בדיוק כמו בקולנוע – כיצד תרכיבו בבית שלם מערכת קולנוע ביתית

זרוע למסך מחשב 20150F

הרעיון הוא פשוט: מערכת קולנוע ביתית מספקת חוויה קולנועית, אבל… בבית שלכם. את זה כולם יודעים. אך במה זה כרוך בדיוק? התשובה לכך היא, שאין באמת תשובה. מערכת קולנוע ביתית יכולה לכלול רק כמה רמקולים בסלון שלכם או כזו שבשבילה תהפכו את המרתף שלכם לאולם קולנוע אמיתי, על כל הציוד והנוחות הנלווים.

בבסיסה, מערכת קולנוע ביתית היא אוסף של יחידות אלקטרוניות שמיועדים לספק חווית צפיה באיכות גבוהה, כזו שתפיח חיים בסרטים האהובים עליכם. על מנת להגיע לכך, יש כמה דרכים, כשהראשית והנפוצה בהן מציעה מספר רכיבים הכרחיים.

מקרן או מסך טלויזיה

כשאתם מדמיינים את החוויה הקולנועית שלכם, אתם בוודאי חושבים קודם כל על מקרן ומסך גדול מאוד. שוק המקרנים עבר מספר גלגולים עד שהגיע לאיכות שקיימת כיום במכשירים אלה. ואכן, תוכלו למצוא היצע עצום – כאלה עם מסך קבוע או מתקפל, בגודל סטנדרטי של 16:9 או כזה של 2.35:1 שמאפשר לצפות בסרטים ללא שוליים בכלל.

מי שידו אינה משגת או שאינו מעוניין לרכוש מקרן (מקרן איכותי מצריך באמת הוצאה מכובדת), יכול לבחור בחלופה זולה ונגישה יותר – מסך טלויזיה. הכלל כאן הוא ידוע, ככל שהמסך גדול יותר, כך חווית הצפיה מהנה יותר.

כיום קיימות שתי מגמות מרכזיות בעולם הטלויזיות: חכמות, שמתחברות לרשת האינטרנט הביתית ומזרימות תכנים כמו נטפליקס ואמאזון, או טלויזיות אולטרה HD או K4, שהן בעלות רזולוציה גבוהה מאוד וכוללות טכנולוגיות מתקדמות.

רמקולים

האלמנט החיוני הנוסף בדרך למערכת הקולנוע הביתית שלכם הוא כמובן הצלילים, שחשוב שיגיעו לאזניים של הצופים מכל הכיוונים. ואת זה עושים הרמקולים.

מערכת הרמקולים המקיפה הבסיסית מורכבת מ-5.1 ערוצים. כלומר, 5 רמקולים – שמאלי קדמי ואחורי, ימני קדמי ואחורי ומרכזי. ה-1 מייצג את הסאבוופר שמספק לנו את צלילי הבס. מערכות רמקולים מתקדמות יותר מורכבות מ-7.1 ערוצים, כשלחמישה הבסיסיים מתוספים עוד שני רמקולים צידיים. והלהיט החדש הוא מערכות אודיו D3 שהן למעשה מערכות דולבי, שהצליל שלהן מקיף ועמוק יותר ומגיע מכל הכיוונים.

רמקולים מגיעים בכל הגדלים והצורות, מרמקולי מדף קטנטנים ועד מגדלים עומדים, אך כלל ברזל אחד כדאי לזכור – ככל שהרמקולים קטנים יותר, כך חשוב מאוד להוסיף רמקול סאב וופר אחד לפחות, על מנת שיוכל להעניק צליל עשיר יותר.

צריך להזכיר שגם לרמקולים, כמו למקרן, יש חלופה פשוטה וזולה יותר, שהפכה לפתרון פופולרי, במיוחד בדירות קטנות או עבור טלויזיות שהרמקולים המובנים בהן אינם מספקים – מקרן קול. מקרנים אלה מכילים בתוך רמקול אחד, ערוצים רבים, ורצוי לתלות אותם מעל או מתחת לטלויזיה.

זרוע חשמלית לטלויזיה בחדר שינה
זרוע חשמלית לטלויזיה בחדר שינה

מגבר

המגבר הינו חלק נוסף בלתי נפרד ממערכת קולנוע ביתית שמכבדת את עצמה. זוהי למעשה קופסא אחת (או שתיים) שמקבלת לתוכה את אותות האודיו ומפיצה אותן החוצה אל הרמקולים בעוצמה המדויקת. המגבר יכול להיות מורכב מחלק אחד או משניים – אחד שמקבל את האותות ואחד שמוסר אותם. הבחירה במגבר כזה או אחר היא החלטה שלכם ועד כמה אתם מכורים לצלילים.

מערכות משולבות

אם עד עכשיו הסברנו כיצד ניתן להרכיב לבד, או בליווי מקצועי, מערכת קולנוע ביתית, שמורכבת מיחידות נפרדות, נספר לכם כעת שיש עוד אפשרות נוחה שגם היא מהווה אלטרנטיבה מצוינת – מערכת קולנוע ביתית משולבת.

למערכת כזו יתרונות וחסרונות. אלה שהם פריקים של סרטים ומוזיקה, יטענו בתוקף שהמערכת המשולבת איכותית פחות ושבלתי ניתן להתייחס אליה ברצינות, כיוון שכל מרכיביה הם של יצרן אחד. לעומתם, המקפידים פחות, גורסים שמערכת כזו חוסכת התלבטויות ויש לה רק יתרונות – היא אינה תופסת מקום, מולטי-פונקציונלית ולא צריך לקחת משכנתא כדי לרכוש אותה. ובנוסף, היא גם מאפשרת ליהנות מאיכות שמע מצוינת. האמת, כמו תמיד, נעוצה באמצע. בעבר המערכות המשולבות שיוצרו היו באמת בעלות איכות סאונד טעונת שיפור, אולם הלקחים הופקו וכיום ניתן למצוא בשוק מערכות שאינן נופלות ברמתן מכל מערכת קולנוע ביתית אחרת.

מערכת קולנוע ביתית משולבת כוללת בדרך כלל מגבר וסט רמקולים, ומכיוון שכל החלקים שלה תואמים זה לזה, החיבור וההתקנה שלה וגם השליטה עליה פשוטים יחסית, אבל במידה ודיירי הבית הם אנשים מבוגרים או חסרי זמן וסבלנות , תמיד אפשר להזמין טכנאי טלויזיה שיסדר את העניין הזה בשבילם.

אצלנו בסראונד סאונד תקבלו יעוץ מקצועי וטיפים להתקנת מערכת קולנוע ביתית. אנו מתעדכנים באופן תדיר בטכנולוגיות ובמוצרים המתקדמים ביותר ולכן יודעים להעניק לכם את ההכוונה הנכונה ביותר, עבורכם ועבור הבית או העסק שלכם. אנו מתחייבים לספק לכם שירות אמין ואדיב וללוות אתכם לכל אורך הדרך, עד הרגע שבו תתרווחו מול המסך ותצפו בהנאה בסרט לבחירתכם. יש לנו ניסיון של מעל 15 שנה בתחום ואנו עובדים עם מגוון לקוחות, הן מהשוק הפרטי והן מהשוק העסקי.

נשמח אם תיצרו עימנו קשר.

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים