השכרת ציוד הגברה – ארבעה כללים שימנעו נפילה

השכרת ציוד הגברה

השכרת ציוד הגברה – ארבעה כללים שימנעו נפילה

אם אתם נמצאים באמצע ארגון של אירוע, אחד מהסעיפים שבוודאי קיימים בצ’ק ליסט שלכם, הוא ציוד ההגברה (ליתר דיוק, השכרת ציוד ההגברה, מאחר ואנחנו מניחים שאינכם אנשי מקצוע בתחום, ולכן, רכישת ציוד כזה איננה הכרחית עבורכם). סעיף זה, יחד עם סעיף ציוד התאורה (אשר יחדיו, הם מכונים “הציוד המקצועי”), נחשב לאחד הסעיפים הבעייתיים ביותר בארגון האירוע. מכיוון ובמידה ואינכם מתמצאים בתחום, אין לכם הרבה לאן לפנות.

למשל, אתם יכולים להיעזר במכרה בשלנית בעת ההחלטה על התפריט שיגיש הקייטרינג באירוע, אבל יש מעט מאד סאונדמנים (או אנשי מקצוע אחרים) בהם נוכל להיעזר בעת ההחלטה על ציוד ההגברה שילווה את האירוע שלנו.

לציוד ההגברה ישנה חשיבות רבה, גם כאשר לא מדובר על אירועים מבוססי מוזיקה (כמו מסיבת ריקודים או מסיבת קריוקי), אלא על אירועים שבהם למוזיקה תפקיד ברקע (כמו חתונה) ואפילו אירועים שכלל אינם כוללים מוזיקה, אבל הסאונד הוא רכיב חיוני ונדרש בהם (כמו ימי עיון, מצגות וכד’).

כיצד לא ליפול על הפנים בעת השכרת ציוד הגברה?

הנה מספר טיפים שיסייעו לכם לצלוח את המטלה של השכרת ציוד הגברה בסיכונים מועטים ככל האפשר

  • בחרו היטב את חברת השכרת ציוד ההגברה בשירותיה אתם נעזרים – תוכלו לקבל המלצות ממכרים, מבני משפחה ומחברים בעלי ניסיון. תוכלו להיעזר גם בגולשים מרחבי הרשת, רק הקפידו לוודא שמדובר בכאלה שהאירוע שלהם היה מסוג דומה לאירוע שאתם מארגנים, כי אין דין הגברה למסיבת ריקודים כדין הגברה להרצאה – הדגשים שונים, הצרכים אינם זהים, וחברה שהצטיינה באחד מהם, לא בהכרח תצליח לעמוד ברמה זו גם באירוע מסוג אחר.
  • גבשו את הצרכים שלכם בעזרת חברת השכרת הציוד – ישנו הבדל מהותי כשהסאונד נדרש לכסות אולם ששטחו 500 מ”ר או שהאירוע בכלל נערך בשטח פתוח. לכל אחד מהנתונים הללו ישנה נגיעה ישירה לכמות הציוד הנדרש וגם לאיכותו. לכן, ספקו כמה שיותר נתונים הידועים לכם: כמו סוג האירוע, המיקום בו הוא נערך, תוכנית האולם (או תוואי השטח, במידה ומדובר באירוע הנערך תחת כיפת השמיים), גודל השטח וכד’. כל אחד מהפרטים (הלא חשובים, לכאורה) הללו, יכול לסייע למקצועני ההגברה לדייק עבורכם את צרכי הציוד שלכם ולהגדיל את הסיכויים שלכם להפיק את המרב מהציוד.
  • בקשו הדרכה מהחברה המשכירה – במרבית המקרים, ציוד הגברה איננו ציוד קל להרכבה או להפעלה, ונדרשות לפחות מיומנויות בסיסיות ומעט גישה טכנית על מנת לקבע, לחבר את הכבלים, לכייל ולהפעיל את הציוד. זה עשוי להיראות פיס אוף קייק כאשר פעולות אלה נעשות על ידי מקצוענים, אבל לרובנו, האנשים הממוצעים וחסרי הניסיון, הן עלולות לקחת זמן רב, וגם אז, לא תעשנה במיומנות וביסודיות הנדרשת.
  • בחנו את הציוד לפני ערב האירוע – היות ומדובר בציוד מקצועי, לא הייתם רוצים להגיע לערב האירוע ולגלות שאין לכם שום מושג איך מרכיבים או משתמשים בו. נכון, הסבירו לכם בחברה, וההסבר אפילו נשמע הגיוני לחלוטין, אבל כרגע אתם עומדים מול המיקסר והרמקולים, ואתם ממש ממש ממש לא יודעים מה מתחבר למה, מה מפעיל את מה, ולמה הפלתם על עצמכם את התיק הזה… 🙂 בחינה מוקדמת של הציוד תאפשר לכם גם לגלות תקלות (שלא אמורות, כמובן, להתגלות בו, לא בערב האירוע ולא בכלל, ובכ”ז – הן קורות) מבעוד מועד, וגם, במידת הצורך, להחליט שאתם לא מסוגלים להתמודד עם העניין בכוחות עצמכם, אלא מחליטים לשכור אנשי מקצוע שייעשו זאת במקומכם בעת האירוע. נכון, אנחנו חיים ולומדים כל הזמן, ובכ”ז, אנחנו לא חייבים להתעקש על לעשות דברים בעצמנו, במצבים בהם אין ספק שאנשי מקצוע יכולים להקל עלינו.

לסיכום

השכרת ציוד הגברה איננה משימה קלה כפי שעלול לחשוב מי שמעולם לא חווה ארגון אירוע. ישנן הרבה נקודות קטנות אותן אנחנו עלולים לפספס, פרטים אליהם עלולים שלא לשים לב, איכויות ועוצמות ציוד שונות וגם חברות קיקיוניות, שכל מה שמעניין אותן הוא כספכם בלבד.

התנהלות זהירה, תוך כדי בחירת חברה מקצועית ואמינה כ”פרטנר” שלכם לאירוע יצמצמו באופן ניכר את סיכויי ההתרסקות של האירוע שלכם בשל ציוד ההגברה.

נכתב בשיתוף ביט פארטי השכרת ציוד לאירועים

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים