קולנוע ביתי מערכות ציוד ואביזרים

קולנוע ביתי

קולנוע ביתי מערכות ציוד ואביזרים

ציוד, אביזרים ורכיבים הנחוצים להרכבת מערכות קולנוע ביתי שידהימו את המשפחה והחברים

הרכבת מערכת קולנוע ביתי טובה יכולה להיות פשוטה. המפתח הוא זיווג נכון בין תמונה איכותית והגברה טובה בסראונד. בהמשך, מצויינים רוב האביזרים והציוד הנדרש לחווית קולנוע ביתי מהסרטים.

מדוע להרכיב מערכת משלך?

התשובה הפשוטה ביותר היא איכות שמע. כשזה נוגע לשמע היקפי (surround), לרשותך 2 אפשרויות: הרכבת מערכת שמע משלך מרכיבים שונים או בחירת מערכות קולנוע ביתי משולבות. מערכות משולבות מעוצבות להקלה על הבחירה והתקנה, ובהחלט מסוגלות לספק חווית סאונד היקפי מספקת. אבל עם מערכת בנויה מרכיבים, בדרך כלל תהנה מאיכות סראונד גבוהה יותר וביצועי שמע טובים יותר.

מערכת קולנוע ביתי הבנויה מרכיבים בדידים טובה במיוחד עבור אנשים ש:

  • מעוניינים בחוויית צליל היקפי מלא ואודיו באיכות גבוהה.
  • לרשותם חלק מהרכיבים העיקריים כגון נגן בלוריי, רסיבר, סט רמקולים שקועים\סטליטים\רצפתיים.
  • מעדיפים ליצור מערכת קולנוע ביתי מותאמת אישית לצרכיהם.
  • מרגישים בנוח עם בחירת ציוד ואביזרים נפרדים להרכבת מערכת השמע.

ללמוד יותר על אופן סקירת השוק למערכות אודיו ביתי, בדוק את המאמר הבא על סקירת חנויות קולנוע ביתי.

כעת, בוא נחפור אל תוך הציוד והרכיבים שתצטרך לקולנוע הביתי המלא:

טלויזיה

תמונה מהממת היא נקודה מרכזית של מערכות קולנוע ביתי רבות. טלויזיות HD של היום מציעות תמונה מדהימה וברזולוציה גבוהה מאוד. חלקן מציעות חוויית תלת מימד (3D) בנוחות הסלון שלך (נדרשים נגן בלוריי תלת מימד ומשקפיים תואמים).

מקור וידאו: סרט בלוריי (Blu-ray), שידור HD מהממיר בכבלים, סטרימר, מחשב ועוד

אם ברשותך טלויזיה HD באיכות גבוהה, תרצה מקורות איכות גבוהה רבים. נגן בלוריי יספק לך את התמונה החדה ביותר שניתן. תקליטורי ™HD Blu-ray הם מקור מעולה לוידאו ברזולוציית Full HD (סימן זיהוי: 1080p), שלא לדבר על פורמטי אולטרה סראונד כמו: Dolby® TrueHD ו- DTS-HD Master Audio™.

מקורות קולנוע ביתי נוספים כוללים תכנות HDTV, אשר מספק וידאו ברזולוציה גבוהה ואודיו דיגיטלי, וקונסולות משחקים כמו סוני פלייסטיישן, Wii,Xbox שמעניקים תמונה מרשימה וצליל היקפי שופע באיכות הגבוהה ביותר.

רסיבר קולנוע ביתי

על מנת להינות מצליל היקפי שופע, תזדקק לרסיבר קולנוע ביתי (מקור הגברת מתח לרמקולים). רסיבר פועל למעשה כמו מרכז שליטה עבור מערכת השמע; הוא מעבד אותות, מגביר אותן, ושולח אותן לרמקולים.כלל הרסיברים לקולנוע ביתי מסוגלים לעבד ולהגביר סראונד רב-ערוצי, כמו גם דו-ערוצי (מערכת סטריאו), כיוון שהם כוללים מפענח צליל היקפי מובנה.

ישנם אנשים שמשתמשים ברסיבר הקולנוע הביתי שלהם לנהל את מקורות התמונה בנוסף למקורות השמע – זאת על ידי העברת כל חיבורי התמונה (הוידאו ממקורות כמו הממיר, DVD וכו’) דרך הרסיבר. בכך, הם יכולים לבצע חיבור אחד בלבד מהרסיבר לכניסה בודדת במסך הטלויזיה ולפשט את השימוש הכולל במערכת. זו אופציה נהדרת במידה ואתה מעוניין לחבר מקורות רבים כמו DVD, ממיר בכבלים, נגן Blu-ray, קונסולת משחק, למערכת הקולנוע הביתי.

בחיבור כל מקורות התמונה לרסיבר, בכל פעם שתרצה לצפות במקור ספציפי, כל שתצטרך לעשות הוא ללחוץ על כפתור בשלט הרחוק של הרסיבר על מנת לעבור לכניסה הנכונה (למקור בוא הנך מעוניין), ללא צורך במעבר בין כניסות בטלויזיה – הרסיבר מחובר לכניסה אחת, בדרך כלל בעזרת כבל HDMI 1.4 איכותי.

מערכת רמקולים ורמקול סאבוופר

כדי ליצור צליל היקפי גדול מהחיים, מרגש ועוטף בדיוק כמו באולם הקולנוע, תזדקק לחמישה רמקולים לפחות וסאבוופר. יש אנשים שבוחרים בשישה, שבעה ואף תשעה רמקולים וסאבוופר במטרה להנות מכמה שיותר ערוצי סראונד – מה שמעניק את חוויית השמע ההיקפי האולטימטיבי.

למידע נוסף אודות בחירה נכונה ברמקול סאבוופר, בדוק את המדריך לבחירת סאבוופר.

כבלים, מגן מתח ועוד

לעיתים קרובות, אנשים נוטים לשכוח אביזרים חיוניים. הם בסופו של דבר מוצאים את עצמם יוצאים בסערה באמצע התקנת המערכת לחנות קולנוע ביתי הקרובה או מסתפקים בכבלים שמצאו באחת ממגירות המזנון עליו לא היינו ממליצים. התוצאה? טרחה מיותרת וסכנה אמיתית בסיכון איכות השמע עבורה שילמו. תוכל למנוע זאת על ידי תכנון נכון של המערכת לפני רכישתה ואביזריה.

כבלים

תזדקק לכבלי רמקול, כבלי אודיו ווידאו. יתכן וברשותך כבר חלק מהכבלים בהם תוכל להשתמש. רק זכור שכבלי רמקול ישנים וזולים מאוד עלולים לפגום באיכות השמע, באותו אופן שרמקולים ישנים וזולים פשוט לא נשמעים טוב. כמו כן, כבלים נלווים שמגיעים באריזת ציוד האודיו גם כן עלולים להוביל לצליל ותמונה באיכות נמוכה; איכות תמונה מופחתת בולטת במיוחד עם טלויזיות Full HD של היום.

שלט אוניברסלי

כמה פעמים פשפשת בין השלטים שלך כשלבסוף העברת כניסה בטלויזיה כשכל מה שרצית היה להשהות את הסרט שמנגן ב- DVD? שלט אוניברסלי בהחלט יכול לעזור לך לפשט את השליטה במערכת השמע – ולפנות לא מעט מקום על המזנון או השולחן שבסלון.

מגן מתח

הגיוני למדי להשתמש ביחידת אל-פסק או מגן מתח על מנת להבטיח שההשקעה הכספית שלך לא תיפגע בנחשולי מתח כתוצאה מעבודות בכביש, עומס יתר שרירותי או פגיעות ברק. חובבי קולנוע ביתי רבים בוחרים לאבטח את מערכת השמע שלהם עם מגן מתח כדי לישון טוב יותר בלילה ולא לסכן את המערכת היקרה לחינם.

חיבור אינטרנט

רסיברים רבים מגיעים עם יציאת Ethernet מובנית או קישוריות Wi-Fi, המאפשרים שלל אפשרויות שכוללות רדיו אינטרנטי חינם, גישה למדיה שברשת המשבים הביתית, תכנים רשתיים בתשלום ועוד.

רהיטי מולטימדיה (מזנונים ומסגרות מעץ), מעמדים לטלויזה\לרמקולים, עיניות שליטה לממיר,זרועות לטלויזיה ועוד

תלוי בגודל, צורת החדר והציוד שבחרת, יתכן שתזדקק למעמדים וציוד לתליית האביזרים. תכנון נכון מבעוד מועד יעזור להשלמת המראה הכללי של הקולנוע הביתי, ימנע את הסכנה בנחה זמנית של הטלויזיה על קרטון ומיקום לקוי של הרמקולים. התקנת קולנוע ביתי דורשת תכנון נכון אם בכוונתך להנות ממלוא התמורה עבור כספך.

  • אודות מזנונים תלויים לסלון.

ליעוץ מקצועי, ליווי אישי, הצעות מחיר וציוד קולנוע ביתי איכותי, אל תהסס ליצור עימנו קשר.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים