דולבי דיגיטל

דולבי דיגיטל 5.1 - dolby digital

יתרונות דולבי דיגיטל

גרסת סטריאו אוטומטית

דולבי דיגיטל מספק גרסת סטריאו אוטומטית עבור המוסיקה, הסרטים, תוכניות הטלויזיה ויתר אמצעי הבידור האהובים עליך תוך הבטחה לאיכות שמע מעולה על גבי כל מכשיר.

אודיו 5.1 רב ערוצי

בעזרת 5.1 ערוצי שמע באיכות גבוהה, דולבי דיגיטל ממקמת אותך במרכז העניינים. הוא מרחיב את ערוצי השמאל וימין סטריאו המסורתיים לספק צליל עוטף של 360 מעלות.

טלויזיה, קולנוע, DVD וקונסולות משחקים

אותה הטכנולוגיה המהפכנית שחדרה לעולם הקולנוע, מאפשרת את הצליל בכל תקליטור DVD ושידורי HDTV. כמו כן, משחקים רבים כיום כוללים דולבי דיגיטל סראונד.

תואם לדרישות העתיד

ככל שפורמטים חדשים כגון דולבי דיגיטל פלוס מופיעים, הלקוח יוכל להיות בטוח שציוד האודיו והמדיה הבידורית שלו יתאמו לדרישות הטכנולוגיות שעתידות לבוא. דולבי דיגיטל, כמו חברות טכנולוגיה רבות, מתעדכנות ומעדכנות פלטפורמות כל עת על מנת להעניק ללקוח את חווית השמע האולטימטיבית.

סטנדרט גלובלי

כל מכשירי ה- Dvd בעולם וכל שידורי HD (בארה”ב) משתמשים ב- ®Dolby Digital (שידוע גם בשם AC-3). דולבי דיגיטל 5.1 התפתח ל- ™ Dolby Digital Plus, שמספק עד 7.1 ערוצים של סראונד סאונד במכשירים החל ממסכי טלויזיה, רמקולים וטלפונים ניידים. אם יש לכם מערכת קולנוע ביתית, תהיו בטוחים שחוויה קולנועית לא תהיה מושלמת ללא הטכנולוגיה.

שמע יעיל ב- 5.1 ערוצי אודיו

בבסיסה, טכנולוגיית דולבי דיגיטל מעניקה דרך יעילה לרשתות טלויזיה, אולפני הקלטות וספקי תוכן אחרים לדחוס את גודל האודיו הרב ערוצי מבלי לפגוע באיכות השמע. ככל שהקובץ קטן יותר, כך הוא קל יותר להפצה. בעזרת דולבי דיגיטל, אפשרי לכלול תערובת של 5.1 ערוצים על הדפסת סרט, DVD או חלק משידור טלויזיה. כך, מורחב למעשה הלוח היצירתי של אמנים וניתנת לנו, הקהל, האפשרות להנות מחוויה ריאליסטית ומרגשת יותר.

פיענוח וקידוד

טכנולוגיית דולבי דיגיטל פועלת בעולם מידע דיגיטלי של ספרות 1, 0 (כמו במחשב). כיוון שהאודיו שאנו שומעים מורכב צורות של גלים אנלוגיים ולא ספרות, השלב הראשון ביצירת רצועת שמע דולבי דיגיטל הוא להמיר את האות האנלוגי המקורי למידע דיגיטלי – תהליך שנקרא קידוד.

אולם במקום להמיר צורות של גלי קול לספרות בצורה עיוורת, דולבי דיגיטל מנתח את השמע המקורי ובאופן תבוני קובע אילו חלקים של אודיו חשובים לשימור ואילו חלקים סביר להניח שהמאזין לא ישמע הודות למגבלות השמע של האוזן האנושית.

על ידי שמירת החלקים החשובים של רצועת הפס קול והסרת נתונים משוכפלים, טכנולוגיית דולבי דיגיטל מספקת צליל רב ערוצי מעולה בקצב העברת נתונים נמוך.

אמצעי ההפצה של טכנולוגיית דולבי דיגיטל  לובש צורות רבות: תקליטור DVD, סרט בקולנוע, שידור טלויזיוני, הורדה מהאינטרנט ועוד. ברגע שהמידע מופץ, האודיו הדחוס דורש פענוח.

בקולנוע למשל, תהליך הפיענוח מתבצע במעבד אודיו ואילו בבית הפרטי, הפיענוח עלול להתבצע על ידי נגן DVD, ממיר דיגיטלי (בישראל Yes, Hot), קונסולת משחקים (פלייסטיישן, Wii..) או ציוד מולטימדיה אחר.

על מנת להבטיח איכות שמע עקבית ללא קשר להתקנה הספציפית שלך, דולבי דיגיטל משתמש במשהו שנקרא מטה-נתונים (באנגלית: Metadata).

מהו Metadata?

מטה-נתונים הוא סט הוראות שנוצרו במהלך ייצור התוכנה שנישאים בממשק הנתונים של דולבי דיגיטל. הם מבטיחים למאזין הנאה מחווית שמע באיכות גבוהה, בין אם הנך מאזין במונו, סטריאו או מערכת 5.1 ובנוסף מעניק ליוצרי תוכן הנאה מתכונות נוספות שיספקו למאזין יותר שליטה על השמע.

תפקידו של כל ערוץ במערכת שמע 5.1

תפקיד הערוצים במערכת 5.1 הוא לשרת מטרות שונות. שלושת הערוצים הקדמיים (שמאל, ימין, מרכז) מעניקים דיאלוג נקי ומיקום מדוייק של צלילים. ערוצי הסראונד ההיקפיים (סראונד שמאל, סראונד ימין) מעניקים למאזין את תחושת היותו בלב הפעילות הנגלת לפניו על גבי מסך מקרן או הטלויזיה.

ערוץ התדר הנמוך (LFE) מספק אפקטים בעלי צליל עמוק ובס עוצמתי שניתן להרגיש ולשמוע. הודות לעובדה שהערוץ צורך כעשירית בלבד מרוחב הפס הנחוץ ליתר הערוצים, ערוץ ה- LFE מוגרד כערוץ “.1”.

מחפשים מערכת קולנוע ביתית במחיר שפוי? צוות סראונד סאונד מזמין אתכם להתרשם ממגוון מערכות קולנוע ביתי בתצוגה, צרו עמנו קשר עוד היום: 0507958164

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים