אפליקציה לרסיבר קולנוע ביתי

אפליקציה לרסיבר דנון

אפליקציה לרסיבר עבור סמארטפונים וטאבלטים תגרום לך להיראות כמו אשף קולנוע ביתי

הרסיברים של ימינו מחוברים לרשת יותר מאי פעם, ואחת היתרונות של החיבור היא היכולת להחליף את השלט הרחוק הסטנדרטי באפליקציה עבור הסמארטפון והטאבלט. אכן, האפליקציות יבצעו פעולות כמו כיבוי והדלקה, מעבר בין כניסות וכיוון עוצמת הקול, אבל הפונקציות הללו אפילו לא מתקרבות לתיאור היכולות שלהן במלואן.

התכונות המלהיבות ביותר של אפליקציות לרסיברים נוגעות ליכולתן לשלוט במוסיקה שמתנגן בחדרים השונים בבית, ולשלוט במוסיקה המוזרמת משירות מוסיקה אינטרנטי. במקרים מסויימים, הן מאפשרות לך לבצע כמה הגדרות מרשימות במיוחד עבור מערכת האודיו והוידאו גם כן. ברמה הבסיסית ביותר, התכונות כוללות כיוונון איזון (Balance), שליטה באקולייזר (EQ), ומצבי קול. אולם הדגמים החדישים מאפשרים לך לבצע הרבה מעבר לכך.

רוב האפליקציות לרסיברים קולנוע ביתי מותאמות לעבודה עם iOS ואנדרואיד כשחלק מהן מותאמות לעבודה עם מכשירים אחרים (כמו Kindle Fire, עליהן לא נדון במאמר הבא). אפליקציות רבות מותאמות עבור רסיברים ישנים יותר – רסיברים בני 5 שנים במקרים מסויימים, אם כי הפונקציונליות עלולה להיות מוגבלת יחסית ליכולות התפעול של הדגמים החדישים יותר. חברות פיתוח אפליקציות דואגות לעדכן את האפליקציות באופן שוטף (2-4 פעמים בשנה) כשהן מבצעות הוספת פונקציות לתמיכה בתכונות חדשות של דגמי רסיברים חדישים.

אילו אפליקציות לרסיברים קיימות בשוק?

להלן רשימה חלקית של אפליקציות לרסיברים הנחשבות ביותר בשוק כיום ויכולותיהן.

PIONEER iControlAV APP

אפליקציה מותאמת iOS ואנדרואיד

מה מיוחד באפליקציה?

בעיקר, הממשק המדהים שהופך את תהליך הלמידה אודות אופן השימוש בה והתפעול שלה לכיף אמיתי.

בעזרת אפליקצית iControl AV5 של פיוניר, עד 5 אנשים בבית (או 5 מכשירים) יכולים לשלוט ברסיבר מותאם בו זמנית. למשל, אמא יכולה להאזין למוסיקה במטבח ולשלוט בעזרת הטאבלט שלה, כשאבא נהנה משליטה בסאונד של משחק הכדורגל בסלון.

האפליקציה כוללת 4 מצבי שליטה באודיו: בקרה, דיוק, דגש ואיזון. בעזרת איזון ודגש, תוכל להטות את הטלפון החכם והוא ישתמש במד התאוצה (Accelerometer) על מנת להתאים את הרמקולים בהתאם וימצא את נקודת הסאונד המושלם. בעזרת “Finger EQ”, שהוא חלק ממצב הדגש, תוכל לכוונן את האקולייזר על ידי החלקת האצבע מעלה ומטה על הגרף שמופיע במסך.

בנוסף, האפליקציה כוללת הגדרות סאונד שמאפשרות לך לבחור בין 18 התאמות קול, כשכל אחת מהן מתפזרות על המסך בצורת בועת אייקון נחמדה. לא בטוח באיזו לבחור? אין בעיה, פשוט לחץ על סימן השאלה שמופיע על הצג. התאמות הקול נעות מ- LFE ATT, שתגביל את כובד הבס הנמוך בתוכן שכבר כולל בס די חזק (במוסיקת ראפ למשל), ועד “עומק וירטואלי”, שירחיב את שדה הצליל – שימושי בעיקר בעת צפייה בסרטי תלת מימד.

הממשק המדהים הופך את תהליך הלמידה אודות אופן השימוש באפליקציה והתפעול שלה, לכיף אמיתי.

מבחינת השליטה בוידאו, תוכל לשלוט בתוכן עד 4K דרך הטלפון החכם שלך, או לכוונן את רמות הפחתת הרעש או טמפרטורת הצבע. כמו כן, תוכל לבצע פעולות בסיסיות בנגן Blu-ray מותאם של פיוניר (כגון, נגינה, השהייה, להריץ קדימה ואחורה). למעשה האפשרות הזו קיימת ונוגעת לכל אפליקציה לרסיבר קולנוע ביתי ומכשירים מותאמים של אותו מותג.

לבעלי תודעה סביבתית גבוהה (או עלויות אנרגיה גבוהות), האפליקציה כוללת הגדרת Eco ידידותית לסביבה שמסייעת לחסכון באנרגיה. כמו כן, בעזרת האפליקציה, ניתן לתכנת את הרסיבר לכבות את עצמו במידה ולא נעשה בו שימוש בזמן מוגדר מראש (שימושי למקרה שנרדמת ושכחת לכבות את המערכת).

רבים מהרסיברים החדישים יותר של פיוניר תמכים Apple AirPlay להזרמת תוכן ישירות מסמארטפון iOS או טאבלט.

נקודה מעניינת נוספת שראוי לציין באפליקציה היא קטעי הוידאו הרבים שמסייעים למשתמש להבין את אופן תפעול האפליקציה.

אחת החסרונות הברורות באפליקציות לרסיברים היא שהן תוכנתו התאים לגדלי מסכים ספציפים. כפי שכולנו יודעים, צגי הסמארטפון נעשים גדולים יותר ויותר (ודוחקים לרזולוציות גבוהות יותר) וטאבלטים עושים את דרכם לסלון. מסיבה זו, נראות האפליקציה עלולה להיפגם בטאבלט. וכן, לא כך במקרה האפליקציה של פיוניר – היא מותאמת iPad במיוחד עבור מסכים גדולים.

DENON & MARANTZ REMOTE APP

אפליקציה מותאמת iOS ואנדרואיד.

מה מיוחד באפליקציה?

היכולת להתאים אישית את המסך, וספציפית עבור השימוש שלך. כמו כן, מנגנון שליטה באינטרנט מובנה, מה שאומר שניתן לשלוט ברסיבר בעזרת מחשב המחובר לרשת. אופן השימוש הידידותי למשתמש, מבטיח את הדירוג הגבוה של האפליקציה.

ניתן להתאים את התפריט הראשי של האפליקציה באמצעות הגדרת לחצני קיצור דרך, למחוק יישומים, או ליצור חדשים עבור פעולות שאתם מבצעים בתכיפות.

ניתן לשלוט ברדיו אינטרנטי ושרת מדיה מחובר, עם היכולת לבצע חיפוש בספריות ולערוך רשימת שמע (Playlist) משלך. הפונקציה שימושית במיוחד אם ברשותך אלפי שירים מאוחסנים בכונן קשיח למשל, וברצונך לארגן את רשימות השמע בהתאם לאירועים (מוסיקה עבור ערב חברים מהנה או מוסיקת רקע לארוחה נעימה עם בת\בן הזוג). תוכל גם לנהל את רשימות השמע ישירות מהאפליקציה עצמה.

בעזרת האפליקציה, ניתן לשלוט במערכת מיני של מרנץ (Marantz mini system), נגני אודיו רשתי ונגני Blu-ray תואמים (2012 ומעלה).

תכונה ממש מגניבה של האפליקציה היא שבלחיצה על סימן השאלה שבתחתית המסך מצד ימין, נגלית משמעות כל טקסט והיכולת לערוך. סימן השאלה אומר לך לדוגמה שתוכל ללחוץ ולהחזיק על לחצן קיצור הדרך כדי למשוך את הגדרות התפריט ולערוך אותה לפי טעמך, ובכלל זה, מצבי קול – לבחור בין אפשרויות סטריאו רב-ערוצי, Direct, או Dolby surround.

היכולת להתאים אישית את המסך, וספציפית עבור השימוש שלך.

YAMAHA AV CONTROLLER APP

אפליקציה לרסיבר מותאמת iOS ואנדרואיד.

מה מיוחד באפליקציה?

האפליקציה כוללת פונקציה מיוחדת שמאפשרת למשתמש לתפעל את המסך באופן שיגרום לצליל לעקוב אחריו בחדר – מה שמעניק לאפליקציה נקודות בדירוג הרושם.

במקביל להגדרות האודיו והוידאו הבסיסיים שניתן לבצע עם ציוד ימאהה, ישנו מרכיב נוסף שנקרא פרמטר התאמה DSP. העבר את האצבע, צבות פנימה או משוך החוצה והסאונד בחדר יתכוונן לתנועות שלך. האופציה שימושית במקרים כמו אירוח חברים למסיבה וכולם מתקבצים במטבח במקום בסלון ואתם רוצים להבטיח שהמוסיקה עוקבת אחריכם. או אם אתה חובב כדורגל מושבע שלא רוצה לפספס את המתרחש במשחק בזמן שאתה מתפנה לשירותים.

בנוסף, תוכל לבצע כיוונונים ידניים של הבס והטרבל כשאתה שולט בכמויות ורמות. כמו כן, ניתן לבחור מתוך מספר הגדרות שמע שנקבעו מראש ולכוונן אותן אוטומטית בהתבסס התוכן לו הנך מאזין.

ONKYO REMOTE AND INTEGRA REMOTE APPS

אפליקציה לרסיבר מותאמת iOS ואנדרואיד.

מה מיוחד באפליקציה?

יכולות הזרמת המוסיקה באיכות גובהה ידהימו חובבי אודיו מודרניים שמחפשים את חוויית ההאזנה הטובה ביותר שאפשרית. לברת אונקיו שחררה עדכון גרסת אפליקציה לאחרונה לטובת תאימות עם דגמי רסיברים קולנוע ביתי נוספים, שכוללים: X-NR535, TX-NR636, TX-NR737, TX-NR838, TX-NR1030, TX-NR3030.

בזכות השדרוג, מנויי פרימיום של Spotify יכולים להנות מהזרמת מוסיקה מסמארטפון או טאבלט ישירות לקולנוע הביתי, ולבצע שיחות במקביל ללא שום הפרעה.

גרסה חדשה של אפליקציית אונקיו (מס’ 3), תומכת בהזרמת מוסיקה עם PCM (ראשי תיבות: Pulse-code modulation) באיכות גבוהה (DSD עבור רסיברים משנת יצור 2013 ומעלה), FLAC ו- Apple Lossless.

אפליקציה לרסיבר: שורה תחתונה

השוק מונה לא מעט אפליקציות לרסיברים, אבל אנו מקווים שהרשימה הקטנה שהכנו עבורכם עזרה לכם להבין מה הן מסוגלות לבצע. יתרונות עיקריים כוללות האזנה למוסיקה בחדרים מרובים, היכולת לשלוט בקולנוע הביתי באזורים רבים בבית תוך התאמה להעדפות אישיות, ואפילו לשלוט באזור מוגדר בחדר ספציפי, והכל באמצעות כלי מרשים במיוחד. השליטה הייחודית יכולה לבוא לידי ביטוי בנגינת המוסיקה האהובה עליך ביציאה מהמקלחת בבוקר, או כיוונון הסאונד של משחק כדורסל חשוב כך שעדין תוכל לעקוב אחרי המתרחש גם אם אתה נהנה מבירה עם חברים באזור המטבח או המרפסת. כמובן שאין כמו תפעול ממשי של האפליקציה להבין טוב יותר איך תוכל לשלוט בקולנוע הביתי שלך בקלות.

כמו כן, אל לנו לשכוח שהאפליקציות לרסיברים קולנוע ביתי משמשות גם כגיבוי נוח לשלט הרחוק IR המסורתי. מעבר לכל דבר, שליפת הטלפון החכם להדלקת המסך, שליטה על המעבר בין תחנות וכיוונון עוצמת הקול לגמרי ירשים את המשפחה והחברים.

המשך גלישה נעימה, צוות סראונד סאונד.

מחפשים ציוד מדיה לבית או לעסק?

הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מי אנחנו

סראונד סאונד | חנות היבואן | מערכות קולנוע ביתי וסטריאו לבית.  שירותי ייעוץ, הדגמה בחנות והתקנה מקצועיים.

מאמרים אחרונים