רמקולים שקועים בקיר ורמקולים דקים תלויים – מה ההבדל?

רמקולים שקועים בקיר

כל מה שאתה צריך לדעת על רמקולים שקועים בקיר, רמקולים דקים תלויים וההבדלים ביניהם

  1. סקירה כללית אודות רמקולים שקועים
  2. סוגי רמקולים שקועים
  3. סקירה אודות רמקולים תלויים (On-wall)
  4. רמקולים תלויים מול רמקולים שקועים ופתרונות מקרן קול

1. סקירה כללית אודות רמקולים שקועים

רמקולים שקועים הפכו למרכיב עיקרי עבור רוב מערכות קולנוע ביתי בהתאמה אישית. רמקולים שקועים בקיר או בתקרה משמשים כפיתרון אסטטי להפליא עבור מערכות שמע ביתיות לנגינת תכנים מוזיקליים, ובכך מנטרלים את הצורך ברמקולים מגושמים. כיום, לא נדיר להיתקל במערכת קולנוע ביתי מורכבת מרמקולים שקועים בבית הישראלי הממוצע, ואפילו בביתם של אודיופילים מושבעים בעלי מערכות שמע בעלויות אסטרונומיות של למעלה מ- 80,000$.

לידיעה: ההגדרה אודיופילים: אדם שנלהב לגבי שיחזור צליל בנאמנות גבוהה למקור.

2. סוגי רמקולים שקועים

רמקולים נסתרים בקיר

אחד הטרנדים החדשים ביותר בעולם הקולנוע הביתי – רמקול נסתר לחלוטין מאחורי קיר גבס. נשמע כמו מדע בדיוני? ובכן, זה לא. הרמקול הנסתר הוא הביטוי האולטימטיבי באודיו אדריכלי. מותקן בתוך הקיר או התקרה ומסתיים בגימור על פני השטח, רמקולים מוסתרים מספקים את מוסיקת האווירה שמקיפה את החלל ללא טביעת רגל חזותית. להטמעת מערכת השמע בחלל החדר באופן אבסולוטי, רמקול נסתר הוא הפיתרון המושלם.

רמקול סאבוופר שקוע

רמקולים שקועים נוטים שלא להפיק יותר מידי בס הודות לחוסר בתיבת התהודה, אלמנט וופר קטן בנפח וטווח תדרים שאינו מאפשר לרמקול לרדת לרמות הדרושות להפקת צליל בס עשיר. בשל כך, יותר ויותר יצרני רמקולים שקועי קיר מייצרים סאבוופרים שקועים שמעוצבים להתאים לחלל הקיר. רמקול סאבוופר שקוע נתמך בטכנולוגיות חדישות וחדשנות עיצובית בעולם האודיו שהופכים את רמקול הסאבוופר הרצפתי המסורתי, למחוץ לאופנה. איכויות הבס הצפויות מרמקול סאבוופר שקוע הן לא גבוהות במיוחד ולא מובנות מאיליהן, אבל כשהלקוח מוצא את עצמו מאזין לצליל המופק כחלק מסקירת חנויות קולנוע ביתי, המבט הרווח הוא זה של תדהמה. רמקול דק במיוחד שמפיק צליל בס עמוק ומרשים, במקביל לשמירה על מראה אסטטי, מודרני ונקי.

רמקולים שקועים ללא מסגרת

אחת המגמות החדשות יותר בעולם הקולנוע הביתי בכלל ורמקולים שקועים בפרט, התחילה בחברה בשם “סוננס” (Sonance) שהובילה מהלך במטרה להנדס את הרמקול השקוע המושלם. הכוונה הייתה פשוטה – לבטל את מסגרת הפלסטיק שמקיפה את הרמקול. רמקול שקוע ללא מסגרת יעניק את המראה האחיד והנקי ביותר על הקיר כשכל מה שגלוי למאזין הוא הרשת שעוטפת אותו. על פני השטח, הרעיון נראה ברור מאיליו היום, אולם ההנדסה מאחורי עיצוב רמקול שכזה די מתוחכמת. בניטרול מסגרת הפלסטיק, היה צורך בחשיבה על האופן בו “הגריל” שמכסה את הרמקול יתפס באופן יציב לגוף הרמקול עצמו. הפיתרון? חלק מהרמקולים מגיעים עם גריל שמתלבש לתוך גוף הרמקול, אולם הרוב המוחלט מגיע עם גריל ממוגנט. במערכת קולנוע ביתי, רמקולים שקועים ללא מסגרת נראים נהדר לעומת כאלו עם מסגרת. לרוב, הרמקולים השקועים הללו מגיעים עם גריל מרופד בחלקו הפנימי, פתרונות ואביזרים נוספים שמסייעים להפוך את הרמקול השקוע לחלק מהעיצוב הכולל של החדר, אך במקביל לשמירה על יכולותיו להפיק צליל מדהים.

רמקולים שקועים מסורתיים

רמקולים שקועים מסורתיים עוצבו באופן שנועד להתאים אותם לחיתוך שהוכן בקיר הגבס בין 2 ניצבים. לאחרונה, מעצבי מערכות אודיו שידרגו את הרמקול והוסיפו בו את יכולת הכיוונון של אלמנט הטוויטר ואף התיבה הקולית עצמה. העיצוב למעשה מאפשר למקסם את ביצועי הרמקול השקוע בין הניצבים בקיר. רמקולים שקועים מסורתיים מגיעים בצורה עגולה, מרובעת, מלבנית וצורות מסורתיות פחות.

3. סקירה אודות רמקולים תלויים (On-wall)

רמקולים תלויים לקולנוע ביתי, יחסית חדשים בקטגוריית הרמקולים עבור מערכות שמע ביתיות, יוצרו בשל הפופולריות של טלויזיות HDTV שטוחות. במשך עשרות שנים, רמקול “טוב” נחשב רמקול רצפתי מלבני, מוגבר על ידי רסיבר AV וממוקם בצורה דומיננטית בחלל החדר. בזכות ירידת המחירים החדה של טכנולוגיות ומכשירי אלקטרוניקה, הרעיון שהצרכן הממוצע ישתדרג לטלויזיית HDTV שטוחה שנתלת על הקיר כמו פריט אומנות הפך לאפשרי. לא עוד טלויזיית CRT דמוי קופסא, משמע לא עוד רמקולים רצפתיים, דמוי אדום.

בעוד משיכתנו להשתדרג לטלויזיית LCD \ LED \ פלזמה שטוחה היא רבה, הגיע הצורך להתאים רמקולים “HD” שטוחים למסכי הטלויזיה התלויים על הקיר – צורך שהיווה אתגר לא קטן עבור תעשיית האודיו. כאן נכנסו לתמונה הרמקולים הדקים שנתלים על הקיר. חלק מהרמקולים הדקים מעוצבים להתאים למראה מסך הטלויזיה הרחב וחלקם מעוצבים בצורה צרה על מנת ליצור מראה מודרני ואומנותי יותר.

חלק מהרמקולים הדקים מגיעים בגימור מותאם אישית, ואחרים במגוון צבעים ואפשרויות הדפסה אומנותית על הגריל עצמו. מכנה משותף לכל סוגי הרמקולים השטוחים הוא מן הסתם שהם נתמכים על עוצמתו של רמקול סאבוופר להפקת צלילי הבס, זאת הודות לעובדה שהם דקים ובעלי תיבת תהודה מוגבלת בעומקה.

4. רמקולים תלויים מול רמקולים שקועים ופתרונות מקרן קול

רמקולים דקים מתמודדים באופן מרשים מול רמקולים שקועים בקרב צרכנים. הרמקולים הדקים נוחים יותר להתקנה, דינמיים בכך שמאפשרים הרצת חוטי הרמקול מתחת, מעל או לצידי הרמקול, ומעניקים גמישות מירבית בעת ההתקנה ואחריה. רמקולים שקועים לעומת זאת, דורשים מעט חשיבה עמוקה יותר ותכנון. הרמקולים השקועים אמנם בולטים פחות בחלל החדר, אך גריל הרמקול לעולם יהיה בעל גוון כהה יותר.

רמקולים שקועים או תלויים אינם בהכרח הפיתרון עבור כל מערכת קולנוע ביתי. מקרן קול (ידוע גם בכינוי: מקרן סאונד, סאונד סר, סראונד בר ועוד) מעניק פיתרון מצויין ללקוח שאינו מעוניין בתלייה ואינו מעוניין בהטמעת הרמקולים בקיר או תקרת הגבס. מקרן קול הוא פיתרון פשוט – יחידת רמקול (בדרך כלל מגיע עם רמקול סאבוופר) שיכולה להפיק צליל נהדר עבור התכנים שעל גבי DVD בלוריי, HD DVR, iPod, iPhone ומקורות אחרים שברשותך.

אף על פי שמקרני קול רבים מתוחכמים ומסוגלים להפיק צליל שמדמה סראונד היקפי, אין מנוס ממערכת קולנוע ביתי 5.1 – 7.1 בסראונד ליצירת החוויה הקולנועית המושלמת ללקוח המעוניין בכך.

ליעוץ מקצועי בבחירת מערכת רמקולים שקועים והתאמתם לרסיבר קולנוע ביתי, או ליווי מקצועי צמוד עם יתר בעלי המקצוע השותפים בשיפוץ ביתכם להכנת תשתיות – אל תהססו ליצור עימנו קשר.

מחפשים רמקולים לקולנוע ביתי במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון רמקולים בתצוגה: רמקולים שקועיםרמקולים רצפתיים איכותיים ועוד. צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים