מתקין קולנוע ביתי

5 דרכים ידידותיות להוסיף מערכת סראונד לחדר

וכמה טיפים נוספים על איך להנות מסרטים ללא סראונד

מערכות סראונד הן נהדרות. לעומת זאת, חוטים מתפתלים מהמגבר שמקיפים את החדר? פחות. להלן כמה טקטיקות להתקנת מערכת קולנוע ביתית נקייה. נתחיל מהפשוטה ביותר:

1. נסו רמקולים קדמיים בלבד

במידה והחדר לא מאפשר התקנה נוחה של מערכת קולנוע ביתית, ישנן כמה אופציות. מקרני קול מסוימים עושים עבודה נהדרת בהדמיית סראונד מבלי הצורך בשימוש ברמקולים אחוריים. למידע נוסף אודות מערכות מקרני קול, בדקו מאמרנו על בחירת מקרן קול.

תוכלו גם לנסות מערכת סטריאו (רמקולים קדמיים – שמאל\ימין ורמקול סאב וופר) או מערכת 3.1 (מערכת סטריאו כולל רמקול סנטר). המערכות הללו בדרך כלל תעניקנה צליל מדויק, ברור ונקי יותר מהצליל שמתקבל מרוב מקרני הקול. במידה והמגבר (רסיבר) שלכם מציע ערוצי עומק ורוחב נוספים, כדאי לשקול התקנת רמקולים בהתאם כדי להנות מסאונד מרווח יותר.

2. נסו אלחוטי

ישנן מערכות סראונד שמציעות אפשרות לחיבור רמקולים “אלחוטיים”. אף על פי שהרמקולים נופלים בקטגוריית האלחוט, הם זקוקים לחיבור מתח (שקע חשמל), גם אם הם מבטלים את הצורך במתיחת כבל רמקול מחזית החדר ליתר חלקיו.

ראוי לציין שמערכות קולנוע אלחוטיות מקפיצות את מחיר המערכת בערך פי 2 ממחיר מערכת קולנוע רגילה, אם לא יותר. לשאלות נוספות בנושא מערכות אלחוטיות, פנו אלינו טלפונית או בטופס צור קשר – כאן.

3. מתיחת כבלי רמקול מתחת לשטיחים או לאורך הפנלים

במידה והחדר מרופד בשטיח מקיר לקיר שווה לשקול את הרמת השטיח ומתיחת הכבלים תחתיו אל אזור הרמקולים. אם הנכם חוששים מיצירת גבשושים בשטיח על ידי הכבלים, תוכלו להשתמש בכבלי רמקול שטוחים.

אופציה נוספת היא מתיחת כבלי הרמקול לאורך הפנלים (אין צורך בכבל שטוח). את הכבל ניתן להצמיד לפנל בעזרת דבק חם או הבחירות המועדפות – תפסנים\תעלות PVC דקות. במידה והקירות עברו צביעה, תמיד ניתן לצבוע את הכבלים או התעלות בצבע הקיר.

4. התקנת כבלים מתחת לרצפה או בתקרה

במידה ומערכת הקולנוע הביתית שלכם היא ממש מעל מרתף לא גמור או מתחת לעליית גג לא גמורה, הרי לכם דרך נוחה וקלה להחביא את הכבלים. פשוט קדחו חור למעבר הכבל ומיתחו אותו לאורך הקורות. חשוב לציין כי לכבלי רמקול דרגות והמלצות שימוש שונים – דאגו לוודא שהכבל שברשותכם מתאים לסוג ההתקנה או התייעצו עם מתקין מערכות קולנוע ביתי מומחה.

5. השתמשו ברמקולים שקועים לקיר ולתקרה

לבסוף, תוכלו לבחור ברמקולים שקועים להתקנה בקיר או בתקרה (זאת בהנחה וקירות הבית מחופות לוחות גבס ו\או ישנה הכנה לרמקולים שקועים בקירות הבלוק\הבטון שהוכנה מבעוד מועד). אנשים רבים משתמשים ברמקולים שקועים כזוג רמקולים סראונד בקולנוע הביתי שלהם, ואחרים בוחרים להשתמש ברמקולים שקועים כמכלול מערכת 7.1 שלהם.

התקנת רמקולים שקועים בקיר גבס מצריכה כמובן חיתוך בקיר להתקנת הרמקולים, אך הגימור המושלם הופך את הרמקולים לפריט מועדף על רוב צרכני הקולנוע הביתי. כמו כן, את רוב הרמקולים ניתן לצבוע להטמעה מושלמת בקירות צבועים.

תוכלו לצפות בסרטון שלנו על התקנת רמקולים שקועים בקיר – רק כדי לקבל מושג במה זה כרוך. במאמר הבא שלנו תוכלו לקראו עוד על יתרונות מול חסרונות רמקולים שקועים.

אם אינך מרגיש בטוח מספיק או חסר לך הציוד הנדרש, מומלץ להזמין מתקין קולנוע ביתי מקצועי. כך תהנה משקט נפשי והנאה מובטחת 100% ממערכת הקולנוע הביתית שלך.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים