכור שלמרות שאינך נוטה להאזין לעוצמת קול גבוהה, יתכן ועדיין תזדקק לרסיבר עוצמתי יחסית. למעשה, היתרון המשמעותי ביותר ברסיבר עוצמתי הוא לא עוצמת הקול – היתרון הוא דינמיקה מוגברת ושיפור באיכות הצליל.

גורם חשוב נוסף שמומלץ לקחת בחשבון הוא שלא כל דירוג וואטים ניתן להשוואה באופן ישיר. שים לב במיוחד לטווח התדרים, או רוחב פס, שמופיע בדרך כלל לצד דירוג העוצמה של הרסיבר. בציוד אודיו “רוחב פס מלא” (באנגלית: “Full bandwidth”) נחשב לכל טווח התדרים של השמיעה האנושית – 20-20,000 Hz.

דירוג כוח רוחב פס מלא הוא מדד שמרני יותר של עוצמה מאשר דירוג שנגזר מטווח צר יותר של תדרים. אז אם נניח שרסיבר מספק 100 וואט לכל ערוץ (לכל רמקול) ב- 20-20,000 הרץ, הוא למעשה חזק יותר מרסיבר שמספק 100 וואט לכל ערוץ ב- 40-20,000 הרץ.

קח בחשבון שחלק מהרסיברים לקולנוע ביתי מציינים דירוג רוחב פס מלא בהספק עבור הפעלה בסטריאו (2 ערוצים בלבד), אבל לא מציינים רוחב פס עבור מצב קולנוע ביתי רב-ערוצי. עבור רסיברים כאלה, מומלץ שתצא מנקודת הנחה שההספק הרב-ערוצי הוא לא דירוג ברוחב פס מלא.

שאלה: כמה כוח נחוץ לי?

חפש רסיבר שכולל את כל המרכיבים הנחוצים לך במונחים של כמות ואיכות של כוח, כניסות ויציאות לחיבור הציוד שברשותך, ולבסוף, מחיר. השיקולים הנ”ל חשובים יותר מבחירת דגם סטריאו או קולנוע ביתי.

הפופולריות של רסיברים לקולנוע ביתי הביאה לכך שיותר ויותר רסיברים (אפילו הדגמים הזולים שביניהם) כוללים עיבוד Dolby Digital. הודות ומפענח הסראונד מהווה רק שבריר של אחוז מהעלות הכוללת, בהחלט אין טעם להמנע מרסיבר מושלם עבורך בכל דרך אפשרית רק משום שהוא רב-ערוצי.

בנוסף, היכולות הרב-ערוציות של רסיבר קולנוע ביתי מציעות יתרונות אפילו עבור אוהד מוסיקה מושבע. שני פורמטי אודיו ברזולוציה גבוהה, SACD ו- DVD-Audio, מסוגלים לספק אודיו לאותו מערך רמקולים 5.1 על ידי דולבי דיגיטל. רסיבר סטריאו לא יאפשר לך להנות ממלוא הפוטנציאל הרב-ערוצי של דיסק המיועד לכך, אבל רסיבר קולנוע ביתי שמצויד בקלט 5.1 ערוצים, כן יאפשר. רסיברים לקולנוע ביתי מציעים גם עיבוד דיגיטלי שמאפשר להם להפוך מוסיקה בסטריאו לסראונד רב ערוצי עוטף. בנוסף, דגמי קולנוע ביתי מציעים את הנוחות של כניסות ויציאות אודיו דיגיטלי.

שאלה: אני מעוניין בהאזנה למוסיקה בעיקר, לא קולנוע ביתי. האם אני מבזבז את כספי ברכישת רסיבר שכולל דולבי דיגיטל וסוגים נוספים של מפענחי סראונד?

THX הוא למעשה תוכנית הסמכה שפותחה על ידי Lucasfilm בע”מ במטרה להבטיח חוויית קולנוע איכותית. לזכות בתג THX, על רסיבר קולנוע ביתי לעמוד בסטנדרטים מחמירים ביותר של Lucasfilm בכל הנוגע לעוצמה, עיבוד וטוהר השמע. כמו כן, הסמכה משמעה שרסיבר מצויד בשיפורי מעבד THX בלעדיים במטרה ליצור את חווית אולם הקולנוע בבית שלך. מצבי THX סראונד ™EX משפרים את הצליל של כל מקורות השמע הרב-ערוצי שברשותך, וביכלתם אפילו להפוך את הצליל ל- 7.1 היקפי משכנע, במידה וברשותך מערכת 7.1.

מהו ®THX ובמה הוא תורם לי?

שינם שני הבדלים עיקריים. הראשון הוא שרסיבר דואלי (מולטיזון – MultiZone) מאפשר לך לשלוח אותות ממקורות שונים לכל חדר. למשל, תוכל להנות מצליל היקפי ממכשיר ה- DVD בחדר השמע הראשי שלך (בדרך כלל הסלון) בזמן שבן בית אחר מאזין לתחנת הרדיו האהובה עליו בחדר הסמוך. ראוי לציין שרסיברים אלה מסוגלים לשלוח אך ורק אותות סטריאו לחדר השני, לא קולנוע ביתי רב-ערוצי.

ההבדל השני הוא שחלק מהרסיברים הללו לא מסוגלים לייצא צליל לזוג נוסף של רמקולים. הם כוללים יציאות קדם מגבר עבור החדר השני שדורשות רסיבר נוסף, מגבר, או זוג רמקולים מוגברים באזור ההאזנה המרוחק. עם זאת, במידה והרסיבר מתואר כבעל יציאות מוגברות לחדר השני, אזי כל שתצטרך הוא סט רמקולים שקועים, רצפתיים או תלויים על הקיר.

לשאלות נוספות ויעוץ מקצועי, אנא פנה אלינו. צוות סטריאו סאונד לרשותך.

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים