דירוג דציבל db

נצילות db

מהי נצילות DB (דירוג דציבל)?

DB = נצילות של דרייבר (אלמנט). כלומר, אלמנט בעל 92db ואלמנט בעל 80db, השני מביניהם יצטרך מגבר חזק יותר בהשוואה לראשון.לדוגמה, אם ניקח רמקול סאב וופר 400Wrms אבל בעל נצילות נמוכה, נצטרך מגבר חזק יותר מאשר רמקול סאב וופר שהוא 400Wrms גם כן אבל בעל נצילות גבוהה יותר.

רמקולים מגיעים במגוון רחב של צורות וגדלים, אבל מה שבאמת מבדיל ביניהם הוא עד כמה טוב הם נשמעים לאוזני המאזין ועד כמה רעש הם מסוגלים להפיק. לרכוש רמקול בעל חזות מרשימה שאין לו את הכוח למלא חלל נתון עם איכות שמע ברורה ותוססת יכול להיות מאכזב נורא. מסיבה פשוטה זו, חשוב לבחון לא מעט גורמים טרם רכישת הרמקולים למערכת השמע שלך.

למשל, מהו דירוג הדציבלים של רמקול נתון? דירוג הדציבלים (או: נצילות) הוא אינדיקציה ישירה של עד כמה עצמה יכול להיות לרמקול. לדוגמה, רמקול עם 90 db/1 משמע שב- 1 וואט של כוח, הסאונד שמופק מהרמקול במרחק של 1 מטר הוא 90 db. זו עוצמה לא חלשה במיוחד בהתחשב בעובדה שדיבור אנושי ממוצע מוערך בכ- 65-70 db.

מדוע מגבר של 100 וואט לא מפוצץ את חלונות הבית?

ישנו אובדן משמעותי של עוצמת קול ככל שעולה ההספק. למעשה, דרוש הספק כפול לגרום לרמקול לעלייה של 3 db. אם בוואט 1 הרמקול פועל ב- 95 db, הוא יפעל ב- 97 db ב-2 וואטים, 100 db ב- 4, 103 db ב- 8, 106 db ב-16 וכו’.

על שום כך, דירוג נצילות ה- db של רמקול חשוב הרבה יותר מכוחו של המגבר שמניע אותו. אתם לא רוצים להחדיר כל כך הרבה כוח לתוך רמקול עד לרמה שהוא מתפוצץ, ואתם לא רוצים להחדיר פחות מידי כדי לא לנצל את מלוא הפוטנציאל של ציוד ההגברה. זו אחת הסיבות שמומלץ לבחור את הרמקולים לפני המגבר או הרסיבר בהקמת מערכת שמע בצורה הנכונה.

באופן כללי, יש לא מעט לשקול טרם רכישת מערכת שמע וציוד אודיו. מעל לכל, וודאו שאתם בוחרים בציוד שנשמע נהדר ברמת העוצמה ובמרחב בו הנכם צופים להשתמש בו. הגזמה היא טעות נפוצה בקרב לקוחות חדשים של מערכות סטריאו וקולנוע ביתי כיוון שבמוחם הרעיון שגדול יותר הוא בהכרח טוב יותר. האמת היא שזה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת – הגודל הוא לא שקובע, במקרה הזה לפחות.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים