התקנה נכונה של מערכות קולנוע ביתי

הצבת רמקולים נכונה

אם אתה מעוניין להשתמש בשני סאבוופרים במערכת הקולנוע הביתי שלך, שווה לשקול רסיבר קולנוע ביתי בעל יציאת וופר כפולה. תכונה זו די נפוצה ברוב הרסיברים הרציניים כיום. התקנת מערכת קולנוע ביתי שיגרום לחבריך לקנא, כרוכה ביותר מזריקת ערימות של כסף בחנות לאביזרי אודיו. דרוש תכנון, עידון, והגדרות אקוסטיות מוכחות מדעית. מהנדסי THX נחשבים לחלוצים של ברבה מהשיטות והטכנולוגיות שנעשה בהן שימוש על ידי מערכות ההגברה המתקדמות של היום.

דרך אחת ליצור חוויית קולנוע ביתי שאין שני לה, היא באופן לא מפתיע במיוחד, למלא את חלל החדר במוצרים מאושרים THX. במידה ויש ברשותך את האמצעים, מעולה. אולם עדיין תאלץ ליישם מספר אסטרטגיות תכנון על מנת להבטיח שהציוד יפיק את יכולות השיא.

ההמלצות הבאות תקפות בין אם מחיר המערכת שברשותך לא עברה את האלפים, או אם רכשת מערכת קולנוע ביתי בעשרות אלפים.

מושבי הצפייה וההאזנה

על מה אתה יושב חשוב באותה מידה כמו אזור הישיבה. להלן כמה נקודות ששווה לקחת בחשבון בבחירת ריהוט המיועד לקולנוע ביתי.

  • שמור על המושבים חשופים. מושבים בעלי תמיכת גב גבוהה עלולים לחסום את השמע שמגיע ממערכת הסאונד ההיקפי שלך, ובכך לפגוע באיכות הצליל ובחווייה עצמה. זכור לא להסתיר את הרמקולים ברהיטים.
  • תמוך בעמוד השדרה שלך. הנקודה הזו שמה דגש על מזעור הסחות דעת. אם הגב שלך נוקשה ו\או מפריע לך, לא תוכל להנות מעוצמת הבס שמפיק רמקול הסאב וופר שלך במלוא עוצמתו.
  • התרחק מהקיר. מושבים צמודים לקירות קוטעים את נתיב הסאונד במרבית מהחדרים.
  • קרא עוד: מדריך לרכישת רמקול סאב וופר למערכת קולנוע ביתי.

חדר קולנוע ביתי

לפני שתתחיל לתחוב מושבים ורמקולים לחלל פתוח, עצור לרגע והתבונן בחדר. הניצול האקוסטי תורם כמחצית מפוטנציאל המיקסום של הקולנוע הביתי. תכנן את הפריסה בזהירות.

  • שמור על החדר שקט. הסר מקורות של רעשי רקע מסיחי דעת. סגור את הדלת!
  • שלוט בתאורה. אתר והעבר מוקדי אור והשתקפויות מסיחי דעת. התקנת טלויזיה מול חלון שפונה לשמש תגרום להשתקפות בוהקת. השתמש באורות שניתן לעמעם. סגור את הוילונות. החדר לא צריך להיות חשוך לחלוטין, רק עמום. (בדוק את מתגי העמעם המעוצבים שלנו).
  • נטרל הסחות דעת ויזואליות. הימנע ממשטחים משקפי בהירות ליד המסך. הנקודה הזו חשובה במיוחד כשזה נוגע למסכי תלת מימד (3D). אולם, תלת מימד או לא, הסחות דעת חזותיות מפריעות לך להנות ממה שאמורה להיות חוויה סוחפת.
  • הישאר ממורכז. וודא שהחדר מאפשר להציב את הרמקול המרכזי בלב ליבה של מערכת השמע. זהו המקור לרוב הדיאלוג בסרטים.
  • אל תגזים בעיצוב. אין צורך להדביק קרטוני ביצים על הקירות לטובת אקוסטיקה. רוב חללי מגורים שכוללים מדפי ספרים, תמונות, רהיטים ווילונות, סופגים ומחזירים סאונד באופן לא רע עבור רוב האנשים. מנגד, אל תתכנן חדר ריק כיוון שהוא רק ישמש כתא תהודה.

התמונה

רכוש את המסך הנכון שיתאים לחדר שלך. אתה רוצה מסך טלויזיה גדול מספיק לעטוף אותך, אבל מבלי לאבד את חדות התמונה.

  • בדוק את הגודל. איזה גודל מסך עליך לרכוש? אתה רוצה זווית צפייה אופקית של 40 מעלות מאזור הישיבה שלך. ישנה נוסחה של ממש שעוזרת לך להשיג זאת. מדוד את המרחק מהמסך לאזור הישיבה המרכזי באינץ’. הכפל את התוצאה ב- 0.84 ותקבל את הגודל האלכסוני של המסך (מרחק X (כפול) 0.84 = גודל מסך). התוצאה שהתקבלה היא המלצה לגודל מסך מירבי.
  • דוגמה: אם אזור הישיבה הוא 72 אינץ’ מהמסך, הנוסחה תיראה כך: 72 כפול 0.84 = 60.4. לכן, גודל המסך המומלץ המקסימלי יהיה 60 אינץ’. כמובן שתמיד תוכל לבחור במסך גדול יותר. זה יותר כרוך בהעדפה אישית. רק וודא שלא תאלץ להזיז את הראש יותר מידי כדי לעקוב אחר המתרחש במסך.
  • מצא את המבצע. הודות לקצב משתנה מהיר של טכנולוגיה, קשה להעריך איזה סוג של טלויזיה HD הכי נכון שתרכוש. אל תתפשר על איכות כשזה נוגע לתמונה, במיוחד במסכים גדולים מ- 55 אינץ’.

הסאונד

הרעש הרועם של התחלת הסרט המוסמך THX באולם הקולנוע, הידוע בכינוי “התו העמוק”, מדגיש את חשיבות הרמקולים במערכת ההגברה של אולם הקולנוע. צוות THX אינו מסמיך רמקולים שבנויים במסכי הטלויזיה. אם שמתם לב לצלילים המתכתיים שיוצאים מרוב הרמקולים הללו, אתם כבר מבינים מדוע.

  • חפש אחידות. אתה רוצה דפוס קול עוטף ואחיד, הידוע בשם “off-axis performance”, שעוטף באופן אחיד את כל הנוכחים בחדר.
  • בדוק את המיקומים. הרמקול המרכזי הוא האתגר הגדול ביותר עבור מערכת שמע ביתי והרמקול החשוב ביותר. רמקולים באיכות נמוכה ידועים בעיוות הקול שנוצר בעקבות התקנת רמקולים באותו הגודל והצורה קרובים מדי זה לזה. משמעות העיוות היא שכל מושב יקבל צליל שונה. אולם, ישנה בדיקה שניתן לבצע על מנת לוודא שמערך הרמקולים מציע את אותו הקול האחיד לכל צופה: “רעש ורוד“.
  • “בדיקת רעש ורוד”. מדובר בבדיקת אותות. הבדיקה כוללת רעש שמכיל את אותה האנרגיה בכל האוקטבות. תוכל להוריד אפליקציית iOS או אנדרואיד שמזינה “רעש ורוד” למערכת. ברגע שהבדיקה פועלת, התהלך בחדר הקולנוע הביתי שלך. אתה רוצה לוודא שהצליל שמופק נשמע אותו הדבר מכל מושב. התאם את צורת החדר כך שאתה מכוון את כל הרמקולים לקהל. (מומלץ להיעזר בשירות איש סאונד מקצועי).
  • מצא את המרכז. הערוץ המרכזי עובד מעולה מתחת למסך הטלויזיה. הוא עובד אפילו טוב יותר מעליו. רמקול הסנטר עובד במיטבו אם הוא מותקן מאחורי המסך – המערך עובד במידה והנך משתמש במקרן קולנוע ביתיומסך הקרנה שמאפשר את מעבר הסאונד מהרמקול מבלי לעמעם ולעוות את הצלילים.
  • מקם את הסאונד. רמקולים סראונד (היקפיים) אמורים להיות לצידי, מעל ומעט מאחורי הקהל. אין צורך בכיוון הרמקולים ישירות לאוזני המאזינים. על הרמקולים ההיקפיים להעניק טווח שמע של 45 עד 60 מעלות. במידה ומתאפשר לך, רכוש רמקולים לקולנוע ביתי בעלי פיזור גבוה שמפזרים את הצלילים ברגע שחרורם מהרמקול.
  • התארם את הפיות. הרמקולים הקדמיים השמאלי והימני, צריכים להיות בערך 5/8 כלפי מעלה מגובה מסך הטלויזיה. כך, אתה מיישר קו עם הראשים של הדמויות שיופיעו על גבי המסך, ליצור תחושה שהצלילים מגיעים מפיהם.
  • העצם את הבס. מטרת רמקול סאב וופר היא שינגן את כל הצלילים בתדרים הנמוכים מ- 80Hz, כולל. יש לבדוק את הוראות ההתקנה הספציפיות של הסאב וופר (מומלץ להיעזר בשירות איש סאונד מקצועי). הימנע מהצמדת הסאב וופר לקירות – איכות הבס תעלה, והשכנים שלך יודו לך.

האלקטרוניקה

על מנת לחבר את הטלויזיה והרמקולים יחדיו, אתה רוצה תצורה גבוהה באיכות, ונמוכה במורכבות.

  • התאם את הרסיבר לחדר. חשוב שהרסיבר יהיה תואם לסביבתו. רסיבר חזק בחדר קטן הוא פשוט בזבוז של כסף. (מומלץ להתיעץ עם איש סאונד מקצועי).
  • פשטות. אם יש לך 5 שלטים רחוקים על השולחן, אתה עושה משהו לא נכון. האידיאלי הוא לתפעל את כל מערכת הקולנוע הביתי בעזרת שלט אחד, ובאופן כזה שאפילו סבתא יכולה לתפעם כשהיא מגיעה לשמור על הילדים. (ניתן לרכוש שלט אוניברסלי או לתכנת אפליקציה שתתפעל את כל המערכת. פנה אלינו ליעוץ).
  • רכוש את ציוד הקולנוע הביתי הנכון. ראשית, כסה את היסודות. האם יש לרסיבר שאתה מתכנן לרכוש כמות מספקת של כניסות עבור כל הציוד ההיקפי שלך? אין שום בושה מרכישת מערכת שמע מבעל מקצוע שיעזור לך בהתקנה. אם מדריך ההתקנה של מערכת הקולנוע הביתי עבה יותר מהספר האחרון שקראת, שכור עזרה.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים