רמקולים שקועים – שאלות ותשובות

רמקולים שקועים למערכת קולנוע ביתית

רמקולים שקועים – שאלות ותשובות

שאלה

הבית שלי בשלבי בנייה ואני צריך להשקיע קופסאות ביטון מעץ לרמקולים שקועים. האם קופסאות ביטון מגיעות במידות סטנדרטיות או שיש לכל רמקול את קופסת הביטון המתאימה לו?

תשובה

לא. קופסאות ביטון מעץ אינן סטנדרטיות. לכן, איננו ממליצים לרכוש קופסאות ביטון ולהשקיע אותן טרם בחירת הרמקולים השקועים הרצויים. לקוחות רבים נתקלו בבעיית המגבלה מאחר ובעל המקצוע שביצע את השיפוץ, לקח על עצמו גם את השקעת קופסאות הביטון עוד לפני שנבחר דגם הרמקולים השקועים. קטלוג רמקולים שקועים הינך מוזמן ללחוץ על הקישור הבא ו\או לטלפן אלינו לייעוץ – רמקולים שקועים קטלוג.

שאלה

הזמנתי איש גבס לבניית נישת גבס בסלון ובכוונתי להשקיע רמקולים שקועים לצד הטלויזיה. מה ניתן לעשות ברמת ההכנות כדי למקסם את איכות השמע המופקת?

תשובה

רצוי למקם רמקולים שקועים, או כל רמקולים אחרים לצורך העניין, בגובה הנכון (בין 130-160 ס”מ – גובה סטנדרטי של אזני המאזין במצב ישיבה) ולבצע קופסאות אקוסטיות בנפח ולפי המפרט של יצרן הרמקולים השקועים המיועדים. אם אכן בכוונתך למקסם את איכות השמע ולהפיק את המירב מהרמקולים שברשותך, ניתן להזמין דרכנו יועץ אוידו לקבלת ייעוץ מקצועי בשטח. כמו כן, כמובן שאם טרם רכשת רמקולים שקועים, נשמח להציע לך את הרמקולים המתאימים ביותר עבור צרכיך תוך שיקול התקציב שתבחר.

שאלה

אני מתעניין בהתקנת רמקולים שקועים בתקרה, ושאלתי היא האם יש הבדל בין רמקולים שקועים בתקרה לרמקולים השקועים בקיר?

תשובה

התשובה היא חיובית. ברמות הבינוניות ומעלה ישנם הבדלים בין רמקולים שקועים בתקרה לבין רמקולים שקועים בקיר. רמקולים שקועים בתקרה ייעודיים ובעלי פיזור רחב יותר של סאונד לעומת רמקולים שקועים בקיר, זאת לרוב הודות למבנה העגול (או המרובע)  של הרמקולים השקועים בתקרה בניגוד למבנה המלבני של רמקולים שקועים סטנדרטים המותקנים בקיר בלוק, בטון וגבס.

שאלה

אני מתעניין ברמקולים שקועים לצרכי השמעת מוסיקה ולא בהכרח מערכת קולנוע ביתית וצפייה בסרטים. האם ניתן לקבל תוצאות ביצוע טובות?

תשובה

ראשית, עליך להגדיר יחסיות. אם נבקש להשוות רמקולים שקועים לרמקולים ריצפתים, כנראה שרמקולים ריצפתים או רמקולים מדפיים עדיפים עבור צרכיך. באופן כללי, אם הנך שואף לאיכות סאונד, אז התשובה היא חד משמעית שרצוי שתבחר ברמקולים מדפיים או רמקולים ריצפתיים. רמקולים שקועים מהווים סוג של פשרה בין איכות סאונד ואסטטיקה. כמו כן, רוב פורמטי השמע של קטעי מוזיקה מוקלטים בסטנדרט סטריאו – משמע, 2 ערוצים בלבד ולא סראונד כך שממילא אם השימוש הוא בעיקר לצרכי האזנה למוזיקה, אין לך צורך ברמקולים הנוספים. עם זאת, כדאי לשקול האם הויתור על האופציה להנות ממערכת קולנוע ביתית סראונד כדאי.

שאלה

אני מעוניין להתקין רמקולים שקועים בתקרה בסלון ואין לי מושג איך עושים זאת.

תשובה

ישנן שתי אפשרויות: או שמתקינים את הרמקולים השקועים ישירות בקיר גבס או שמשקיעים אותם בתוך תקרת בטון. על מנת להתקין רמקולים שקועים  בקיר גבס לא נדרשות הכנות רבות מלבד צינור שמוליך כבל רמקול שיגיע למיקום הרצוי. כשהצינור גלוי לעין, ניתן בעצם לבצע פתח לרמקולים השקועים בתקרת הגבס ומתקינים. כדי להתקין רמקולים שקועים בתקרת בטון, יש צורך בהטמעת קופסאות ביטון מעץ בזמן היציקה, חשוב לזכור שעל קופסאות הביטון להתאים לרמקולים השקועים שנבחרו מבעוד מועד. אם הנך מעוניין לדעת כיצד נתפסים הרמקולים לתקרה או לקיר, הנך מוזמן לצפות בסרטון הבא להמחשה. רמקולים שקועים – סרטון המחשה

מחפשים רמקולים לקולנוע ביתי במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון רמקולים בתצוגה: רמקולים שקועיםרמקולים רצפתיים איכותיים ועוד. צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים